Kornfed's garage

Uitlaat is idd te dun om te lassen, hij is van binnen uitte dun geworden. Gewoon lekker mee doorrijden tot je tegen een betere aanloopt.
Die rammel zou ik wel willen weten wat er aan de hand is voordat hij stuk loopt.
 
Zadel word wel mooi en komt volgende week weer terug.
Ben zo benieuwd *O*


Die rammel ga ik zeker verder bekijken, het klinkt niet dramatisch maar het moet er wel uit natuurlijk.
Uitlaatje staat hoog op de verlanglijst dus ik blijf zoeken. Gelukkig zie je er zo ook niets van.

Het is in ieder geval een heerlijk brommertje om op te rijden.
 
Je hoort vaak dat bij oude honda's de kunstof tandwieltjes van de distributieketting vergaan zijn en dan loopt de ketting over het asje.
 
Klopt.

En wat misschien ook nog zou kunnen (als dit model dat heeft) is de primaire ketting aandrijving in het blok, van krukas naar koppeling. (daar zit dan ook zo'n span-rolletje op)

Maar ik weet niet of dit model een kettingaandrijving heeft of tandwiel.

Nog een andere mogelijkheid, maar wat ik ook niet weet bij dit model, is of deze een olie-rotor filter heeft. Die ook wordt aangedreven door een ketting.

Mooie manier om de precieze plek te vinden : Motor starten, lange schroevendraaier met de handkant op je oor, en de schroefkant tegen het motorblok. Dan kan je echt ieder mechanisch geluidje horen. Mooi is dat.
Kan je best gericht zoeken op die manier, scheelt weer of je je kop moet openmaken of het carter, of alleen de nokkenas spanner :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de carbs compleet gemaakt en op de z650 gemonteerd.
Er is vonk en de carbs vullen goed met benzine, lekken wel een beetje bij het t-stukje van de benzineslang maar dat gaat wel dicht op den duur.
De z wil niet aanslaan. Er komt geen benzine want de bougies blijven droog.
Ook nog een poging gedaan met wat remmenreiniger wat resulteerde in een flinke brandje omdat er toch wel veel benzine gemorst was. ;(
Gelukkig snel kunnen blussen zonder verdere ellende.
Nu dus op zoek naar de oorzaak. carbs zullen er weer af moeten om ze nog eens na te lopen.
Tips zijn natuurlijk welkom.
 
dat zeg ik :9 . De vlotterkamers zitten vol benzine. Het is wel een vacuumkraan maar op de pri stand komt er gewoon benzine uit.
Ik ga ze er af halen en kijken of ik wat kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Niks geks te zien, de inlaatrubbers zijn nat van de benzine.
Alles terug geplaatst maar hij wil niet. Af en toe een plofje en het lijkt of ie wil maar dan toch niet.
Morgen maar eens verder zoeken. Misschien zitten de bobines niet goed of zo.
 
Gisteren nog wat geprobeerd totdat de startmotor het voor gezien hield. Startrelais komt er nog wel in maar verder niks. Begin er een beetje genoeg van te krijgen.
 
Dan de startmotor er maar af gehaald. Deze draaide moeizaam rond. Gelukkig had ik nog een oude startmotor vanYamaha liggen en daar dus het lagertje van overgezet. De startmotor draait weer mooi rond behalve als ik hem weer monteer :?
Dan wil ie niet draaien. :( zucht...
 
Nee, het startrelais is kapot. Ik heb er nu een van een Yamaha opgezet en ik kan weer starten.
De motor ploft en knalt en er komt zowaar wat rook uit de carbs. Maar lopen nog niet.
Ik geef nog niet op.

Ja hij start *O*
loopt wel beroerd en sloeg af na een paar minuten maar het begin is er.
 
Laatst bewerkt:
Eerst moet het startcirquit in orde zijn,anders krijg je hem nooit aan de gang. Pak er anders een autoaccu bij of startkabels. Hoe meer cilinders des te lastiger is het om ze na lang stilstaan weer op te starten. Ik had de carbs van mijn twin (tien jaar stil gestaan) drie keer helemaal uit elkaar gehaald. Daarna heb ik de spruitstukrubbers nog moeten repareren ( ieniemini vacuümlek en nooit lopen.) en toen liep hij pas een beetje maar niet goed. Daarna de carbs omgebouwd van Amerikaans naar Europees en ging hij pas goed lopen.
Horen deze carbs bij de motor? Anders heb je misschien wel een totaal verkeerde sproeierbezetting?
 
Nee de carbs zijn nu mikuni, er zaten keihin vacuum carbs op.
Deze hebben kleinere sproeiers 102.5 de keihins 125.
De motor draait nu met veel geplof en vlammen uit de uitlaat.
zitten ook geen luchtfilters op nu en misschien ook maar eens nieuwe bougies.
Maar hij doet al iets in ieder geval
 
Laatst bewerkt:
Carbs er weer afgehaald.
Een sproeiers was losgetrild en een mengsel schroef is een stukje kwijt dat helaas nog in de carb zit.
9d69Ypi.jpg

Direct maar de grote sproeiers er een keer ingezet.
De motor start er wel op maar echt beter loopt ie niet
 
Hoofdsproeiers doen de grootte er niet toe,alleen bij volgas. Stationairsproeiers zijn natuurlijk wel belangrijk en vuil natuurlijk. Verder zijn die inlaatrubbers een hekel punt,als die niet in orde zijn kun je het vergeten.
 
Inlaatrubbers zijn goed. Ik ga de carbs helemaal uit elkaar halen en even kijken hoe het probleempje met de afgebroken mengselschroef op te lossen. Dat er van die open pijpen op zitten en nog geen luchtfilters maakt het natuurlijk ook niet makkelijker.
 
Mengsel schroef is voor stationair en laag toerental wel heel belangrijk. Ook zonder luchtfilter moet hij stationair eigenlijk goed kunnen lopen.
 
Ik heb geprobeerd de afgebroken naald eruit te halen maar dat gaat niet lukken.
Dan heeft het verder geen zin om de carbs te monteren.
Dus op zoek naar een ander setje.
 
Ik heb geprobeerd de afgebroken naald eruit te halen maar dat gaat niet lukken.
Dan heeft het verder geen zin om de carbs te monteren.
Dus op zoek naar een ander setje.

Met een goede stabiele opstelling en een klein boortje kun je het puntje uitboren. Heb het al vaker gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan wordt het gat misschien te groot. ik kan het in ieder geval proberen want zo heb ik er ook niets aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan