supermoto rempomp

technieker

MF veteraan
15 apr 2007
1.620
0
Hello :W

Voor mijn supermoto zoek ik een andere rempomp. Nu zou ik graag een pomp willen die een ontluchtings nippel heeft en een los vloeistof potje.

Ik begreep dat een 16mm pomp goed is voor een sm maar op welke motoren kan ik er 1 vinden?

Er staat genoeg te koop echter weet ik niet hoe je kan aflezen of het 16 , 19 of een andere maat is.
 
Hello :W

Voor mijn supermoto zoek ik een andere rempomp. Nu zou ik graag een pomp willen die een ontluchtings nippel heeft en een los vloeistof potje.

Ik begreep dat een 16mm pomp goed is voor een sm maar op welke motoren kan ik er 1 vinden?

Er staat genoeg te koop echter weet ik niet hoe je kan aflezen of het 16 , 19 of een andere maat is.
GA je voor een radiale pomp?
Anders is die 16mm veel te veel.
Met een 4-zuiger remklauw zou ik gaan voor 12mm of 1/2"
14mm is al erg groot.
 
Op de huidige pomp staat 6a24+13.
Zit er dan een 13 mm zuiger in? Probleem blijft dat er eerst een slag lucht in lijkt te zitten en daarna pas drik op komt. Ik kan wel een stoppie maken maar die vrije slag is kut.

Als ik snel in de hendel knijp hoor je lucht langs een rubbertje weg lopen als in tsssss.

Teken dat de pomp niet goed in de terug stand komt?
 
Husqvarna smr 510 uit 2006.

Pomp isvan brembo zonder ontluchtings nippel
Dan is die 13mm zeer goed mogelijk.
Ik zou die pomp eens demonteren en goed reinigen.
Waar heb je die ontluchtingsnippel voor nodig?
Als je de remzuigers wat naar binnen drukt is je bel ook verdwenen naar je reservoir.
 
Die pomp valt buiten budget tenzij hij 2 de hands voor een leuke prijs te krijgen is.

Remzuigers terug drukken hielp niet. Ik zag wel het reservoir niveau veranderen.

Toch de pomp defect?
 
Terug
Bovenaan Onderaan