Rem cilinders zitten muurvast, rem werkt niet meer

Thwizzle

MF'er
26 mrt 2015
153
63
Amersfoort
Wellicht heb ik iets doms gedaan, dat weet ik niet.

Heb via Youtube gekeken hoe je de remklauwen kan schoonmaken. Uiteindelijk kwam 1 cilinder er ongeveer helemaal uit en die heb ik terug geduwd. Het ziet er allemaal heel schoon en glimmend uit maar er bouwt geen druk meer op en die cilinders in de remklauw komen niet meer naar buiten. Ik krijg ze er pompend niet uit, hoe ik ze ook vast probeer te pakken. Heb wellicht al ruim 200 keer gepompt maar ze zijn geen cm verschoven.

Ik heb ook geen slangetje in huis om mee te ontluchten maar dat is 2 weken geleden nog gebeurd..

Iemand een idee? Ik wil vandaag en/of morgen gaan rijden maar vrees dat de motor de komende weken nergens heen zal gaan zo '(
 
Wellicht heb ik iets doms gedaan, dat weet ik niet.

Heb via Youtube gekeken hoe je de remklauwen kan schoonmaken. Uiteindelijk kwam 1 cilinder er ongeveer helemaal uit
Foute boel, hoop dat je zuiger bedoelt :+ .
en die heb ik terug geduwd. Het ziet er allemaal heel schoon en glimmend uit maar er bouwt geen druk meer op en die cilinders in de remklauw komen niet meer naar buiten. Ik krijg ze er pompend niet uit, hoe ik ze ook vast probeer te pakken. Heb wellicht al ruim 200 keer gepompt maar ze zijn geen cm verschoven.

Ik heb ook geen slangetje in huis om mee te ontluchten maar dat is 2 weken geleden nog gebeurd..

Iemand een idee? Ik wil vandaag en/of morgen gaan rijden maar vrees dat de motor de komende weken nergens heen zal gaan zo '(
Voel je wel druk bij het pompen?

Zou beginnen met de boel maar eens te ontluchten. Of beter nog: laat het doen door iemand die wel weet waar 'ie mee bezig is.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over de cilinders die eruit komen, dat zullen vast de zuigers zijn die je bedoelt.
Een slangetje is toch wel het minste hulpmiddel wat je moet hebben, of je moet de remvloeistof gewoon overal overheen willen laten lopen.
Als de zuigers er niet uitkomen, dan zit er inderdaad waarschijnlijk lucht in het systeem.
Ik zou youtube schrappen uit je werkwijze, in elk geval voor je remmen. Lijkt me een onderdeel waarbij je wel moet weten wat je doet, nietwaar?
Ik zou hier op zijn minst even iemand bij vragen, of je verhaal even ondersteunen met wat foto materiaal en kloppende terminologie.
Wat bedoel je bijvoorbeeld met: Ik krijg ze er pompend niet uit, hoe ik ze ook vast probeer te pakken.
 
Als 1 zuiger er uit geweest is heb je nu een klauw vol lucht. Dan kan je inderdaad 200 keer pompen, dan krijg je geen druk.
Zet alles maar weer in elkaar, haal een flesje vloeistof en een slangetje en begin opnieuw met stap voor stap ontluchten. Zorg er dan ook voor dat je voorraad potje niet leeg raakt.
 
Laatst bewerkt:
Foute boel, hoop dat je zuiger bedoelt :+ .Voel je wel druk bij het pompen?

Zou beginnen met de boel maar eens te ontluchten. Of beter nog: laat het doen door iemand die wel weet waar 'ie mee bezig is.

Geen druk bij het pompen. Heb wel met een ervaren iemand meegekeken en nu dus een slangetje gevonden. Ga even dit forum afspeuren voor instructies. Doe het liever zelf, anders leer ik het nooit. Toch?
 
Als 1 zuiger er uit geweest is heb je nu een klauw vol lucht. Dan kan je inderdaad 200 keer pompen, dan krijg je geen druk.
Zet alles maar weer in elkaar, haal een flesje vloeistof en een slangetje en begin opnieuw met stap voor stap ontluchten. Zorg er dan ook voor dat je voorraad potje niet leeg raakt.

Slangetje gevonden. Ga er mee bezig
 
Het is gelukt. Ik heb er blijkbaar tijdens het wassen lucht in gekregen door die zuiger terug te duwen. Ook weer wat geleerd. Heb een slangetje gevonden en heb de remleidingen ontlucht. Beide kanten zijn nu schoon, nogmaals ontlucht en zitten weer strak op de schijven.

Bedankt voor het meedenken mensen!

draai de ontluchtingsnippel niet te strak aan, anders moet je straks nog een topic openen ;)

Leg uit :o
 
Het is gelukt. Ik heb er blijkbaar tijdens het wassen lucht in gekregen door die zuiger terug te duwen. Ook weer wat geleerd. Heb een slangetje gevonden en heb de remleidingen ontlucht. Beide kanten zijn nu schoon, nogmaals ontlucht en zitten weer strak op de schijven.

Bedankt voor het meedenken mensen!Leg uit :o


Als de nippel te strak vast draait breekt deze af.


Hoe heb je de remzuigers schoongemaakt?
 
Eerst water in de klauwen spuiten, dan met een sopje en een tandenborstel alles voorzichtig schoon poetsen en dan een klein beetje remmenreiniger erbij spuiten. Dan weer even poetsen en afspoelen met water. Alles daarna droog gemaakt met een schone handdoek.
 
Eerst water in de klauwen spuiten, dan met een sopje en een tandenborstel alles voorzichtig schoon poetsen en dan een klein beetje remmenreiniger erbij spuiten. Dan weer even poetsen en afspoelen met water. Alles daarna droog gemaakt met een schone handdoek.

Op zich goed, maar die remmenreiniger is eigenlijk geen goed idee. Afhankelijk van de samenstelling kan die de rubber afdichtingen doen oplossen.

Beter is het om siliconenspray te gebruiken en goed te poetsen. Als de troep heel vast zit, dan zal het met siliconenspray niet zo makkelijk los komen als met remmenreiniger. Maar omdat de siliconenspray een laagje achterlaat, zal de troep de volgende keer wel makkelijker los komen.

Let wel op dat je je remblokken zelf niet met siliconenspray gaat schoonmaken. ;) En zorg ook dat het niet op je schijf terecht komt (maar je kunt de siliconen eventueel wel weer verwijderen met remmenreiniger ;)).
 
Laatst bewerkt:
Op zich goed, maar die remmenreiniger is eigenlijk geen goed idee. Afhankelijk van de samenstelling kan die de rubber afdichtingen doen oplossen.

Beter is het om siliconenspray te gebruiken en goed te poetsen. Als de troep heel vast zit, dan zal het met siliconenspray niet zo makkelijk los komen als met remmenreiniger. Maar omdat de siliconenspray een laagje achterlaat, zal de troep de volgende keer wel makkelijker los komen.

Let wel op dat je je remblokken zelf niet met siliconenspray gaat schoonmaken. ;) En zorg ook dat het niet op je schijf terecht komt (maar je kunt de siliconen eventueel wel weer verwijderen met remmenreiniger ;)).
En die siliconenespray tast je rubbers niet aan en verbrand niet op die hete remzuigers?
 
Op zich goed, maar die remmenreiniger is eigenlijk geen goed idee. Afhankelijk van de samenstelling kan die de rubber afdichtingen doen oplossen.

Beter is het om siliconenspray te gebruiken en goed te poetsen. Als de troep heel vast zit, dan zal het met siliconenspray niet zo makkelijk los komen als met remmenreiniger. Maar omdat de siliconenspray een laagje achterlaat, zal de troep de volgende keer wel makkelijker los komen.

Let wel op dat je je remblokken zelf niet met siliconenspray gaat schoonmaken. ;) En zorg ook dat het niet op je schijf terecht komt (maar je kunt de siliconen eventueel wel weer verwijderen met remmenreiniger ;)).


Remmenreiniger die je beter niet kan gebruiken om je remmen te reinigen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan