Na 3 spanningsregelaars nog steeds 18v....cbr600f

Robvf1000

MF'er
18 aug 2013
33
0
Kerkrade
Beste,

Heb de zoekfunctie al gebruikt maar vind niks relevants vandaar mijn vraag.

Tijdje terug stil gevallen tijdens het rijden. Van alles nagemeten en getest en tot conusie gekomen dat mn regelaar kapot was.
Nieuwe besteld bij Louis a 110 euro. Gemonteerd. Laadt tijdens verhoogd toerental 18v bij. De oude erop hetzelfde. Zelf de regelaar van mijn oude motor een vf1000f erop en weer t zelfde.
dynamo getest maar deze is volgens mijn metingen prima in orde. Elke spoel levert bij verhoogd toerental bijna 60v.
Accu is ook vrij nieuw.

Het gaat over een CBR600f uit 87.

Wie weet waar dit aan kan liggen?
Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat alle 3 de regelaars kapot zijn incl de nieuwe???
 
Aangezien ik de mensen die wél serieus een poging hebben gedaan om behulpzaam te zijn bij deze.....

De NIEUW gekochte regelaar was een zogenaamde DOA...Dead On Arrival.....
Terug gebracht en geruild voor een nieuwe werkende.
Motor rijdt weer prima en laadt nu netjes constant 14,8v bij.
 
Ik kan om dit topic toch wel lachen, vooral die van basman180, men bedoeld het niet verkeerd!
1 ding even opmerken dynamo en generator, je moet mensen soms gelijk geven v.d.v!
Een dynamo is eigenlijk een gelijkstroom opwekker (fietsdynamo daarvan uitgesloten) , die werken met een commutator . Deze dynamo's kennen verschillende bekrachtingsvelden, serie, shunt of tegen /mee-compound. Hoewel dat spul bijna niet meer gemaakt wordt. De Dynamo van een motor of auto hoort eigenlijk Generator te heten. Er komt tenslotte wisselspanning uit. Dat er naderhand een Greatzbrug achter hangt om de zaak gelijk te richten is tot daar aan toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan