rem pomp

swingping

MF'er
8 mrt 2010
50
0
Hallo.

Ik heb een ktm superduke 990 uit 2007

Laatst met het warme weer remde ik rustig met mijn achterrem waarna mijn achterrem ''blokkeerde''. Ik wist dat er wat loze ruimte zat bij mijn tempomp. Dus ik trap ik een stuk loos waarna hij hem pakt.
Nu heb ik alles even los gehaald en weer in elkaar gezet. Niks verkeerds en alles weer netjes op zijn plek. Toen ik mijn rem wou ontluchten lukte dit niet. Mijn rem bouwt geen druk op.

Eigenlijk wil ik een nieuwe rempomp of hem reviseren echter kan ik dit nergens op internet vinden. Wie kan mij helpen?

Mvg john
 
Hallo.

Ik heb een ktm superduke 990 uit 2007

Laatst met het warme weer remde ik rustig met mijn achterrem waarna mijn achterrem ''blokkeerde''. Ik wist dat er wat loze ruimte zat bij mijn tempomp. Dus ik trap ik een stuk loos waarna hij hem pakt.
Nu heb ik alles even los gehaald en weer in elkaar gezet. Niks verkeerds en alles weer netjes op zijn plek. Toen ik mijn rem wou ontluchten lukte dit niet. Mijn rem bouwt geen druk op.

Eigenlijk wil ik een nieuwe rempomp of hem reviseren echter kan ik dit nergens op internet vinden. Wie kan mij helpen?

Mvg john

Daar klopt iets niet.
 
Om te beginnen een paar in de strekking open deuren;
Is er nog voldoende remvloeistof?
heb je geen lekkage?

Meestal zit er op je rempomp of pendaal een soort stelschroef, waarmee je het 'loze' trappen kunt verminderen, maar dat zal je waarschijnlijk niet helpen om druk op te bouwen.

Mocht het niet 1 van de bovenstaande dingen zijn, tap je remvloeistof af en vul het systeem opnieuw. Het kan zijn dat je toch ergens een luchtbel in je systeem hebt gekregen die je er niet uit kunt bleeden.

Nieuwe of gereviseerde pomp kun je altijd nog halen ;)

Succes!
 
Om te beginnen een paar in de strekking open deuren;
Is er nog voldoende remvloeistof?
heb je geen lekkage?

Meestal zit er op je rempomp of pendaal een soort stelschroef, waarmee je het 'loze' trappen kunt verminderen, maar dat zal je waarschijnlijk niet helpen om druk op te bouwen.

Mocht het niet 1 van de bovenstaande dingen zijn, tap je remvloeistof af en vul het systeem opnieuw. Het kan zijn dat je toch ergens een luchtbel in je systeem hebt gekregen die je er niet uit kunt bleeden.

Nieuwe of gereviseerde pomp kun je altijd nog halen ;)

Succes!

Pas hier wel mee op, een vrije slag hoort altijd in het rempedaal te zitten (en ook in de voorrem hendel). Zonder vrije slag heb je bij minimale bekrachtiging van de rem de boel vastzitten en loopt je wiel aan, de remschijf en vloeistof worden dan erg heet en kunnen geen kant meer op ! Doordat de temp. dan oploopt bij het aanlopen van de rem gaat de remvloeistof nog meer uitzetten en dat zitten de blokken nog vaster op de de remschijf.
Zorg dus altijd voor een vrije slag. Het remsysteem moet altijd weer tot rust kunnen komen, daar is de vrije slag voor.
 
Waarschijnlijk is er niks mis met je rem.
Als het systeem leeg is komt het erg vaak voor dat je met de normale manier van ontluchten geen remvloeistof in de leiding krijgt.
Bij de hendel intrekken komt er een beetje vloeistof in de leiding en bij het loslaten gaat dezelfde hoeveelheid weer terug het reservoir in.
Stop met ontluchten voordat je je pomp kapot hebt.
Vul van onder af met een spuit en je bent in 5 minuten klaar.
 
Op het Superduke forum staan wel een aantal topics over een kapotte seal in de (voorrem) pomp \ cilinder waardoor deze geen druk opbouwt.

KTM puntje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan