Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

Is een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest :P
Vandaag heerlijk stuk wezen rijden. Echter werd er op de weg naar huis op de A15 naar mijn achterkant gewezen door een automobilist die naast me kwam rijden. Vervolgens stopt hij op de vluchtstrook. Ik wist niet wat er was sus ben ook gestopt. Wat bleek mijn kentekenhouder (de korte origineel van Yamaha) was volledig afgebroken. Ik had kort er voor nog getankt en toen zat hij er nog gewoon op. Ik heb ook niks gehoord tijdens het rijden of gevoeld.

Die hele houder inclusief knipperlichten was afgebroken en hij aan de bekabeling tegen mijn achter wiel aan. Dit heeft een hoop schade veroorzaakt. Kappen beschadigd. Kenteken redelijk kaal geschuurd, knipperlichten stuk en hele schuurplek over mijn achterwiel.

Is er hier iemand die dit ook heeft meegemaakt? Vind dit namelijk heel erg vreemd. Ik heb hem nog geen jaar en dan breekt het gewoon tijdens het rijden af wtf...

De dealer was al dicht dus kon daar niet langs. Morgen maar eens kijken wat die gaat zeggen. Mag hopen dat het garantie is.

Hier twee foto's. Lijkt mij dat dit toch niet zomaar breekt.

full

full
 
Aardig gek... Lijkt mij weer het gevolg van efficiency of terwijl zo goedkoop mogelijk zogenaamd duurzame productie, steeds meer zooi op de markt.
 
Je zou denken dat een origineel Yamaha accessoire wel ok zou moeten zijn. Maargoed, bij de 690 Duke gingen die dingen, origineel KTM, ook redelijk vaak stuk :).

Zelf erop gezet of de dealer? Want ik zou zeggen: gevalletje garantie. Maar... bij eigen montage begint men al snel over foutieve montage etc. Of misschien ben ik gewoon pessimistisch over dat soort zaken.. :P
 
Hmmm. metaalmoeheid? Zou toch niet mogen afbreken zomaar. Niet ergens tegen aangekomen ooit dat er al een barstje in zat misschien?
 
Dat ziet er niet goed uit. Ik heb ook een originele maar dan zelf gemonteerd even van de week kijken dan hoe die erbij hangt...
 
Vandaag nieuw ruitje besteld. Duurt wel 2 tot 3 weken maargoed, moet er wat voor over hebben.

yx165-1.jpg


Ook nieuwe helm:
maar eerst 2 maanden gewacht was ie niet meer leverbaar bij de ene winkel, en bij andere winkel besteld, zat er een barst in. En blijkbaar zat in de reserve bij hun in de winkel ook een barst op dezelfde plek. Nu gaan ze kijken of t een productieprobleem is. Maar weer afwachten dus... Zal het een teken zijn? :P

Had ook een LED lamp geplaatst in de koplamp omdat ik geen zin had om draden te trekken voor xenon. Toch wel blij dat ik deze heb genomen, wat een bak licht. Zal eens foto's schieten bij donker.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal ,

Enkele weken geleden mijn mt-07 in ontvangst genomen. Deze is wel beperkt tot 35 kw(ik mag nog niet met meer rijden).
Ik als één van de weinige (denk ik toch ) een Belg. Als er nog Belgen zijn hoor ik het graag :) .

Hiervoor heb ik ook nog een honda cbf 125 gehad maar die ging niet goed vooruit origineel daardoor zijn er heel wat modificatie aan gebeurd.
Ik heb net een gps gekocht omdat de bevestigingen stukken apart evenveel kosten als een 2de handse gps met bevestigingen stukken bij. Ik heb een tomtom rider 2 maar ik heb de software van tomtom rider urban erop gezet zodat ik de optie kronkelige route heb.
Ik zou graag nog wat accessoires bij op mijn moto zetten maar helaas gaat dat nog effe duren want de moto was voor mij al een grote aankoop.
Ooit gaat er dus een groter achterspatbord , windscherm , andere uitlaat ( nu is die echt stil met de originele ) , eventueel kettingbeschermer.
Ik ben nog altijd aan twijfelen over bagage.

hier wat foto's

2vnmnhs.jpg

11hrugw.jpg

2lm6ttf.jpg
 
Net bij de dealer geweest, die hadden dit ook nog nooit gezien. Er was toevallig ook iemand aanwezig van Yamaha en die had dit zelfs nog niet meegemaakt. De dealer gaat het nu samen met Yamaha oppakken en alle schade bij Yamaha claimen. De schade is toch redelijk fors. Houder, led knipperlichten, bedrading, kentekenplaat, kappen onder het zadel en de achterband.

De dealer zei: " je bent waarschijnlijk de eerste die een schadeclaim bij Yamaha neerlegt door een kentekenhouder".

Ik ben alleen voorlopig motor loos :(

Hoop ook snel uitsluitsel te krijgen over wat Yamaha er op te zeggen heeft. De dealer zelf zei dat het goed moest komen.
 
Welkom Jeroen en veel plezier met de mt, gaan we je ook eens tegen komen in nederland?

Mooi klote Richard, hoop voor je dat het snel en netjes opgelost wordt zodat je weer kunt rijden...
 
Hier een foto'tje voor de mensen die geïnteresseerd zijn in led verlichting, dit is met een Cob LED:

20160407_070903_1.jpg


13 eurie op eBay.
 
Het is deze:

6500K 32W 3000LM COB LED Hi/Lo Beam CE H# H4 Bike Motorcycle Headlight Lamp Kit | eBay

Er zitten verschillende ringen bij voor andere lampmaten, dus is evt. herbruikbaar in iets anders (h4/h7 etc).

Wel een paar tips:
Haal je koplamp even van de motor dan kan je er wat beter bij (stekkertjes los van de knippers etc.), monteer dan eerst de ring met de veer (van de motor, niet die erbij zit, die heb ik niet gebruikt) en doe dan de lamp erin (bajonet sluiting). De veer past niet over t koelelement als je eerst de lamp erin doet. En het rubber manchet van de motor heb ik naar buiten gedrukt zodat ie past met de koeler die er achterop zit (steekt namelijk wat uit).

Ow en 1 led van de lamp gaat aan voor groot licht, dus ff kijken of die boven zit. Deze is uit bij normaal licht. De lamp heeft een driehoek vorm en aan elke kant een led.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen! Hier ook binnenkort een nieuwe MT-07 rijder :) . Gister een nieuwe (lava rood) aangeschaft. Over ongeveer twee weken kan ik hem hopelijk ophalen.

Historie: ik rijd op een Honda CBR600RR op het circuit en - nu nog - een Yamaha Fazer S2 600 voor op straat. Vorige week proefgereden op de MT07. Wat een ding zeg! Remt en stuurt prima (lekker licht ook). Alleen de vering vond ik wat minder. Bij sportief bochtjes rijden vond ik hem wat deinen/weinig gevoel hebben. Er wordt andere vering (Hyperpro veren voor & achter) in gezet, dus zal ie straks vast stukken beter sturen :) .

Hoeveel km moet je de MT-07 ongeveer inrijden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan