Afstellen carburateurs Z1000R (mikuni BS34)

12 mei 2015
22
0
Ede
Hallo,
Onlangs heb ik op mijn Z1000 de cilinders en kop vervangen voor die van een Z1000R. Erg leuk, maar met de 26mm carburateurs liep deze toch nog niet erg lekker, dus een leuk setje Mikuni BS34 gekocht via MP. Deze zijn afkomstig van een GPZ 750 (A1), Dit past dan ook precies. *D
Nu ben ik deze aan het afstellen en proefrijden maar ik kom er nog niet helemaal uit...
De motor trekt goed op, tot 4 a 4.500rpm dat bokt en stotterd het blok tot de 6.000rpm is bereikt en dan spuit ie weer verder.
Als ik het gas (erg) langzaam opbouw heb ik er bijna geen last van, ineens naar vol of 3/4 gas des te meer.
Heeft iemand goede bruikbare tips?
Is deze nu te arm of juist te rijk afgesteld?

De hoofd sproeier iets opgeboord met sproeierruimers, van 120 naar 130 (merk geen verschil in het midden gebied)
Gasnaald streepje omhoog (geen duidelijk verschil)
De benzine in de vlotterbakjes gecontroleerd en staan exact op het zelfde niveau.

Nu weet ik dat de gasnaald niet exact dezelfde is als die van de Z1000R, maar dat scheelt niet veel.

Naald Z1000R: lengte 47mm d1=3.0 d2 t/m d5 =2.738
Naald GPZ 750: lengte 49mm d1=3.0 d2= 2.895 d3 t/m d5 2.647

Doordat de naald iets dunner is heb is de hoofd sproeier ook iets kleiner genomen en de naald is ietst dikker aan het begin en langer dus de clip verplaatst zodat de naald iets hoger ligt.

Iemand nog meer ideeen??
 
Bedankt tribute... maar helaas geen naaldbuizen.
Inhoud van een Dynojet kit voor de KZ 1000 J:
STAGE 1 & 3 Dynojet Kit Fits Kawasaki 1981-83 KZ1000 J Kit includes (4) 122 Main Jets, (4) 126 Main Jets, (4) 134 Main Jets, (4) 138 Main Jets, (4) Fuel Needles, (8) Adjusting Washers, (4) E-Clips, (1) Plug Drill, (1) Screw, (1) Slide Drill, (1) Main Air Jet Drill
 
Als je op deze manier met je carburateurs bezig bent is het het best/handigst om met A/F meter te rijden, soms lijken de symptomen van rijk en arm best op elkaar, ook zie je met zo'n meter gelijk hoe veel te rijk of te arm staat.
Het haalt het gissen uit het afstellen, ik vond het een erg goede investering in ieder geval!
 
Dag allemaal!
Nou het is gelukt... denk ik. ;)
Toch maar een Dynojet kit gekocht voor de Z1000J / Z1000 ELR (Eddie Lawson Replica)
Wat een verschil! Geen haperingen meer, trekt erg lekker op en door... Vanwege het weinige tijd dat ik had van t weekend maar een kwartiertje kunnen rijden..
Morgen nog een stukje rijden naar mijn werk! Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan