Carburateur Thundercat afstellen

Marcelter

MF'er
21 nov 2019
38
12
Helleu mensen, ik ben aan het knutselen aan een thundercat van 2001, nou heb ik hem ondertussen al best lekker rijdend maar ik vind hem wel erg dorstig als ik hem vergelijk met de cat van mijn vrouw.. niet "poes" voor de duidelijkheid..
Heeft het veel invloed als ik aan de mengselverhouding schroeven ga draaien? en zo ja welke kant moet ik op? side note, ik moet hem nog synchroniseren.
Groeten uit haaften

oja.. er zit een k&n luchtfilter in, en een hakkietakkiealieexpress einddemper.
 
Helleu mensen, ik ben aan het knutselen aan een thundercat van 2001, nou heb ik hem ondertussen al best lekker rijdend maar ik vind hem wel erg dorstig als ik hem vergelijk met de cat van mijn vrouw.. niet "poes" voor de duidelijkheid..
Heeft het veel invloed als ik aan de mengselverhouding schroeven ga draaien? en zo ja welke kant moet ik op? side note, ik moet hem nog synchroniseren.
Groeten uit haaften

oja.. er zit een k&n luchtfilter in, en een hakkietakkiealieexpress einddemper.
Nee, dat doet niks met het verbruik.

Mengselschroeven doen iets bij stationair en tot max 1/4e vh toerenbereik.

Verbruik is bij gasgeven :)

Tjek op aanlopende remmen, wiellagers etc. Dingen die extra weerstand kunnen geven.

Vervolgens luchtfilter.

Daarna carb. Stand naald, membranen, etc.
 
En natuurlijk eerst de basis goed.

Eerste is klepspeling 100%, daarna synchroniseren.

Maar synchroniseren is ook enkel voor de lage toerentallen, en zal weinig veranderen aan hoog verbruik :)
 
Met K&N filter en open uitlaat heb je grote kans dat je ook de maten van de sproeiers moet aanpakken. Heb je deze al gecontroleerd?
En voor het in-of uitdraaien van de mengselschroeven is het van belang waar deze schroeven zich bevinden. Zitten ze aan de kant van de inlaatspruitstukken dan regelen ze de benzine toevoer. Zitten ze aan de kant van het luchtfilter, dan regelen ze de lucht toevoer. Met indraaien smoor je de toevoer.
 
oja.. er zit een k&n luchtfilter in, en een hakkietakkiealieexpress einddemper.
Denk dat daar je punt zit.

Zomaar aan stelschroeven gaan draaien heeft niet heel veel nut, je weet niet wat je precies veranderd.

Ik zou terug bouwen naar origineel, dan @Martell zn wijze raad opnemen en zorgen voor degelijk onderhoud. Dan zou een thundercat 1 op 19 moeten kunnen halen.
 
bedankt voor alle antwoorden tot zover mensen! ik ga er mee aan de slag. en de mengselschroeven zitten aan de kant van de motor dus niet bovenin bij het luchtfilter.
 
Met K&N filter en open uitlaat heb je grote kans dat je ook de maten van de sproeiers moet aanpakken. Heb je deze al gecontroleerd?
En voor het in-of uitdraaien van de mengselschroeven is het van belang waar deze schroeven zich bevinden. Zitten ze aan de kant van de inlaatspruitstukken dan regelen ze de benzine toevoer. Zitten ze aan de kant van het luchtfilter, dan regelen ze de lucht toevoer. Met indraaien smoor je de toevoer.
De vorige eigenaar heeft er een dyno kit ingezet begreep ik ivm het luchtfilter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan