Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Nou mijn SF staat bij de motorzaak 😓

Motorstoringslampje ging branden en hij wilde alleen nog stationair lopen.

Hopelijk valt het een beetje eenvoudig te verhelpen....

Je had toch diagnose kabels,dan kan je hem zelf toch uitlezen?
Als hij nog blijft lopen zal het wel de ecu zijn of de tps.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een werkende link naar het werkplaatshandboek.. staat er 1 hier op pagina 14 maar die werkt niet meer :(

De manual met de exploded vieuws heb ik al wel :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een werkende link naar het werkplaatshandboek.. staat er 1 hier op pagina 14 maar die werkt niet meer :(

De manual met de exploded vieuws heb ik al wel :)

Stuur mij maar je e mail adres via de pb dan stuur ik hem naar je door.
 
Je had toch diagnose kabels,dan kan je hem zelf toch uitlezen?
Als hij nog blijft lopen zal het wel de ecu zijn of de tps.
Heb ze nog niet werkend.. en ik was al bijna bij de motorzaak haha.

Hopelijk hoor ik vandaag wat... er zaten eerder al we een paar foutcodes in stappenmotor en injector geloof ik. Maar geen idee hoe oud die waren.
 
TPS klinkt voor mijn gevoel wel aannemelijk. Ook gezien brandstof verbruik en de Symptomen. Leek net alsof de gashandle niet goed werkte
 
Net opgehaald. Zat een fout in de TPS inderdaad.

Ze hebben de sensor doorgemeten en de motor en tijd laten lopen en af en toe gasgegeven toen leek het goed.

Op de weg terug schoot de fout er weer in.

Hopelijk is het de sensor en niet iets in de kabelboom..
 
Net opgehaald. Zat een fout in de TPS inderdaad.

Ze hebben de sensor doorgemeten en de motor en tijd laten lopen en af en toe gasgegeven toen leek het goed.

Op de weg terug schoot de fout er weer in.

Hopelijk is het de sensor en niet iets in de kabelboom..

Ik snap niet dat ze er zelf niet eerst een stuk mee proefgereden hebben,dan
was het bij hun gebeurd.
 
Snap ik ook niet. Maar het moest even tussendoor,
Ik had geen afspraak.

Nu op zoek naar een TPS sensor die snel geleverd kan worden. Verduyn doet alleen hele gasklephuis vervangen..

Edit: al besteld via eBay. Hopelijk is het wisselen niet te lastig :) Probeer het zelf wel op te lossen alle motorzaken hebben een wachttijd van 2 weken
 
Laatst bewerkt:
Snap ik ook niet. Maar het moest even tussendoor,
Ik had geen afspraak.

Nu op zoek naar een TPS sensor die snel geleverd kan worden. Verduyn doet alleen hele gasklephuis vervangen..

Edit: al besteld via eBay. Hopelijk is het wisselen niet te lastig :) Probeer het zelf wel op te lossen alle motorzaken hebben een wachttijd van 2 weken

Ja mooi weer he,het zijn net beren,zodra de winter over is komen ze allemaal uit hun winterslaap. :z :Y
 
Dit gevonden, morgen verder kijken;
“You're in the wrong hole - you're looking under the cowl at the DDA connector. What you want is under the seat. The connector is on the R side towards the rear, has a protective cap and comes out of the same harness bundle that the fuel pump connector originates from”

Zadeltje er maar eens afschroeven dan morgen..
 
Laatst bewerkt:
Dit gevonden, morgen verder kijken;
“You're in the wrong hole - you're looking under the cowl at the DDA connector. What you want is under the seat. The connector is on the R side towards the rear, has a protective cap and comes out of the same harness bundle that the fuel pump connector originates from”

Zadeltje er maar eens afschroeven dan morgen..

En al wat wijzer geworden?
 
Heb de stekker gevonden maar helaas hebben de Chinezen me de verkeerde 3 pins kabel geleverd...maar weer nieuwe bestellen dus
 
Die Chinezen doen maar wat geloof ik,eerst een niet goed passende radiateur grille en nou dit weer. :/
 
Na de proefrit op de 848 was ik heel tevreden maar nu heeft een maatje de 1098 gekocht.. ook die ga ik nog proberen.

Mensen die ervaring hebben met beide? Plus en minpunten ten opzichte van elkaar etc.

En dit is niet t juiste topic maar ben stiekem ook nog naar de Duke 790 aan het kijken, iets minder pk's maar hoor ik ook veel positieve geluiden over
 
1098 heeft een sportievere houding
1098 heeft standaard een stuurdemper (kan ook op de 848)
1098 wil heel graag de lucht in

Ik vond het to much voor een straatfiets. Plus dat ik niet van het geluid van een rammelende boutenbak hou.
 
Na de proefrit op de 848 was ik heel tevreden maar nu heeft een maatje de 1098 gekocht.. ook die ga ik nog proberen.

Mensen die ervaring hebben met beide? Plus en minpunten ten opzichte van elkaar etc.

En dit is niet t juiste topic maar ben stiekem ook nog naar de Duke 790 aan het kijken, iets minder pk's maar hoor ik ook veel positieve geluiden over

Je kan het straks zelf ervaren,de vraag is of je wat heb aan 155pk bij een naked,acceleratie
op de 400m scheelt 1 seconde,dus dat maakt niks uit,hogere topsnelheid is bij een naked
niet relevant,ten eerste mag je niet harder dan 130 en ten tweede word het boven de 140 a 150 onaangenaam zonder kuip langere stukken te rijden.KTM heb ik ook overwogen,maar
met alle KTM,s die ik gehad heb zat er niet 1 bij die probleemloos bleef,tot een gescheurde
cilinderkop aan toe.Ook heb ik genoeg meegemaakt met KTM,s van klanten toen ik nog
als motorfiets monteur werkte.Alles bij elkaar vertrouw ik dat merk niet zo.
 
Die Chinezen doen maar wat geloof ik,eerst een niet goed passende radiateur grille en nou dit weer. :/
Ja de laatste tijd valt het me tegen... eerder wel veel goede spullen gehad.

Nu voor 25€ in Nederland de juiste kabel besteld. Wel een verschil met 2,50. Maargoed geen zin om te wachten.
 
1098 heeft een sportievere houding
1098 heeft standaard een stuurdemper (kan ook op de 848)
1098 wil heel graag de lucht in

Ik vond het to much voor een straatfiets. Plus dat ik niet van het geluid van een rammelende boutenbak hou.
Bovendien;
848 heeft DTC (handig in de regen)
848 heeft een gunstiger onderhoudsinterval (mbt kleppen stellen wat prijzig is), en natte koppeling
En de 848 lijkt me verder doorontwikkeld aangezien hij later geïntroduceerd is.
 
KTM rijders om mij heen zijn ook nog steeds niet probleemloos. Dat merk moet je alleen in fabrieksgarantie rijden...

Of goed kunnen sleutelen!

DTC is wel een pluspunt van de 848. Funfactor is wel groter met een 848.
Quickshifter is ook erg leuke optie.
 
Ik dacht dat die 990 superduke wel aardig goed was?

Daar zijn ook genoeg problemen mee lees het KTM 990 topic maar eens door,ik dacht
vroeger KTM dat moet wel een goed merk zijn want Parijs Dakar winnen ze ook regelmatig,maar ja als je maar genoeg reserve delen en blokken meeneemt dan
lukt zo,n wedstrijd winnen wel.Dat je kan sleutelen is ook geen garantie dat je KTM heel blijft,het was mijn beroep maar een gescheurde cilinderkop kan ik ook niets mee aanvangen.Dat gezegd hebbende Ducati is nou ook niet echt een super betrouwbaar merk,zeker vroeger niet.Maar ja dat houd de spanning er in zullen we maar denken,wil je echt iets betrouwbaars zal je toch bij onze Japanse vrienden moeten shoppen.
De DTC gebruik ik niet die staat uit,die heeft meer zin op de 1098 met zijn pk,s en hoog koppel.

PS:ik heb mijn radiateur bescherming voor elkaar,een stuk fijn gaas voor gehangen wat ik
nog had liggen van een oude kachel,kosten 0,0 *O* :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan