Welke lichte motor is een goede sleutelbasis?

Paul Z

Die hard MF'er
5 apr 2015
560
0
Ede
De afgelopen maanden heb ik een Kawasaki GPz 550 gekocht en opgeknapt. Voorvork en remklauwen gereviseerd, nieuwe blokken, nieuwe bandjes, elektrisch systeem gefixt (had sluiting).

Allemaal erg leuk om te doen, zo leuk dat ik eigenlijk een beetje rond aan het kijken ben voor een nieuw project. De GPz is dik in orde, maar zo origineel dat ik het zonde vind om het te verprutsen.

Nou lijkt het me leuk om op basis van een licht motorfietsje iets basics met noppenbanden te bouwen. Er af wat niet strikt noodzakelijk is (kickstart is een vereiste). Een motor die in de basis al eenvoudig is is natuurlijk mooi meegenomen, wat er niet op zit hoeft er ook niet af. Het hoeft niet snel te gaan, al zou het mooi zijn als ik de 100 zou halen.

Zelf kom ik steeds Honda CB250's tegen. Schijnen mega betrouwbaar te zijn en makkelijk om aan te sleutelen. Kosten tweedehands ook weinig.

Wat voor alternatieven zijn er in deze categorie? Ben benieuwd!
 
nee, dat denk ik ook niet ;)

Maar: de benzinemeter en de versnellings-indicator werken niet (alleen de 1 en de 5 verschijnen in het display) dus ik heb wat te doen *O*
 
...
de benzinemeter ...
Voltanken zou misschien wel is helpen :+

Nee serieus, lijkt mij wel dat je nog wat plezier kan hebben met dat motortje, zowel aan het onderhouden/werken als aan het rijden zelf :]

Ik heb ook eerst twee en een half jaar met een 125cc gereden (omdat ik dat toen nog met mijn B rbw mocht ...), en heb daar veel plezier aan beleeft en nooit spijt van gehad.
Fotootje van mijn 125cc destijds ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, wat ziet er idd een leuk motortje uit!

Maar ... denk dat je daar idd niet overdreven veel sleutelwerk aan gaat hebben :P :]

Sleutelwerk kan je creëren, die tank,zadel en stuurkuip moet je in de fik steken, het stuurtje en de uitlaat dubbelvouwen en voor eeuwig vernietigen en dan moet je eens kijken hoeveel sleutelwerk je nog heb })
En dan voordat je het weet heb je de kabelboom eruit gesloopt, de haakse slijper in het achterframe, ben je ineens je voetenstepjes, achtervering en voorvork kwijt en wil je je wielen inwisselen voor spaakwielen :}
 
Sleutelwerk kan je creëren, die tank,zadel en stuurkuip moet je in de fik steken, het stuurtje en de uitlaat dubbelvouwen en voor eeuwig vernietigen en dan moet je eens kijken hoeveel sleutelwerk je nog heb })
En dan voordat je het weet heb je de kabelboom eruit gesloopt, de haakse slijper in het achterframe, ben je ineens je voetenstepjes, achtervering en voorvork kwijt en wil je je wielen inwisselen voor spaakwielen :}

:} :} :} hahahaaaa. Ja, je zou er bijna aan beginnen. Maar ik ga puur uit gemakzucht voor origineel :) Alhoewel ik op ebay al wel een kitje heb gevonden om hem om te bouwen naar 150cc O-)
 
:} :} :} hahahaaaa. Ja, je zou er bijna aan beginnen. Maar ik ga puur uit gemakzucht voor origineel :) Alhoewel ik op ebay al wel een kitje heb gevonden om hem om te bouwen naar 150cc O-)

"origineel" dat zij ik drie jaar geleden ook over het project waar ik nog steeds mee bezig ben _O-

Die ziet er nu zo uit
20151001_202954_zpstaacuyix.jpg


Helemaal origineel :W :]
 
Laatst bewerkt:
Staan hier nog twee verschillende Honda NTV's te koop, voor een zacht prijsje mag de een weg en voor een nog zachter prijsje de ander. Valt genoeg aan te verbouwen, zoek maar even op de Honster, PM maar als je interesse hebt.
 
Even dit topic afstoffen.

Ik had me écht voorgenomen dat ik maar 1 motor tegelijk zou nemen O-) Maar toen liep ik, nota bene een week voor mijn AVD examen, tegen een motor aan die wel heel erg aansloot bij mijn wensenlijstje voor een no-nonsense licht motortje (zelfs de kickstart-wens is vervuld). Nu heb ik dus nog voor mijn examen (waarvan ik nou helemaal mag hopen dat ik het haal :+ ) twee motoren staan.

Dit is de nieuwste aanwinst: een Hyosung met een minderwaardigheidscomplex, een GS125. Als het morgen licht is maak ik een paar eigen foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij is alleen zo ontzettend netjes dat er nauwelijks sprake is van een knutselmotor. Hij is zelfs al gepoetst :}


Je benzinefilter zit verkeerd om ;)

niet zomaar omdraaien dan krijg je alle zooi die je nu hebt opgebouwd in je carb. Nieuwe halen is het makkelijkst, of deze even schoonspoelen.
 
Die zit er inmiddels niet meer tussen ;) Degene waar ik hem van gekocht heb was een klusser/handelaar dus ik denk dat hij hem er al tussenuit heeft gehaald.

Overigens kwam ik er vanmorgen achter dat de choke op het stuur niet meer verbonden is met de carburateur. De aansluiting aan de carburateurkant is "afgedopt" met een schroef en epoxy volgens mij... Hij loopt ook koud wel aardig trouwens, maar ik denk dat ik toch maar een vervangend carburateurtje ga scoren. Voor zo'n derde-wereld model als dit zijn die gelukkig niet zo duur *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan