PDR op een motor?

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
16.015
8.672
Driebergen
Facebook
Ik heb een oude motor in de originele lak en wil die ook graag behouden, helaas zit er aan de rechterkant van de tank een flauwe deuk in, zie foto:

deuk.jpeg


Zou dat een kandidaat zijn voor Paintless Dent Repair? OP de foto lijkt er wel een scherpe vouw in het midden van de deuk te zitten maar in het echt is dat niet zo.
En weten jullie misschien een goed adres in het midden van het land?
 
Als ze er van binnen uit ook maar enigzins bijkunnen kan het wel eens onzichtbaar eruit gehaald worden.
Als ik zie wat ze uit het dak van mijn koekblik aan italiaanse hageldeuken eruit hebben kunnen halen, verwacht ik dat dit geen hele moeilijke is, mits de lak niet ergens gescheurd is.
 
Kun je er geen lucht op zetten?
Dat heb ik vroeger weleens met een brommertankje geprobeerd, die ging toen zo bol staan dat hij daarna centimeters breder was als de tankrubbers waar die in hoorde te vallen -O- De benzinetank waar het topic over gaat is maar één jaar gemaakt en alleen maar voor dit model, een gebruikte tank, als je die al kunt vinden, zit zo rond de $1000 dus dit klusje wil ik graag aan de expert overlaten hoe graag ik ook zelf aan oude motoren rommel. 😅
 
Ik weet er het fijne niet van hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat het ook een beetje afhankelijk is van de lak die op het uit te deuken onderdeel zit. Die is tegenwoordig een stuk "flexibeler" dan vroeger denk ik. Hopelijk krijg je de deuk er zo uit :t
 
Dat heb ik vroeger weleens met een brommertankje geprobeerd, die ging toen zo bol staan dat hij daarna centimeters breder was als de tankrubbers waar die in hoorde te vallen -O- De benzinetank waar het topic over gaat is maar één jaar gemaakt en alleen maar voor dit model, een gebruikte tank, als je die al kunt vinden, zit zo rond de $1000 dus dit klusje wil ik graag aan de expert overlaten hoe graag ik ook zelf aan oude motoren rommel. 😅
1. Benzine er uit
2. Demonteren
3. Riemen of iets dergelijks omheen spannen
4. Met beleid lucht erop, het is tenslotte geen ketel.

Dat met dat brommertankje, ja… hier net zo van een yamaha dt. Je zit dan nog duidelijk in het leerproces. Het tweede tankje ging al heel veel beter.
 
Als je al met perslucht bezig gaat een heel klein beetje overdruk en langzaam met een verfbrander op lage stand het metaal verhitten waar je wilt dat het vervormd.

Bij 2T uitlaten doe ik hetzelfde maar gewoon met maximaal hitte en flink druk, maar die zijn dikker en niet gelakt.
 
1. Benzine er uit
2. Demonteren
3. Riemen of iets dergelijks omheen spannen
4. Met beleid lucht erop, het is tenslotte geen ketel.

Dat met dat brommertankje, ja… hier net zo van een yamaha dt. Je zit dan nog duidelijk in het leerproces. Het tweede tankje ging al heel veel beter.
Bij mij was het ook een DT tank, zijn gewoon kutdingen. :P
 
Ik heb een oude motor in de originele lak en wil die ook graag behouden, helaas zit er aan de rechterkant van de tank een flauwe deuk in, zie foto:

Bekijk bijlage 1983442

Zou dat een kandidaat zijn voor Paintless Dent Repair? OP de foto lijkt er wel een scherpe vouw in het midden van de deuk te zitten maar in het echt is dat niet zo.
En weten jullie misschien een goed adres in het midden van het land?
Kennis van me heeft dit bedrijf in Ede:

Deukspot

Doet volgens mij auto's, maar je zou hem de foto kunnen sturen.
 
1. Benzine er uit
2. Demonteren
3. Riemen of iets dergelijks omheen spannen
4. Met beleid lucht erop, het is tenslotte geen ketel.

Dat met dat brommertankje, ja… hier net zo van een yamaha dt. Je zit dan nog duidelijk in het leerproces. Het tweede tankje ging al heel veel beter.
Ja en de grootste ongelukken gebeuren met lucht..
Dat is ook de reden waarom banden ( vrachtwagen/vliegtuig/etc) met waterdruk getest worden..
Ik zeg niet dat het fout gaat, maar perslucht kan levensgevaarlijk zijn
 
Ik heb een oude motor in de originele lak en wil die ook graag behouden, helaas zit er aan de rechterkant van de tank een flauwe deuk in, zie foto:

Bekijk bijlage 1983442

Zou dat een kandidaat zijn voor Paintless Dent Repair? OP de foto lijkt er wel een scherpe vouw in het midden van de deuk te zitten maar in het echt is dat niet zo.
En weten jullie misschien een goed adres in het midden van het land?
Probeer het eens bij Deukspot in Ede. Ik heb vroeger samengewerkt met Rijk, en het is een handige kerel…
 
Goeie opties, hier kan ik wel wat mee denk ik, dank U! :}

Dit is ook nog een optie volgens het internet maar dat indrukwekkende apparaat heb ik zelf niet liggen, even rondvragen in mijn vriendenkring. :P

 
Auto plaatwerk is aanmerkelijk dunner als de tank van een motorfiets. Maar toch zijn dat de bedrijven die je zoekt. Alle ander plannen met perslucht en spliterwten wil je geen tank aan wagen. Dan heb je zomaar een tank waar drie liter meer in kan.
Ik zou deze deuk eerst zelf proberen. Een tien millimeter stang met daarop een kogel die net aan door de tankopening past. Van binnen druk zetten en van buiten voorzichtig eromheen kloppen met een nylon hamer. Of met zo'n Ali trekker en lijm pads.
 
Terug
Bovenaan Onderaan