KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen weekend had ik eindelijk weer eens tijd te gaan rijden. Bij aanzetten van het contact bleek dat mijn dashboard er geen zin in had. Backlight was wel aan en de lichtjes van de startonderbreker en ABS. Voor de rest deed hij helemaal niets. Toerenteller bleef beneden staan, geen text op het display en geen waarschuwingslichtjes. Is er toevallig hier iemand die dit ook heeft meegemaakt? En weet waar ik het beste kan gaan zoeken?
Ik heb geen verstand van electronica dus als het meer is dan een los stekkertje dan houd het voor mij op. De zekeringen onder het zadel heb ik gecontroleerd, die waren allemaal in orde.
Alvast bedankt!
 
Ff rommelen aan de draad van het contactslot, ik had ongeveer hetzelfde en tijdens het rijden viel de motor soms uit.
Zat bij mij een draadbreuk in het contactslot.
Is vervangen en daarna alles weer top
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend had ik eindelijk weer eens tijd te gaan rijden. Bij aanzetten van het contact bleek dat mijn dashboard er geen zin in had. Backlight was wel aan en de lichtjes van de startonderbreker en ABS. Voor de rest deed hij helemaal niets. Toerenteller bleef beneden staan, geen text op het display en geen waarschuwingslichtjes. Is er toevallig hier iemand die dit ook heeft meegemaakt? En weet waar ik het beste kan gaan zoeken?
Ik heb geen verstand van electronica dus als het meer is dan een los stekkertje dan houd het voor mij op. De zekeringen onder het zadel heb ik gecontroleerd, die waren allemaal in orde.
Alvast bedankt!

Wellicht een lege accu?
 
Klinkt als dat de rode noodstop schakelaar niet in running mode staat. Want dan doet je display en brandstof pomp niks
Ja, dat zal het zijn. Had ik afgelopen zomer ook een keer tijdens mijn vakantie in Ierland. Alle zekeringen gechecked maar allemaal goed, en toen kwam ik er achter dat de noodonderbreker uit stond. |(
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zal het zijn. Had ik afgelopen zomer ook een keer tijdens mijn vakantie in Ierland. Alle zekeringen gechecked maar allemaal goed, en toen kwam ik er achter dat de noodonderbreker uit stond. |(

Had ik van de week ook, de laatste keer dat ie gereden had was ie daarna op de kar gezet voor de reis huiswaarts. M'n maat had 'm erop gezet en de motor daarmee uitgezet. Ik gebruik die dus nooit. Had al van alles doorgemeten en zekeringen gechecked...


Vanmorgen even bij Hannamax geweest om bestelde onderdelen op te halen.
in de vakantie was voor de 2de keer mijn olietank boutje losgelopen.
Nu maar vast zetten met een drupje locktite. *D
 
Nou de uitlaat is weer gelast *O*

Trouwens wie heeft zijn benzine filter al eens vervangen ? is dit zelf makkelijk te doen ?
De mijne wil namelijk niet meer goed starten en stationair lopen !
 
Had ik van de week ook, de laatste keer dat ie gereden had was ie daarna op de kar gezet voor de reis huiswaarts. M'n maat had 'm erop gezet en de motor daarmee uitgezet. Ik gebruik die dus nooit. Had al van alles doorgemeten en zekeringen gechecked...


Vanmorgen even bij Hannamax geweest om bestelde onderdelen op te halen.
in de vakantie was voor de 2de keer mijn olietank boutje losgelopen.
Nu maar vast zetten met een drupje locktite. *D
Was bij mij ook losgetrild in de vakantie. Meteen na thuiskomst even een nieuwe in laten draaien bij Mulders motoren in Veendam. Met locktite gezekerd nu! :Y
 
Ja, dat zal het zijn. Had ik afgelopen zomer ook een keer tijdens mijn vakantie in Ierland. Alle zekeringen gechecked maar allemaal goed, en toen kwam ik er achter dat de noodonderbreker uit stond. |(


De schakelaar stond gewoon aan en contactslot werkt. Ik kon gewoon Starten en rijden, alleen zonder instrumenten. Ik hoop dat er gewoon ergens een stekkerje los zit, komend weekend ga ik maar eens op mijn gemak wat kappen los schroeven.l
 
Laatst bewerkt:
seks op wielen (behalve die mickey mouse oren ehhh spiegels :+ )

092515top-i.jpg


:9~ :}

moet sterk zijn....
niet kopen
ik ben te oud voor die dingen
binnen 2 weken in de sloot
of rijbewijs kwijt

niet bij een dealer gaan kijken :')
8-)
 
Laatst bewerkt:
De SMT gaat in winteronderhoud :P

Subframe is eraf om verstevigd te worden ter voorbereiding op een topkoffer. De voorste bevestigingspunten zijn al gescheurd zag ik, dus misschien heeft de vorige eigenaar er al eens een koffertje opgehad....
Verder had ik een iets kromme voorremschijf (welke weet ik nog niet), van het forum een setje 2ehands gescoord, ik verwacht van de week binnen. GPS-trackingmodule erop, de achterveervoorspanning iets verhogen, weer eens goed poetsen... En dan weer verder!
 
Afgelopen weekend op de 1050 gereden. Ik ben behoorlijk onder de indruk. Trekt als een malle weg, maar op een handelbare wijze. En het beste is dat deze onderin (2500 rpm) gewoon mooi rustig loopt. Een wereld van verschil tov mijn SMT.
 
De schakelaar stond gewoon aan en contactslot werkt. Ik kon gewoon Starten en rijden, alleen zonder instrumenten. Ik hoop dat er gewoon ergens een stekkerje los zit, komend weekend ga ik maar eens op mijn gemak wat kappen los schroeven.l

Precies hetzelfde laatst gehad met mijn 690 smc. Heeft zelfde dashboard. Stekkers, bekabeling en alles nagelopen. Spanning op de juiste pootjes van de stekker. Uiteindelijk opgestuurd naar Carmo.

Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Deze hebben de solderingen van het dashboard opnieuw gedaan en probleem opgelost.

Is een serie die gewoon slecht gesoldeerd is uit de fabriek.





Had hem zelf al uit elkaar gehaald en overlegd met Carmo. De firma kan hem in ieder geval testen op de juiste werking.



Ik ben uiteindelijk heel erg gematst. Ze rekende er voor niets voor omdat, er niets was vervangen. :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
seks op wielen (behalve die mickey mouse oren ehhh spiegels :+ )

[afbeelding]

:9~ :}

moet sterk zijn....
niet kopen
ik ben te oud voor die dingen
binnen 2 weken in de sloot
of rijbewijs kwijt

niet bij een dealer gaan kijken :')
8-)
Ben wel benieuwd. Waarom vind je deze nu zo allemachtig aantrekkelijk en de (vrijwel exact dezelfde) KTM SMC-R niet (of minder)?
full

full
 
Ben wel benieuwd. Waarom vind je deze nu zo allemachtig aantrekkelijk en de (vrijwel exact dezelfde) KTM SMC-R niet (of minder)?
[afbeelding]
[afbeelding]

uuuhhh waar lees je dat :?
ik vind deze Husky gewoon gaaf niks meer niks minder. Dat Huskies (sinds Husky van KTM is) niets anders zijn dan KTM's met een ander logootje is wel bij iedereen bekend volgens mij.
 
Precies hetzelfde laatst gehad met mijn 690 smc. Heeft zelfde dashboard. Stekkers, bekabeling en alles nagelopen. Spanning op de juiste pootjes van de stekker. Uiteindelijk opgestuurd naar Carmo.

Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Deze hebben de solderingen van het dashboard opnieuw gedaan en probleem opgelost.

Is een serie die gewoon slecht gesoldeerd is uit de fabriek.

[~[url="http://i1372.photobucket.com/albums/ag357/xr600sm/20150614_171032_zpslzeblvro.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1372.photobucket.com/albums/ag357/xr600sm/20150614_175521_zps9cdepjsv.jpg"]afbeelding~][/URL]

Had hem zelf al uit elkaar gehaald en overlegd met Carmo. De firma kan hem in ieder geval testen op de juiste werking.

[~[url="http://i1372.photobucket.com/albums/ag357/xr600sm/20150614_174244_zpsdycqn6cm.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik ben uiteindelijk heel erg gematst. Ze rekende er voor niets voor omdat, er niets was vervangen. :} :} :}

Bedankt voor de goede tip! Ik had helaas geen tijd meer gehad om d boel uit elkaar te halen maar als ik de storing niet kan vinden ga ik hem zeker daarheen sturen.
 
De SMT gaat in winteronderhoud :P

Subframe is eraf om verstevigd te worden ter voorbereiding op een topkoffer. De voorste bevestigingspunten zijn al gescheurd zag ik, dus misschien heeft de vorige eigenaar er al eens een koffertje opgehad....

Welk modeljaar?

Dus niet dit frame?
2011SMT%20Frame.PNG
 
uuuhhh waar lees je dat :?
ik vind deze Husky gewoon gaaf niks meer niks minder. Dat Huskies (sinds Husky van KTM is) niets anders zijn dan KTM's met een ander logootje is wel bij iedereen bekend volgens mij.
Kan me voorstellen dat je de kleurstelling van die Husky gewoon mooier vindt. Die huskies doen het goed trouwens in de gp supermoto. Zag net de laatste wedstrijd in Oostenrijk van de s1 klasse (waarin de Nederlander Devon Vermeulen het ook goed doet trouwens). Beide manches werden daar gewonnen door Lukas Hollbacher op zo'n witblauwe 450.
 
Even een poservraag:

Mijn SMT '09 loopt met moeite 220km/h en powerwheelies zijn héél zeldzaam.

Moet ik me zorgen maken over vermogensverlies?

De aanpassingen gedaan door vorige eigenaren: 16 tandjes vóór, Akra's en progressieve gashendel
 
Even een poservraag:

Mijn SMT '09 loopt met moeite 220km/h en powerwheelies zijn héél zeldzaam.

Moet ik me zorgen maken over vermogensverlies?

De aanpassingen gedaan door vorige eigenaren: 16 tandjes vóór, Akra's en progressieve gashendel

Dat is niet best :N meerder keren 237 op de teller gehad, en powerwheely in 1 en 2 .
 
Even een poservraag:

Mijn SMT '09 loopt met moeite 220km/h en powerwheelies zijn héél zeldzaam.

Moet ik me zorgen maken over vermogensverlies?

De aanpassingen gedaan door vorige eigenaren: 16 tandjes vóór, Akra's en progressieve gashendel
Mijn SMT 2012 is standaard, op de mapping na, 16 tands voortandwiel en zelfgeknutselde progressieve gashandel. Ik heb hem nog nooit boven de 210 km/u gekregen (TT-circuit Assen), maar powerwheelies doet ie regelmatig heel achteloos.
Ik weet niet hoe jij rijdt, maar je moet natuurlijk wel flink doortrekken met het gas erop, en dan komt ie omhoog waar het koppel naar de max gaat (tussen 7000 en 8000 toeren).
full
(is niet van mijn motor).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan