Startprobleem Burgman

Heva

Rookie
2 mrt 2014
20
0
Mijn Burgman 400 uit 98 start niet ik krijg hem alleen aan de praat met startkabels. Als de motor draait dan meet ik 16 volt over de accupolen. Als ik start zakt de spanning weg naar z'n 5 volt. Als ik de motor start met startkabels is hij in een keer aan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

groeten
Henk
 
Dat klinkt als een overleden accu. Als die 16 volt stationair gemeten is ben ik benieuwd wat hij levert als je gas geeft. Om zeker te stellen dat de nieuwe accu niet droogkookt.
 
Er zit een nieuwe accu in. Inmiddels zit er ook al een nieuwe spanningsregelaar in. Heb hier z'n 100 KM mee gereden. Het probleem is ontstaan nadat ik hem een poosje niet heb gebruikt. Hij startte niet waarna ik er een nieuwe accu in heb gezet. Vervolgens heb ik hem met behulp van de auto gestart. Als ik hem nu start zakt de accuspanning naar z'n 5 volt. Ik ben bang dat er iets aan de hand is wat weer een ander component kapot maakt. Wie heeft er een idee?
 
Ik heb ook zo een probleem eerder gezien dat deze het wel prima deed met startkabels maar niet startte met de accu. Wanneer deze al gestart was, deed deze het ook prima. Wanneer de motor ook warm was, startte hij prima. Maar wanneer die weer een nacht in de garage stond deed deze het de volgende ochtend niet meer.

Accu ook vervangen, heeft niet geholpen.

Het schijnt een bekend probleem bij Suzuki te zijn bij deze type modellen.
 
Had laatst ook dergelijke startproblemen. Bleek in de massa te zitten van de accu naar het carter. Aansluitingen schoonmaken was bij mij de oplossing en dan met name op het carter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan