Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

RG500 blok met speciale FPE cilinders

http://www.rgv250.co.uk/forums/index.php/topic/59409-rg-fpe-500-engine/

30881090820_82d3700434_b.jpg
 
Bij mijn GT 500 zit zo'n aluminium verdeelblokje onder de olietank en dat lekt ietsje.
Ik kan in het onderdelenboek dit niet los vinden, er zit een o-ring in zodat je de tegengestelde draad blijkbaar goed afdicht (binnenin) en ik denk dat het daar zit. Iemand een exploded view ? of is dat gewoon nieuw te koop ?
 
Nee het is dat blokje dat onder nr 12 zit en dat kan ik nergens terugvinden. Maak morgen wel even een foto......
 
Henk,
Er zijn twee soorten. De oudere hebben een opvangbakje bij die aansluiting. De gt500 hebben een nieuwere aansluiting en hebben niet zo'n bakje maar een meer rechtstreekse verbinding.
 
Ok Pepijn, deze (foto is niet van mijn motor) zit er bij mij op.
Dus de oude zoals jij zegt. De bajonet sluiting van de olieleiding is afgedicht met 2 koper ringen.
Het alu gedeelte lijkt uit 2 delen te bestaan en in het midden zit een o ring. Ik heb het idee dat dat iets lekt.

Vraag me dus af hoe ik deze (evt de nieuwere) kan vinden en wat de benaming is ? Ik zie "petcock" op ebay maar in de onderdelen lijst komt dit onderdeel niet voor.
full
 
Ok Pepijn, deze (foto is niet van mijn motor) zit er bij mij op.
Dus de oude zoals jij zegt. De bajonet sluiting van de olieleiding is afgedicht met 2 koper ringen.
Het alu gedeelte lijkt uit 2 delen te bestaan en in het midden zit een o ring. Ik heb het idee dat dat iets lekt.

Vraag me dus af hoe ik deze (evt de nieuwere) kan vinden en wat de benaming is ? Ik zie "petcock" op ebay maar in de onderdelen lijst komt dit onderdeel niet voor. [afbeelding]
Dit is inderdaad het oudere model. Bajonet aanluiting staat me niet bij. Ik dacht dat het allemaal schroefdraad aansluitingen waren. Deze oudere willen nog wel eens lekken omdat de schroefdraad erg zwak is en zomaar is beschadigd.oiltank outlet assembly wordt het wel genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Kom ik vanmorgen een GT750 in showroomstaat tegen tussen Purmerend en Amsterdam. Zover ik kon zien origineel en blinkend. Die heeft vanmiddag wat te poetsen. Iemand van hier?
 
Die durft, die van mij komt de deur niet uit nu, slecht voor de motor en voor de baas.
 
Ok Pepijn, deze (foto is niet van mijn motor) zit er bij mij op.
Dus de oude zoals jij zegt. De bajonet sluiting van de olieleiding is afgedicht met 2 koper ringen.
Het alu gedeelte lijkt uit 2 delen te bestaan en in het midden zit een o ring. Ik heb het idee dat dat iets lekt.

Vraag me dus af hoe ik deze (evt de nieuwere) kan vinden en wat de benaming is ? Ik zie "petcock" op ebay maar in de onderdelen lijst komt dit onderdeel niet voor. [afbeelding]
Is het niet een kwestie van een nieuwe o-ring monteren?
GASKET,STRAINER CUP, fits T500 1971 1972 1973 1974 1975 (R) (J) (K) (L) (M) USA (E03) - order at CMSNL

Overzicht,
Suzuki T500 1971 1972 1973 1974 1975 (R) (J) (K) (L) (M) USA (E03) FRAME - OIL TANK - buy original FRAME - OIL TANK spares online

Zou je liever het originele tussenstuk hebben,neem dan eens contact op met Marcel Vlaandere misschien kan hij je wel helpen,
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...vx3OuWehD4X6xMt7U7UigA&bvm=bv.139782543,d.bGg
 
Laatst bewerkt:
Samracing Suzuki TR 750 replica .....het nieuwe raceblok is nu hetzelfde opgebouwd als de fabrieksracer Op de weg voelde de motor een stuk sneller aan , ben benieuwd wat hij op de testbank doet
full
 
Laatst bewerkt:
Samracing Suzuki TR 750 replica .....het nieuwe raceblok is nu hetzelfde opgebouwd als de fabrieksracer Op de weg voelde de motor een stuk sneller aan , ben benieuwd wat hij op de testbank doet
[afbeelding]

Zo mooi dit hè. Eigenlijk moeten ze verbieden om hier de kuip op te zetten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan