Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Mooi stukkie gepikt van het Z900 topic!

Binnenkort tik ik de 53 aan.
Als kind in de jaren 70 al helemaal gefascineerd door een groepje motorgasten die met diverse suzuki GT's bij ons verderop in de straat zich altijd verzamelde.
Voorzien van Reimo uitlaten en specialpaint tankzitcombinaties hoorde je ze al van heinde en verre aankomen en rende als klein jochie naar de straat om ze voorbij te horen rammelen.....mijn eerste strakke plasser was een feit _O- .
De mooiste motor die tijd vond ik de Z1 900......de vorm van de tank, de ranke zijdeksels en het zadelstuk en tellerpartij....elegant ,het klopte helemaal !
Maar van de tweetakten vond ik het geluid gewoon iets magisch hebben en mijn voorkeur ging daar dan ook naar uit.
Met 7 rijlesjes op een honda 500 four met een lelijke vetterkuip met de instructeur nog achterop mijn roze papiertje gehaald in 1983.
Mijn kreidlertje verkocht en een Suzuki GT750 van 1977 met wat werk voor 1500 gulden aangeschaft.
Ook een reimo 3 in 1 gemonteerd.....liep van geen meter meer ,maar dat mocht de pret niet deren het ding moest janken!
De jaren daarna niet al teveel maar wel verschillende motoren gereden. intruder 700 , vrf750 ,zx12r, versys650 , ktm990smt.
Nu nog in bezit een multistrada 1200, Harley road king , vx 800 (pekelfiets), vfr 750 en de kawa z900a4.
De neiging naar oldtimers wordt wel steeds groter, ik rij vaak met een maatje die een konningsasser heeft en het commentaar wat we dan krijgen is geweldig !.....het is gewoon superleuk om er mee te rijden en aan te sleutelen !......het hard rijden wat ik vroeger altijd deed is toch wel een beetje passe' maar dat verraad ook gelijk onze leeftijd en nu gezamenlijke passie ;)
Gr. Anton :t
 

Precies zo'n kleur GT380 heb ik vroeger ook gehad. Was, als ik me goed herinner, in 1980. Motor was uit 1975 en kocht deze, met wat werk, voor 200 gulden. Na wat opknappen en illegaal rijden (was nog geen achttien) voor een mega bedrag van 950 gulden. Heb me een keer suf staan te trappen en uiteindelijk duwen achter dit ding omdat deze niet wilde starten. Bleek de dodemansknop uit te staan...

Deze advertentie klopt niet helemaal, motor is niet van 83 maar van 74 en is in 83 ingevoerd. Dus of dit toen dan ook de eerste eigenaar is geweest betwijfel ik.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten ook zat bieders tussen waar je nooit meer iets van hoort als je ze mailt.
Als je echt interesse heb ga je er inderdaad gewoon langs,zo groot is het verschil niet tussen de vraagprijs en wat hij bied,met de eigenaar naast je onderhandeld het een stuk makkelijker.
Zo heb ik al heel wat motoren goedkoper meegekregen dan de vraagprijs.
Die 4750,- is eigenlijk al een koopje,ga er maar eens 1 restaureren ,als je al onderdelen kan vinden betaal je er de hoofdprijs voor.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten ook zat bieders tussen waar je nooit meer iets van hoort als je ze mailt.
Als je echt interesse heb ga je er inderdaad gewoon langs,zo groot is het verschil niet tussen de vraagprijs en wat hij bied,met de eigenaar naast je onderhandeld het een stuk makkelijker.
Zo heb ik al heel wat motoren goedkoper meegekregen dan de vraagprijs.
Die 4750,- is eigenlijk al een koopje,ga er maar eens 1 restaureren ,als je al onderdelen kan vinden betaal je er de hoofdprijs voor.


:^

Biedingen kun je sowieso niet serieus nemen. Mensen die en een bod uitbrengen en daarnaast bellen of een eigen geschreven (geen MP template) bericht sturen wel. Dat geldt voor de kleinere zaken. Maar zeker voor iets als een motor, ga je toch niet bieden. Dan stuur je een bericht of je kan bellen om een afspraak te maken. Tevens kun je op MP op je eigen items bieden :')
 
Laatst bewerkt:
:^

Biedingen kun je sowieso niet serieus nemen. Mensen die en een bod uitbrengen en daarnaast bellen of een eigen geschreven (geen MP template) bericht sturen wel. Dat geldt voor de kleinere zaken. Maar zeker voor iets als een motor, ga je toch niet bieden. Dan stuur je een bericht of je kan bellen om een afspraak te maken. Tevens kun je op MP op je eigen items bieden :')
Ja ik nam ook altijd contact op met de verkoper om te vragen of ik langs kon komen,en
of de prijs bespreekbaar is,wat vaak het geval was,zo heb ik 14 2 takten verzameld,en
zo,n beetje heel Nederland gezien,maar ook mooie verzamelingen van eigenaren,en
veel koffie gedronken. :Y
Van 1 fiets heb ik spijt dat ik die niet gekocht heb,dat was een RZV500R Japanse versie
met Alu frame met 1400km op de teller,die vind je nu niet meer onder de 14000,-
Ik vond hem toen te duur voor 8500,- |( :z
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn inmiddels de nieuwe powervalves, keerringen en veertjes aangekomen. Het blok is in de tussentijd schoongemaakt aan de buitenkant. Kwam genoeg vuil en vet vanaf zeg. Nu kunnen we langzamerhand weer op gaan bouwen. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
 
Hier zijn inmiddels de nieuwe powervalves, keerringen en veertjes aangekomen. Het blok is in de tussentijd schoongemaakt aan de buitenkant. Kwam genoeg vuil en vet vanaf zeg. Nu kunnen we langzamerhand weer op gaan bouwen. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.


origineel besteld?
ben benieuwd naar de foto;s
 
Doet die Potze nog wel wat? op zijn site is geen motor meer te koop te vinden,vroeger had
hij er zat te koop staan. :?
 
Doet die Potze nog wel wat? op zijn site is geen motor meer te koop te vinden,vroeger had
hij er zat te koop staan. :?

Geen idee. Weet alleen dat zijn site stamt uit de tijd van de trapauto's. Of de voorraad op de site overeenkomt met de werkelijke voorraad, vraag ik me af. Maar hij kan vast beter sleutelen dan ik. En heb het idee dat we met zijn allen goed uitgemolken worden met de 2 takt onderdelen. Weet iemand bijvoorbeeld wat een setje powervalves in 1992 kostte?
 
Hij doet nog zeker wat, ben er gisteren nog geweest, en zijn verzameling is wat uitgedund/verkocht.

Ok,ik vond het al vreemd,vroeger had hij aardig wat te koop staan,maar hij werkte ook samen met een ander,dus misschien heeft die man een aantal motoren weer terug gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan