Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Ik heb ook eens naar een delkevic zitten kijken, erg mooi. Ik kon toen alleen niks vinden over het geluid behalve dat het erg hard zou zijn. Hoe ervaar jij het geluid? Als in, kan je nog fatsoenlijk rijden zonder oordoppen in...

Ik heb alles geprobeerd om het geluid minder te krijgen, maar heb de uitlaat verkocht omdat ik niet prettig meer reed. Durfde bijna geen gas meer te geven of door te trekken. Stationair was een prachtig geluid, maar rijdend oorverdovend. Met AIS open klappen als een F16 die door de geluidsbarrière heen gaat. Met AIS afgeplakt was dat iets minder, maar te heftig voor mij. Jammer, want het was een plaatje om te zien.
 
Gister nog op een SWM SM650 gereden (Husqvarna TE630), dat blok loopt ook erg mooi. Ook niet arm ofzo, dus dat nukkige aan/uit, waarvan werd gezegd dat alle 1-pitters zo lopen (wat ik al onzin vond), is dus niet waar. Ook met injectie kan het goed lopen zonder foefjes als PC of EJK.

Was die Husky met standaard afstelling?

Dat nukkige aan/uit karakter heb ik nooit last van gehad met een 1-pitter. Dit betreft carburatie fietsen met standaard afstelling.

Met aanpassingen in afstelling, in- en uitlaat heb ik wat wisselende ervaringen. Vaak worden ze kritischer afgesteld waardoor ze onder de juiste omstandigheden beter presteren, maar ze worden ook gevoeliger voor weersomstandigheden. Een standaard fiets loopt misschien niet perfect, maar wel onder alle omstandigheden ongeveer hetzelfde. Dit is mijn ervaring met carburatie fietsen, bij injectiefietsen heb ik hier geen ervaring mee.
 
S-Fury, uiteraard is deze op kenteken nog wel verzekerd, maar je moet inderdaad niets proberen te claimen in die periode. :+ Ik zou er dan gewoon niet mee rijden.. als je zelf op je bek gaat, dan is dat maar zo. Maar als de ander ineens gaat claimen, dan mag jij je spaarrekening gaan aanspreken. :P

Mojave; Het Minarelli-blok in de Yamaha's loopt gewoon erg arm. Heb het verder ook niet meegemaakt met andere éénpitters. En met carburateur al helemaal niet, maar die waren ook niet verplicht om aan de EURO3- of EURO4-norm te voldoen. :) Voor zover ik weet was dat blok niet aangepast. Het enige wat nog anders kan zijn met de fabriek en hier is de luchtdruk. Is trouwens dus een Husky blok met SWM-software. Dus wel ietsje anders.


Heeft Delkevic niet alleen maar van die open kanonnen, waar je meteen de relatie met de buurt om zeep helpt? :)

Nog ff een plaatje van de SWM SM 650R:
DSC01657.jpg
 
Laatst bewerkt:
S-Fury, uiteraard is deze op kenteken nog wel verzekerd, maar je moet inderdaad niets proberen te claimen in die periode. :+ Ik zou er dan gewoon niet mee rijden.. als je zelf op je bek gaat, dan is dat maar zo. Maar als de ander ineens gaat claimen, dan mag jij je spaarrekening gaan aanspreken. :P

Mojave; Het Minarelli-blok in de Yamaha's loopt gewoon erg arm. Heb het verder ook niet meegemaakt met andere éénpitters. En met carburateur al helemaal niet, maar die waren ook niet verplicht om aan de EURO3- of EURO4-norm te voldoen. :) Voor zover ik weet was dat blok niet aangepast. Het enige wat nog anders kan zijn met de fabriek en hier is de luchtdruk. Is trouwens dus een Husky blok met SWM-software. Dus wel ietsje anders.


Heeft Delkevic niet alleen maar van die open kanonnen, waar je meteen de relatie met de buurt om zeep helpt? :)

Nog ff een plaatje van de SWM SM 650R:
[afbeelding]
Is het 660 blok in de yammies dan niet van Yamaha? Dat ze in Italië in elkaar worden gezet had ik wel eerder begrepen. Zoals ik zei heb ik gen ervaring met de injectie versie.
 
Dat is behoorlijk open ja. Zit de dB-killer aan de voorkant van de demper?

Mojave; Minarelli is wel lid van de Yamaha-groep, dus in principe wel Yamaha-blokjes, al is het eigenlijk een apart bedrijf in Italië.
 
Ik heb alles geprobeerd om het geluid minder te krijgen, maar heb de uitlaat verkocht omdat ik niet prettig meer reed. Durfde bijna geen gas meer te geven of door te trekken. Stationair was een prachtig geluid, maar rijdend oorverdovend. Met AIS open klappen als een F16 die door de geluidsbarrière heen gaat. Met AIS afgeplakt was dat iets minder, maar te heftig voor mij. Jammer, want het was een plaatje om te zien.

Oké dan heb ik in ieder geval de juiste keuze gemaakt. Wel jammer het ziet er erg strak uit. Zag ook je foto's staan, echt mooie dempers!
 
Maar weer eens aan het knutselen geweest,de originele kentekenverlichting vond ik storend.Heb een buisje gemaakt van rvs en gelast aan de kentekenplaatbevestiging.
Aan de onderkant een opening gemaakt zodat er ook nog wat licht op de kentekenplaat komt 8-)
Meteen de plaat maar gebeitst,want begon toch al wat te roesten.
De zwarte plastic kap om het achterlicht ook wat ingekort.
full
 
Ik wil mij ook even aanmelden bij deze groep. Vandaag heb ik mijn eerste motor gekocht, een Yamaha MT03! Ik ben echt super blij! Maandag mag ik hem ophalen!
 
Gefeliciteerd. Heb je een nieuwe gekocht of een tweedehands? Met andere woorden een 320cc twin of een 660cc eencylinder?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem particulier gekocht en na laten kijken bij een dealer. Er staat 6800km op de teller en het is een 2007 met 660cc één cilinder. Ben er echt super blij mee! Ik ga mij nu helemaal inlezen over deze motor, want ik ben 22 jaar en student (en een vrouw..) en heb nog niet zo veel verstand van motoren, maar wel super nieuwsgierig! Morgen of dinsdag mag ik hem ophalen, ik kan niet wachten!!

1003584_996176047114572_4605416355296622066_n.jpg
 
Mooie fiets, alvast veel rijplezier gewenst. :]
 
Laatst bewerkt:
De Akra gaat er helaas wel van af, ik neem gewoon de orginele uitlaat want ik kan nu de akra erbij nog even niet betalen. Misschien dat ik in de zomer, als ik weer even fulltime heb kunnen werken, wel een akra erop.
 
Waren die akrapovic dempers helemaal open of met e-keur?

Als de centjes niet overhouden, niet lullig bedoeld hoor, zou ik het geld in je zak houden voor eventueel onderhoud en benzine. Daarnaast loop je bij helemaal open uitlaten het risico op behoorlijke boetes. Hier op het forum is een topic over iemand die in het centrum van Utrecht was aangehouden met een eencylinder met open uitlaten. Die kon zijn uitlaten inleveren en je bent zo honderden euro's aan boete kwijt. Ik wil je niet bang maken hoor, heb zelf jarenlang met open uitlaten gereden en nooit problemen gehad. Maar het risico is er.
 
Het was met een e keur. Ik heb er zelf nu gewoon de orginele op, want inderdaad bewaar ik het geld liever voor benzine. Na de zomer krijgt hij een beurt en nieuwe banden. Als ik geld overhoud kan ik kijken voor nieuwe speeltjes erop, maar voor nu vind ik hem geheel orgineel helemaal goed
 
Mooie MT Annet!
Daar ga je een hoop plezier aan hebben. Qua verdieping is de fiets niet heel boeiend hoor. BRAVOK vanuit je lessen toepassen en je zit voor 9 van 10 gevallen al goed. Onthoud wel dat de MT een dry-sump is, wat wil zeggen dat als je zelf olie gaat verwisselen dat je ietsjes meer moet opletten met wat je doet, maar spannend is niet. De accu zit onder de tank en vraagt dus om iets meer handelingen om erbij te komen, wederom ook niet al te spannend maar een verlengsnoer voor een acculader monteren maakt alles wel veel makkelijker.
Veel plezier met de fiets! :]
 
Ook even opletten met olie peilen met het dry-sump systeem. Ik peil ze nadat ik heb gereden, even minuutje of twee stil laten staan en dan peilen. Met koude motor kan er olie terug in je carter lopen, zeker als hij wat langer stil staat. Als je dan gaat bijvullen doe je er teveel olie in. Maar goed moet ook in het boekje staan.
 
Maar weer eens aan het knutselen geweest,de originele kentekenverlichting vond ik storend.Heb een buisje gemaakt van rvs en gelast aan de kentekenplaatbevestiging.
Aan de onderkant een opening gemaakt zodat er ook nog wat licht op de kentekenplaat komt 8-)
Meteen de plaat maar gebeitst,want begon toch al wat te roesten.
De zwarte plastic kap om het achterlicht ook wat ingekort.[afbeelding]

En hoe ziet dat er dan uit in het donker? ;)
Ik heb geen moeite met de bevestiging.. alleen met de prut die er als nog langs vliegt. :9

Welkom Annette, goeie keus! :]
 
Een verlengsnoeren voor de accu zit er in gebouwd en ik heb een oplader. Ik ik ben mij nu aan het inlezen Hoe alles zit en ik wil eigenlijk een doe het zelf klusjesdag organiseren bij een motorzaak.
 
Hallo oma :W

Ik heb vanmorgen met de paddockstand mijn achterbrug beschadigd :+ . Omdat ik het slecht kan verdragen dat er nu een krasje opstaat wil ik deze graag aanstippen. Zou jij of iemand anders die hier toevallig voorbij komt :P mij kunnen vertellen wat de kleurcode van mijn achterbrug is. Het gaat om matzwarte achterbrug die bij een gele MT-03 uit 2011 hoort. Die mooie zegmaar die Monomuis ook heeft 8-)


Deze dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan