GS750 carburateur vraag

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Mijn Carbs zijn blijkbaar onderhevig geweest van benzine afval.
De meeste kanaaltjes heb ik weer open.
Echter van 2 stuks vd 4 zijn in de vlotterbehuizing (Float Bowl) de verstuivers/sproeiers vd choke verstopt.
Deze zitten zo diep in het kanaalte dat ik er zelfs met een boortje van 0,5 niet bij kan.
Heeft iemand een gouden tip ; bijvoorbeeld een soort ontstopper.
Ik heb nu thinner en Marvel Mystery in beide gedaan.
Na 2 uur nog geen succes.

Oja, ze zijn in de r33 +ultrasoonbad geweest

Grts , Peter
 
Laatst bewerkt:
Geen idee om wat voor motor het gaat,maar je kunt proberen de carb apart te nemen en boven een gasstel te verhitten tot ie kokend heet is en dan thinner/ wasbenzine in de kanaaltjes te gieten,er vormt zich dan stoomdruk waardoor het vuil eruit geperst word.
Ik heb het zo bij mijn cbx1000 carb uitgevoerd en het werkte prima!
Wel uitkijken dat je uit de buuurt van vlam blijft tijdens het vullen natuurlijk en alle rubbertjes verwijderd!
 
Laatst bewerkt:
Deze zitten zo diep in het kanaalte dat ik er zelfs met een boortje van 0,5 niet bij kan.

Is de lengte van het boortje het probleem?
Je moet iets hebben met een dikte van 0,5 mm?

Mijn eerste gedachte was gewoon een stukje dunne draad.
Dat moet wel te vinden zijn maar is mogelijk niet sterk genoeg om over die lengte mee te "peuteren".

Zou een pianosnaar of een gitaar snaar in die dikte sterk genoeg zijn?
(is vast wel te koop)

Bij mijn snijbrander heb ik een set "doorstekers" ingeval de branderkop verstopt raakt.
Deze zijn ook héél dun en sterk. Maar weet niet of ze voor jouw toepassing lang genoeg zijn.

Om een draad door een naainaald te krijgen kun je gebruik maken van een hulpmiddeltje.
Dit hulpstukje is onder andere óók van hele dunne draad gemaakt. (en best wel sterk denk ik want ze gaan lang mee in het gebruik)
 
Laatst bewerkt:
Wat kost een nieuw setje sproeiers/naalden voor zo'n carb, of heb je daar nog niet naar gekeken?

Als ze met een (goede) utrasoon reiniging al niet meer schoon willen worden dan heb je vaak weinig andere opties.
 
Laatst bewerkt:
Los van de discussie of je nu wel/niet met een stalen draad/boor/dingetje in een sproeier moet gaan zitten poeren; als ik een dun draadje nodig heb trek ik die uit mijn staal- of messingborstel.

Mijn carbs en sproeiers die vol zaten met benzinekoek heb ik laatst schoon gekregen m.b.v. thinner en flos(rag)borsteltjes (Action/drogist/tandarts), die werken prima! Voor de kleinste gaatjes waar het borsteltje niet in paste bij gebrek aan een beter idee een haar uit mijn veger getrokken (volgens mij paardehaar :? ). Wel uitkijken dat 'ie niet breekt.
 
Tandenstokers ooit geprobeerd? En dan vooral de kunststof variant.
Die beschadigen niets, zijn dun en best lang.

rubberen-tandenstokers.jpg
 
Geen idee om wat voor motor het gaat,maar je kunt proberen de carb apart te nemen en boven een gasstel te verhitten tot ie kokend heet is en dan thinner/ wasbenzine in de kanaaltjes te gieten,er vormt zich dan stoomdruk waardoor het vuil eruit geperst word.
Ik heb het zo bij mijn cbx1000 carb uitgevoerd en het werkte prima!
Wel uitkijken dat je uit de buuurt van vlam blijft tijdens het vullen natuurlijk en alle rubbertjes verwijderd!

Je hebt zeker nooit met stoom gewerkt..
in atmosferische omstandigheden kun je geen druk opbouwen met wat jij stoom noemt, dat is waterdamp
 
Alle rubbers enzo eruit halen, en alle gaatjes dichtplakken zodat er maar 1 opening en 1 uitgang is, en dan de compressor er op.
Ik gebruik dan zo'n adaptertje waarmee je voetballen kan oppompen, daarmee kan je in alle kanalen komen.
 
Laatst bewerkt:
Forté doet serieus wonderen. 2 keer zeer slecht lopende motoren weer netjes zien gaan lopen vrij snel na een flesje forté er in. Maar of het werkt als hij echt helemaal dicht zit weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
bij mijn gn400, welke 12 jaar had stilgestaan (over aangekoekte benzine gesproken) heb ik hars verwijderaar gebruikt. Zo'n flesje om hars wat uit een boom komt van je auto te verwijderen.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Ok, even doorgelezen, wel aardige tips.
Die laatste foto's zien er wel mooi uit, bij mij was alles opgedroogd.
De sproeier vd choke , zit onderin (24mm) de vlotterkamer .
Thinner en kokend heet.., ik heb geen gasmasker!
Inderdaad iets duns zoiets Alexela , oude remkabel idd.
Zoutzuur, heb ik, maar een onedel metaal + zuur geeft H2 en zout. heb ik geleerd.
Die raggertjes heb ik Franko, moest vd tandartsassistente .

Als dat niet lukt Harsverwijderaar
 
Laatst bewerkt:
Ok, even doorgelezen, wel aardige tips.
Die laatste foto's zien er wel mooi uit, bij mij was alles opgedroogd.
De sproeier vd choke , zit onderin (24mm) de vlotterkamer .
Thinner en kokend heet.., ik heb geen gasmasker!
Inderdaad iets duns zoiets Alexela , oude remkabel idd.
Zoutzuur, heb ik, maar een onedel metaal + zuur geeft H2 en zout. heb ik geleerd.
Die raggertjes heb ik Franko, moest vd tandartsassistente .

Als dat niet lukt Harsverwijderaar

Ik snap écht niet dat mensen zoals jij hier "tig" uren in willen steken en er dan ook nog eens materiaalkosten voor gaan maken.

WTF kost een nieuw setje naalden/sproeiers nou helemaal?

Iets repareren kost je méér dan vervangen.... Misschien dat de fabrikant dat een aantal jaar geleden ook al eens bedacht heeft.
 
Laatst bewerkt:
Zelf repareren is ook een deel van de hobby, en 50 euro voor een set naalden etc of een paar euro aan schoonmaakmiddelen is nog best een verschil.

Ja, ik ben 't met je eens qua hobby!! Maar... TS heeft 't spul al ergens Ultrasoon laten reinigen, óf heeft de spullen om dat te doen zelf in huis gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Wimmel ik wil die sproeiers er best uitboren met een 7mm boor, alleen hoe snel lopen je cilinders dan vol? Die sproeiers zijn niet vervangbaar tenzij je de hele bowl vervangt. ( Dat systeem wordt vaker gebruikt.)

En zoals Red force al zegt, de lol om iets op te lossen. Anders had ik bij Joppen voor paar duizend euro goedkoper een lopende. gekocht. Ik ga voor oudere, beetje nostalgie.

Ultrasoon heb ik pas weer laten repareren;
waarschuwing , koop een goede waarbij de keramische speakers zijn vastgebout ipv gelijmd.
 
Laatst bewerkt:
Dit Japans spul, GS 750 , VM 26ss carbs.
Maar ik moet iedereen bedanken voor het aanmoedigen en helpen met oplossend vermogen.
Het is gelukt!, Mijn printboortje van 0,5 mm op een saté prikker gestoken zodat ik een verlengde boor heb, en zo de zaak doorboort.
Mijn 4 carbs zijn nu schoon (hoop ik)
Wordt tijd dat het ding na een half jaar eens gaat draaien.

Was me nog niet opgevallen bij Joppen.
Maar sta ook meestal bij de onderdelen balie.
 
Laatst bewerkt:
Iets repareren kost je méér dan vervangen.... Misschien dat de fabrikant dat een aantal jaar geleden ook al eens bedacht heeft.

Toen deze carbs bedacht werden werd er echt nog niet over E10 en andere ellendige toevoegingen nagedacht. Laat staan door de fabrikant van sproeiers.
Ik heb mijn eerste (4-takt) brommer in de schuur staan met benzine die nog met guldens is betaald. Daar is geen vergomming of dichtslippen bij. Vorig jaar voor de gein eens aangetrapt zonder er iets aan te doen. 3x trappen en hij liep!
Nu hebben we al producten zoals Aspen om een voertuig de winter door te helpen...
 
Mijn Carbs zijn blijkbaar onderhevig geweest van benzine afval.
De meeste kanaaltjes heb ik weer open.
Echter van 2 stuks vd 4 zijn in de vlotterbehuizing (Float Bowl) de verstuivers/sproeiers vd choke verstopt.
Deze zitten zo diep in het kanaalte dat ik er zelfs met een boortje van 0,5 niet bij kan.
Heeft iemand een gouden tip ; bijvoorbeeld een soort ontstopper.
Ik heb nu thinner en Marvel Mystery in beide gedaan.
Na 2 uur nog geen succes.

Oja, ze zijn in de r33 +ultrasoonbad geweest

Grts , Peter


HG :Y doet wat het belooft
13535034676708169.jpg
 
Laatst bewerkt:
DSC_0011.JPG


Volgens mij bedoelde je dit kanaaltje, heb er ook wel eens last van gehad, valt niet mee om dat weer open te krijgen.
Voor degene die het niet helemaal door hadden, dat sproeiertje zit helemaal onderin dat kanaaltje. In de ultrasoon lukt het in ieder geval niet zo makkelijk als je her en der leest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan