Hercules K125BW restauratie

Op de laatste foto van het handenwassen: als monteur/monteuse zou ik alles van versierselen en ringen afdoen voordat er met werken begonnen wordt.

Polsbandjes worden vies en ringen kunnen ergens achter blijven haken en slijten veel sneller.
 
Pindakaas werkt trouwens ook goed liefst met stukjes..maar is smerig gevoel :X
Handen voorbehandelen met WD40 helpt ook..handenreiniger van Lidl is ook goed trouwens..
Maar goed bezig..heb gelijk zin om te sleutelen...aan motor natuurlijk de rest doe ik al op werk ;)
 
Garagezeep van de Action. Prima spul voor haast niks.
Zelfs na het werken aan een tweetakt of diesel voertuig zij je handen zoweer schoon.
 
Een tip die ik vroeger kreeg van een monteur: kras met je nagels even over een stuk zeep zodat er zeep onder je nagels komt. Daar kan dan geen vuil meer komen *O*
 
Cool! Wordt het een project of kan je direct rijden? Plaats morgen anders nog een paar foto's hier.
 
Dankje! Hij rijdt (min of meer), maar het is in eerste instantie een ik-leer-sleutelen-projectje, dus hij gaat volledig uit elkaar. :-)
Heb een NX 250 staan om mee te rijden, dus heeft niet echt haast.
 
Laatst bewerkt:
Leuk project!
Let bij het bestellen van een eventuele andere zuigers even op de zuigerslotjes. Je wilt niet dat je zuigerveer in een poort kan openen ;)
 
Dankje! Hij rijdt (min of meer), maar het is in eerste instantie een ik-leer-sleutelen-projectje, dus hij gaat volledig uit elkaar. :-)
Heb een NX 250 staan om mee te rijden, dus heeft niet echt haast.

Het lijkt me een heel geschikt fietsje om te leren sleutelen.. :Y
 
Een snelle foto in't donker.
Ik zal er ook ergens een topic van maken, kwestie van't jouwe niet vol te spammen. ;-)
full
 
Morgen rij ik af voor mijn praktijkexamen! hebben jullie nog tips?

Er zijn al weer een aantal dingen aan de motor gebeurt. De voorvork is er af, de koplamp, en de hele uitlaat heeft de zelfde behandeling gehad als die van de uitlaatbocht, hij ziet er weer uit als nieuw (soortvan...) Foto's volgen!
 
Morgen rij ik af voor mijn praktijkexamen! hebben jullie nog tips?

Er zijn al weer een aantal dingen aan de motor gebeurt. De voorvork is er af, de koplamp, en de hele uitlaat heeft de zelfde behandeling gehad als die van de uitlaatbocht, hij ziet er weer uit als nieuw (soortvan...) Foto's volgen!

Je best doen, goed kijken en 'actief' rijden, succes!

Worden trouwens populair die machientjes >klik<
 
Morgen rij ik af voor mijn praktijkexamen! hebben jullie nog tips? !

Wat mij verteld werd bij examen door rijschool; rij overal 10km te hard en als je ons op de snelweg zoek rijdt ben je gegarandeerd geslaagd :?

Ik ben toen inderdaad in 1 keer geslaagd lesmotor ging niet harder dan 140 dus examinator niet af geschud maar het was precies het weer zoals nu, storm in November. Ok 1 klein dingetje, het was 30 jaar geleden ;)

Zelf zou ik toe willen voegen, rij defensief, anticiperend en laat vooral goed zien dat je kijkt (ook in je spiegels).

Succes!
 
Leuk om te zien dat er meer mensen enthousiast worden van deze motoren. Ze zijn ook fijn om aan te werken, het moeilijkste is het uitshimmen van de krukas.

Pix;
Ik snap eigenlijk niet helemaal waar die stelknop voor dient. De bovenste balhoofdlagercup houdt de voorvork al op zn plek, en er zit ook een moer op de kroonplaat (onder die stelknop).






Om een beetje actueel te blijven; zn kop eraf :+



Het stuur heeft ooit een klap gehad:

 
Ik ken een stuurdemper van nut wel bij zijspanmotoren, maar het schijnt dat terreinrijders er ook nut van kunnen hebben?
Kan iemand dat hier uitleggen?
 
Op google vind ik dit: Stuurdemper zorgt ervoor dat je bij voluit gasgeven op een hobbelig wegdek of een wegdek wat niet egaal is je stuur niet gaat klapperen.

Dus voor terrein rijders idd handig. Vraag me wel af of het je belemmerd met sturen, bij snel uitwijken voor een obstakel/auto.
 
Ik neem aan dat het handig is bijvoorbeeld bij hobbels of putten in de weg. een goed voorbeeld is offroaden. De stuurdemper zorgt er volgens mij voor dat het de schokken dempt. dat zou dus betekenen dat je veel minder last hebt van oneffenheden op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Hmm dat geeft me 2 gedachten;
1 je hebt het stuur toch vast?
2 als het stuur niet 'meebeweegt'krijg je dan geen evenwicht problemen?
Misschien meer een vraag voor het off-road gedeelte...
 
Uh op moderne motoren zitten ook stuurdempers. Zeker op de sportievere, zoals mijn Ducati 996 SPS. Dit voorkomt op hogere snelheid dat je een speedwobble kunt krijgen wat kan eindigen in een tankslapper. Dat wil je liever niet. Uiteraard zijn deze instelbaar net als die op de oudere motoren of deze Hercules. Te vast is natuurlijk niet fijn, dan krijg je inderdaad evenwicht problemen, het is dus zaak de juiste balans te vinden, net wat je zelf prettig vind. Volgens mij is op oudere motoren om te voorkomen dat je stuur snel uit je handen slaat bij slecht wegdek (wat vroeger nogal het geval was?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan