Hercules K125BW restauratie

Ik betaalde dat in Lexmond voor beide cilinders van de Jawa (2 x 175cc). Het kan dus goedkoper, maar voor die paar tientjes... Mooie motor trouwens, ziet er inderdaad gaaf uit met al die accessoires :Y
 
Laatst bewerkt:
Er is er ook een gevonden van 37,50, alleen weet ik niet of daar dan al een uurloon bij is opgeteld, het lijkt me nogal weinig namelijk. dat is op www.romboutsrevisie.nl. (Ik ben de gelukkige eigenaresse van deze motor, binnenkort komt het hele project op motorforum :)
 
En daar zullen meerdere personen blij mee zijn, zeker als er de nodige foto's bijgevoegd worden :}

Waar vindt je trouwens dergelijke motoren (met een soort jaloerse blik :+ )
 
Ik heb mijn motor via Speurders.nl. Toen stonden er een stuk of 3 op. Ik zag hem er op staan en was meteen verkocht. Zelf woon ik in Heemstede en de motor stond in Borssele, Dus was het meer dan 2 uur rijden. Tegen de tijd dat ik ging kijken waren alle andere k125 motoren al verkocht. Die motoren zijn nogal snel verkocht. je kan ook kijken op tweedehands.nl of .be. Maar dan zijn ze allemaal in België. Mijn motor was de enige motor die ik kon vinden die in Nederland te koop was aangeboden. Verder staan ze ook op ebay.de. bijvoorbeeld deze:

Scheunenfund Hercules Military K125 BW V1 Bundeswehr Iltis GS | eBay
 
Laatst bewerkt:
Er is/was nog iemand op dit forum met een leger-hercules.. via de zoekfunctie kun je het wel vinden. Wellicht staat er info in die je van pas kan laten komen.
 
Ik weet wie je bedoelt, hij had een handleiding over elektrolyse van de tank gemaakt herinner ik me.
 
Ik heb zondag nog een Hercules op een aanhanger zien rijden, die kwam vanuit richting Zeeland, toeval?
 
Laatst bewerkt:
Gespot!
En ik riep nog al wijzend tegen m'n 2 dochters die achterin zaten: Hercules!
Twee blonde koppies gingen onmiddelijk op zoek naar een Disney tekenfilmfiguur tot ik uitgelegd had dat het om een motorfiets ging...
_O-
 
Leuk, weer een Hercules op motor-forum! Ik heb zelf een K180 BW, een nieuwere uitvoering uit 1992. Is erg leuk speelgoed. Een V1 staat op het lijstje, maar kan niet alles hebben
 
Supergaaf! Bij mij staat de 180 versie ook op mijn lijst. Ik wil hem inderdaad alleen technisch opknappen en een doekje er langs halen (er zit nogal wat opgedroogde modder hier en daar...) vanmiddag ga ik met de heer HCBF de cilinder schoonmaken, en vrijdag gaat hij verder uit elkaar. Foto's volgen.
 
Mevrouw Bundeswehr zit nog op stage en ik vertoon studie-ontwijkend gedrag.. ik heb een beginnetje gemaakt.



Het probleem bij de uitlaatpoort:





Oplossing, nog niet afgemaakt uiteraard:


Bij de inlaat hetzelfde verhaal. Spoelpoorten zijn oke, heel klein beetje werk, gietfoutjes verwijderen enzo. Maar dat komt vanavond.
 
Als er 2 takt tuners zijn met advies, dan is dat welkom. Het is de bedoeling om een daily rider van te maken en tevens hebben we plannen om volgende zomer 5000+km te maken. Richting Italië, via b-wegen.

Timing van de poorten moet blijven zoals hij is, want er komt geen andere uitlaat op.

We gaan een zundapp 125 kokusan ontsteking aanpassen om de betrouwbaarheid te verhogen. Ik heb dit bij mijn Hercules brommers gedaan en dat werkt fantastisch. Rijd al 4 jaar zonder enige afstelling.
 
'Onbekende 2takt zuiger in een K125BW..' > 'Hercules K125BW restauratie'
 
Had er al iemand vermeld dat de 'A' richting Auspuff moet wijzen?

Leuk ding man! En zoals al eerder gezegd, gewoon technisch in orde maken en de rest niet te veel aan doen.
 
Had er al iemand vermeld dat de 'A' richting Auspuff moet wijzen?

Leuk ding man! En zoals al eerder gezegd, gewoon technisch in orde maken en de rest niet te veel aan doen.

Ja dat wisten we, het was vermeld om de herkenning van de zuiger makkelijker te maken.

Zie de openingspost, die hebben we aangepast met achtergrond info en het doel van ons project :)
 
Beste is je cilinder (laten) opmeten en een overmaatszuiger te kopen en vervolgens te laten boren ;) Veel succes met je project
en als je een betrouwbare moderne ontsteking zou willen kan je misschien eens kijken op powerdynamo, heb er al veel goede dingen over gehoord :)
 
Laatst bewerkt:
Er is hier ook iemand waar bij de cilinders goed verkloot zijn door een bedrijf dus oppassen waar breng
Je de spullen heen , ga voor goed en niet voor goedkoop
 
Terug
Bovenaan Onderaan