Bugs, features en andere zachte waren

:t kost ook alleen maar ruimte.

een drag en drop mogelijkheid voor afbeeldingen zou wel erg fijn zijn.
als ik een reisverslag wil maken, maar net zo goed een how-to is het met moderne camera's niet mogelijk met de huidige 2 Mb limiet de foto zo op te laden.

om mu de kwaliteit van de camera al op vakantie naar beneden te zetten voor het geval je een foto op MF wil gebruiken is ook zo wat..

als je dan ook net elke foto afzonderlijk moet uploaden nadat deze verkleint is gaat er wel erg veel tijd in zitten.
 
snap ik, dat lukt ook wel.

maar met 2 camera's onderweg , wat 2 mappen met foto's worden ( die dan ook nog eens niet gekanteld willen worden door schrijfbeveiligingsfoutje in windows) en je dan al die foto's weer verkleint naar 2 mappen me de naam verkleind en aparte labels wat er dan instaat.

en met foto'die onderweg zijn genomen dus moet je ze op vol formaat kunnen bekijken om te zien wat er scherp is.

zou het na al dat werkt fijn zijn dat je ook nog eens niet een aparte map structuur op MF hoeft te maken en elke plaatje weer afzonderlijk op te zoeken en te benoemen.

gewoon drag en drop. de rest doe ik dan iig zelf door mijn onhandigheid of dat ik het precies wil doen.
 
Misschien is het al wel vaker gemeld door anderen maar: Ik heb in m'n voorkeuren aangegeven dat ik géén afbeeldingen van gebruikers (avatars) wil zien, niet via MF hosting en ook zéker niet via een extern webadres. Die instelling werkt eigenlijk best goed behálve als ik in het TKM deel een advertentie bekijk.

In het TKM deel worden de avatars wél weer gewoon getoond :?

Niet écht spannend natuurlijk, maar..... Het lijkt me niet helemaal de bedoeling :P
 
Laatst bewerkt:
Kan ik hier ook terecht voor Motorstek? Het lukt me maar niet om nieuwe foto's in m'n album te zetten en de boel een beetje te organiseren in mapjes.
Mapjes verwijderen gaat niet, uploaden van foto's ook niet.
Doe ik iets verkeerd? :?
 
Luxe probleem: je kan heel mooi een topic of een bericht favoriet maken. Ideaal als je een topic hebt die je wil blijven volgen, of een specifiek bericht wil terugvinden. Alleen heb ik nu een favoriet bericht, die ook in een favoriet topic staat. En dat doet net niet werken. Dan spring ik of naar de nieuwste ongelezen post, of het favoriete bericht. Is het mogelijk om daar een onderscheid in aan te brengen? Zo niet, dan niet, het is echt een luxe probleempje :)
 
Hi.
Als ik vanop de smartphone mijn pbs wil openen, is het alsof ik op de achterliggende triumph reclame klik in de plaats.

Volgens het vriendinnetje is het ook op de pc zo.
 
Hallo,

Twee dingetje:

1) Als ik nog niet ben ingelogd dan krijg ik die nieuwe huisstijl te zien - maar als ik ben ingelogd die oude blauwe. Ik heb zitten zoeken in mijn profiel om de nieuwe huisstijl te krijgen (want die is toch wel mooier en beter) maar ik kan 't niet vinden Nieuwe bril nodig dus _O-

2) Als ik inlog dan is dat kennelijk nog steeds niet beveiligd via https ??
 
Laatst bewerkt:
Luxe probleem: je kan heel mooi een topic of een bericht favoriet maken. Ideaal als je een topic hebt die je wil blijven volgen, of een specifiek bericht wil terugvinden. Alleen heb ik nu een favoriet bericht, die ook in een favoriet topic staat. En dat doet net niet werken. Dan spring ik of naar de nieuwste ongelezen post, of het favoriete bericht. Is het mogelijk om daar een onderscheid in aan te brengen? Zo niet, dan niet, het is echt een luxe probleempje :)

je kan de link in je browser copieren naar je persoonlijk notitieblok, als lapmiddel.
 
Wordt er hier eigenlijk nog wel gelezen door de admins/ontwikkelaars, of is alles zo dood als een pier?

Wachtwoorden welke tijdens het inloggen als plaintext over een HTTP verbinding "vliegen" zijn mijn inziens toch wel een béétje "2000" en hadden al véél eerder naar een HTTPS verbinding gezet kunnen worden (onafhankelijk van de rest van de site, desnoods).
 
Laatst bewerkt:
Wordt er hier eigenlijk nog wel gelezen door de admins/ontwikkelaars, of is alles zo dood als een pier?

Wachtwoorden welke tijdens het inloggen als plaintext over een HTTP verbinding "vliegen" zijn mijn inziens toch wel een béétje "2000" en hadden al véél eerder naar een HTTPS verbinding gezet kunnen worden (onafhankelijk van de rest van de site, desnoods).

Je hebt zelf die vraag al eerder beantwoord :+ en hopelijk ook de reactie daarop van Duderuud gelezen.
 
Hallo,

Ik heb een probleem bij het posten van foto's.
Wanneer ik foto's die rechtop genomen zijn, inlaad in de documentenlijst, dan draaien deze automatisch tot liggend. Ook bij het inladen in posts blijven ze liggen.
Wanneer ik het forum raadpleeg op mijn telefoon, staan ze wel in de juiste richting.
Kent iemand de reden/een oplossing? Waarschijnlijk is dit al eens ergens behandeld, dan zou een link ook hulpzaam zijn.
 
Opgelost, deze tip heb ik van gebruiker far gekregen:

Als de foto's genomen met een eifoon, dan raad ik je aan de foto's te bewerken in een fotobewerkingsprogramma en niet met Verkenner (Explorer) en dan de foto properties aan te passen.
Probeer dit maar eens; deze tip heb ik van een eifoon gebruiker die regelmatig posts doet en hetzelfde probleem had.
 
Zit er een virus in deze forumsoftware? Als ik een prive bericht wil lezen wordt ik doorgelinkt naar triumph motorcycles, zeer irritant

Had dat met mijn vorige iphone al maar heb nou een nieuwe samsung phone en weer dat probleem

Meer mensen last van?
 
@FZRene: Waarschijnlijk opent er een gelinkte reclamebanner van "MF" zich óver de pagina met je PM's (óf je klikt zelf per-ongeluk mis en tikt dus op die banner in plaats van op 't knopje "Privé Discussies").

Hier thuis overigens nergens last van, maar ik block dan ook veel advertentienetwerken (waaronder dus óók ads.motor-forum.nl) al op m'n router zodat de MF pagina die dingen niet eens kán bereiken/tonen.

@Alpenmeister: Het is eigenlijk géén probleem van de iPhone (Apple) maar van de browsers (+ sommige fotobewerking softwarepakketen) én andere telefoon-camera leveranciers. Een iPhone gebruikt een veld in de "EXIF" data, welke automagisch aangemaakt/gevuld wordt tijdens het maken van een foto, op de manier zoals die bedoeld is. Dat betreffende veld bevat de gegevens aangaande de "Orientation/Rotation" van de camera (Landscape/Portret) en wordt door Safari (de browser op je iPhone) ook weer keurig uitgelezen. Andere browsers negeren die hele betreffende EXIF waarde of "vernachelen" 'm gewoon. Wat jij nú waarschijnlijk doet met die "bewerkingssoftware" is het strippen van de EXIF en daarna de foto handmatig zó oriënteren dat 'ie goed staat voor het menselijk oog ;)

Als je het wil voorkomen dan kun je overigens ook de foto's met je iPhone zó maken dat je de "volume-up" knop als sluiterknop gebruikt terwijl dat knopje rechtsboven zit.

Misschien wel eens leuk om te lezen: Exif - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
@wimmel_1 bedankt voor de snelle respons, ik ga eens kijken of het inderdaad over de mf pagina heen valt en ik heb idd dikke vingers, dat gaat op een smartphone nog wel eens mis
 
@wimmel_1 bedankt voor de snelle respons, ik ga eens kijken of het inderdaad over de mf pagina heen valt en ik heb idd dikke vingers, dat gaat op een smartphone nog wel eens mis

:)

Ik heb hier gisteren overigens mezelf even uitgelogd en daarna óók de DNS filters op m'n router uitgeschakeld zodat de advertenties wel getoond gingen worden. Het opnieuw inloggen wordt je daarna vrijwel onmogelijk gemaakt op een iPad/iPhone met Safari als browser..... Het juiste deel van het scherm aanklikken is dan ineens tot een ware kunst verheven (misklikken is dan ineens géén kunst meer of een gevalletje dikke vingers) :r
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste tijd op mn mobiel (android) dat de advertenties twee keer zo breed zijn als MF zelf, met inzoomen is het natuurlijk ook opgelost maar er klopt ergens iets niet.
 
Er lijkt iets mis te gaan met de advertenties van Triump. Zie ook mijn post:
Raphaël-s in "Triumph reclames zitten een "laag" te hoog"

Hoi!

Zowel op laptop (osx en win10) als op telefoon (ios) werken de Triumph reclames erg vervelend.
Ze zitten namelijk "te hoog" qua layers waardoor je er altijd op klikt als je bijv naar je privediscussies wilt gaan.
Bij bijv de Suzuki reclame gaat dit wel goed, de reclame blijft netjes "onder' de mouse-over van privediscussies.

Is dit op te lossen? *O*

groet
 
image_2.png


image_1.png


Kan niet de bedoeling zijn.

image_2.png


image_1.png


Naast de bovenstaande misplaatste advertenties krijg ik nu ook te lezen dat de pagina herladen word vanwege een probleem.
Het word er niet perse beter van allemaal, laat staan sneller..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan