Db's op circuit met zx10r en sportdemper

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo

Even een vraagje. Ik heb sinds kort een Kawasaki zx10r uit 2005.
Motor is voorzien van een Bos GP1 sportdemper. (Netjes met db killer erin)
Ik wil met deze motor op het circuit gaan rijden maar hoor veel mensen dat zelfs met db killer erin veel motoren nog teveel herrie maken en ze naar huis gestuurd worden.

Iemand toevallig ervaring met dit model motor en een sportdemper.
Anders zou er een originele uitlaat op moeten om op het circuit te kunnen rijden en dat zou natuurlijk jammer zijn!

Hoor graag van jullie
 
Ik zou zeggen dat dat iets is wat gewoon gemeten moet worden, toch?

Enneuh, waarom is het jammer om met de originele uitlaat op het circuit te moeten rijden? Lawaai maken kun je op de openbare weg toch ook? Ik neem aan dat je het circuit opgaat om te rijden...
 
Ik zou zeggen dat dat iets is wat gewoon gemeten moet worden, toch?

Enneuh, waarom is het jammer om met de originele uitlaat op het circuit te moeten rijden? Lawaai maken kun je op de openbare weg toch ook? Ik neem aan dat je het circuit opgaat om te rijden...
Ik heb nu nog geen originele demper. Die zou ik dan moeten kopen.
De bos demper ziet er toch mooier uit.
Daarom hoopte is dat iemand toevallig met deze motor en demper ervaring had op het circuit.
 
Ik heb nu nog geen originele demper. Die zou ik dan moeten kopen.
De bos demper ziet er toch mooier uit.
Daarom hoopte is dat iemand toevallig met deze motor en demper ervaring had op het circuit.

Wel met dezelfde motor , maar dan met een volledige uitlaat van Leovince inc db-killer.
Ik heb er al een paar mee gereden op Zolder en nog geen zwarte vlaggen gehad ;)
 
Het is inderdaad jammer met db killer of originele uitlaat, maar je bent op het circuit zo druk bezig met knallen dat het minder vervelend is als dat je in eerste instantie denkt is mijn conclusie.

Je hangt steeds aan het gas dus de inlaat maakt nog steeds een hoop geluid ;)

Ik weet niet hoeveel geluid jouw demper maakt maar op Zandvoort kan je prima rijden met de gemiddelde herriepijp met db killer. Ikzelf ga het aankomend jaar proberen met mijn Leo Vince met killer. Afgelopen zomer heb ik met de originele pijp gereden maar viel mij op dat er zo veel met db killer reden dat het ik het aankomend jaar ook ga proberen.

Maat van mij reed op zijn zx12r ook met Leo Vince met db killer en aankomend jaar met volledige Laser systeem (met killer op een zx6r).
 
Laatst bewerkt:
Hahah toen ik die naam bedacht was ik jong en onverstandig. 😉
Tegenwoordig iets verstandiger geworden haha.

Thx voor de tips allemaal. Ik heb inmiddels het bedrijf,
http://www.pajic-racing.nl Gevonden.

Daar ga ik binnenkort heen en gaan ze mooie db killer maken voor mij.
Top kerel!! Ben daar nu twee keer geweest met mijn kwaak maar elke keer genieten! Van de werkplaats, het gezelschap en de vakmanschap van the man himself. Echt: :}
 
Hahah toen ik die naam bedacht was ik jong en onverstandig. 😉
Tegenwoordig iets verstandiger geworden haha.

Thx voor de tips allemaal. Ik heb inmiddels het bedrijf,
http://www.pajic-racing.nl Gevonden.

Daar ga ik binnenkort heen en gaan ze mooie db killer maken voor mij.

Zit bij mij om de hoek. Even goed aangeven dat de killer is om stil genoeg te zijn op circuit en ze maken wat moois voor je.

Ik kom er net gisteren vandaan, even demper van mijn nieuwe racer laten vullen.


Daarnaast trouwens, ik heb het idee dat je nog nooit/niet veel op circuit hebt gereden en de eerste keren gaat het niet zo hard, zeker in groep 1 niet.
 
Laatst bewerkt:
Zit bij mij om de hoek. Even goed aangeven dat de killer is om stil genoeg te zijn op circuit en ze maken wat moois voor je.

Ik kom er net gisteren vandaan, even demper van mijn nieuwe racer laten vullen.


Daarnaast trouwens, ik heb het idee dat je nog nooit/niet veel op circuit hebt gereden en de eerste keren gaat het niet zo hard, zeker in groep 1 niet.
Mooizo. Hoor meer goede verhalen over deze tent!
Inmiddels ben ik 2 keer op circuit zolder geweest verder nog niet. Daar rijd ik een 2.03 met een zx9r uit 1997 (helemaal origineel). Hoop de volgende keer met de zx10r uit 2005 toch op een 1.55 uit te mogen komen.
 
mijn broer rijd een zelfde motor met een zelfde demper. Als je ver genoeg van de meting afblijft kun je er gewoon mee rijden. is er wel een paar keer tussenuit gepakt als hij te ver naar de meting toe reed.

gewoon knallen en na de eerste waarschuwing gewoon rustiger doen bij de geluidspalen, scheelt misschien een halve seconden :)
 
mijn broer rijd een zelfde motor met een zelfde demper. Als je ver genoeg van de meting afblijft kun je er gewoon mee rijden. is er wel een paar keer tussenuit gepakt als hij te ver naar de meting toe reed.

gewoon knallen en na de eerste waarschuwing gewoon rustiger doen bij de geluidspalen, scheelt misschien een halve seconden :)

Kan je dezelfde demper hebben, maar niet dezelfde vulling/luchtfilter/rijstijl/kettingset/enz.

En daarbij je gaat naar het circuit om in te houden??? GAS!
 
Kan je dezelfde demper hebben, maar niet dezelfde vulling/luchtfilter/rijstijl/kettingset/enz.

En daarbij je gaat naar het circuit om in te houden??? GAS!
Altijd mooi om ervaringen van andere te horen! Dan hopen we er maar op dat ik goed zit.
Ik ga in ieder geval zeker niet naar het circuit om me eigen in te houden. Bochtjes net iets korter aansnijden dat ik iets verder van de meetpalen afblijf is misschien nog een optie.

Thx in ieder gebal
 
Terug
Bovenaan Onderaan