Koppelindruk Ducati 900 monster

Dnenroot

Rookie
27 nov 2015
2
0
Haarlem
Hallo Mede motorfanaten,

Allereerst stel ik mijzelf even voor aangezien ik nieuw ben op dit forum. Mijn naam is Joost, 26 jaar, student/marketeer en ik woon in Haarlem. Op dit moment ben ik even in het buitenland voor mijn studie maar zodra ik terug kom staat mijn geliefde Ducati 900 Monster op mij te wachten. Gister werd ik gebeld door mijn vader, hij vertelde dat de Duc tijdens het inknijpen van de koppeling na ongeveer 15 seconden langzaam begint aan aan te grijpen..
Zelf denk ik dat het de hydraulische koppelingpomp is op het stuur die mogelijk versleten kan zijn. Hebben jullie ervaringen, suggesties, andere ideeën? Ik heb op internet geprobeerd om een nieuw setje te vinden maar tot dusver zonder veel succes (behalve Chineze E-bay meuk) dus als jullie nog een online adres weten ben ik je ook zeer dankbaar!

Groeten uit een fris Madrid,

Joost :W
 
Je kan bij de cilinder op het blok ook al wat olie verliezen zonder het direct te zien (Leejow!!!!) :+

Dank je *D

Koppelingsstift wil wel eens gaan meedraaien doordat lagertje in de koppeling niet fris meer is.Dan gaat de zuiger in de koppelingscilinder meedraaien.
Maar dat weten alle ducatiliefhebbers allang :+
 
Dank jullie voor de reacties.. Ja, via het internet kan je veel doen tegenwoordig.. Er staat sinds 1985 een Darmah in de garage dus qua passie zit het wel goed. Er is geen olie lek wat mij het vermoeden deed geven dat het in de pomp moest zitten.. Welke websites gebruiken jullie vaak voor onderdelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan