Yamaha MT-10

Dit is wel een serieuze fiets om te overwegen:

1. Relatief goedkoop vergeleken met concurrentie
2. Veel vermogen
3. Crossplane!
4. Bomvol electronica

Toch spreekt het 4-cilinder principe mij niet echt aan, vind het vrij saai. Alleen als ik naar de prijs van mijn "droom"-motor kijk (1290 Superduke), dan zijn die prijzen wel redelijk doorslaggevend :P
 
Dit is wel een serieuze fiets om te overwegen:

1. Relatief goedkoop vergeleken met concurrentie
2. Veel vermogen
3. Crossplane!
4. Bomvol electronica

Toch spreekt het 4-cilinder principe mij niet echt aan, vind het vrij saai. Alleen als ik naar de prijs van mijn "droom"-motor kijk (1290 Superduke), dan zijn die prijzen wel redelijk doorslaggevend :P
Er is ook nog een goede V4 in omloop... :)
 
Op de stuurdemper van de MT10 zit een elektronische aansluiting. Is dit een elektronisch geregelde stuurdemper (veel demping hoge snelheid, lage demping lage snelheid), of slechts een verlengstuk van het 'controlelampje stuurdemper' op het dashboard; houdt deze slechts de oliedruk in de gaten om bij malfunctie te kunnen informeren?

Iemand die het weet?
 
@ Hyro
ok er is dus ook een ouwe lullenstand, prima ;)

@ Darksight
Je noemt precies de punten op die de fiets zo aantrekkelijk maken :Y Ik ben niet van de 4 cilinders maar dit blok is echt een ander verhaal. Ik schrik wel van het verbruik wat ik hier en daar lees. Nee het is zeker niet het belangrijkste punt en bij flink knallen is dat ook geen probleem. Als je echter ook regelmatig naar je werk gaat en hij rijdt 1 op 12 vind ik dat wat dorstig.

Waar hebben jullie proefgereden want lang niet elke dealer is er happig op om dit soort fietsen uit te lenen.
 
@ Hyro
ok er is dus ook een ouwe lullenstand, prima ;)

@ Darksight
Je noemt precies de punten op die de fiets zo aantrekkelijk maken :Y Ik ben niet van de 4 cilinders maar dit blok is echt een ander verhaal. Ik schrik wel van het verbruik wat ik hier en daar lees. Nee het is zeker niet het belangrijkste punt en bij flink knallen is dat ook geen probleem. Als je echter ook regelmatig naar je werk gaat en hij rijdt 1 op 12 vind ik dat wat dorstig.

Waar hebben jullie proefgereden want lang niet elke dealer is er happig op om dit soort fietsen uit te lenen.

De motor verbruikt inderdaad wel wat meer, al moet ik zeggen 85km/h op de cruisecontrol in de 5e versnelling verbruikt die van mij 6,2liter op de 100km (1 op 16.1) en daar hoor jij mij niet overklagen. Gemiddeld rijdt ik 1 op 12.8 ongv. en dat is puur weekend ritjes op dijken etc. dus regelmatig iets te onbenullig op het gas ;-). Normaal rijdt je niet veel op de cruisecontrol maar met woon/werk verkeer kan ik me voorstellen dat je het wel meer gebruikt.

Ik heb test gereden op het demo model in Zelhem, maar goed die is er niet meer want die heb ik ook gekocht ;-). Misschien heeft Motoport nog wel een vestiging waar je op een andere MT-10 kan rijden.

Bij Gebben motoren kun je er één huren. Bij Gebben zul je dus ook wel gratis een testrit kunnen maken gezien het een Yamaha dealer is. Fris motorverhuur en Freeyway motorverhuur hebben ze trouwens ook.
 
Toch spreekt het 4-cilinder principe mij niet echt aan, vind het vrij saai. Alleen als ik naar de prijs van mijn "droom"-motor kijk (1290 Superduke), dan zijn die prijzen wel redelijk doorslaggevend :P
De 4 cilinder van de MT-10 gedraagt zich geenszins als dat de 4 cilinder van jouw huidige Z1000 doet. Binnenkort zijn die MT-dagen. Allicht dat je je daarvoor kunt in schrijven en dan even een ritje op de MT-10 kan boeken.
 
:/ eindelijk vandaag proefrit gemaakt met de mt10 maar wat viel die me tegen motor had net de 1000 km gepaseerd en gaf me veel voelbare vibratie door zowel het frame en het stuur gaven veel hinderlijke vibratie de motor loopt wel heel goed maar met accelereeren en afremmen op de motor best wel veel onrust in het rijwiel gedeelte.tov van de fz1
daarbij het org zadel is knuppel hard
gas geven is echt wel een gewenning waar je constant aan moet denken niet te snel open draaien heb alle mappings a.b.std. geprobeerd maar het onrustige karakter bleef
de remmen vielen zwaar tegen en vertragen maar matig en sponzig gevoel in rem handle
nee dan is mijn fz1 veel pretiger in omgang en sturen doet die ook als de beste
wel met de dunlop d.211 gp racer geeft die een heel vertrouwt gevoel
en de motor loopt ook soepeler door de powerband heen
jammer maar was ijgenlijk teleur gesteld had er meer van verwacht
en de proefrit was dan ook snel gemaakt :N
 
:/ eindelijk vandaag proefrit gemaakt met de mt10 maar wat viel die me tegen motor had net de 1000 km gepaseerd en gaf me veel voelbare vibratie door zowel het frame en het stuur gaven veel hinderlijke vibratie de motor loopt wel heel goed maar met accelereeren en afremmen op de motor best wel veel onrust in het rijwiel gedeelte.tov van de fz1
daarbij het org zadel is knuppel hard
gas geven is echt wel een gewenning waar je constant aan moet denken niet te snel open draaien heb alle mappings a.b.std. geprobeerd maar het onrustige karakter bleef
de remmen vielen zwaar tegen en vertragen maar matig en sponzig gevoel in rem handle
nee dan is mijn fz1 veel pretiger in omgang en sturen doet die ook als de beste
wel met de dunlop d.211 gp racer geeft die een heel vertrouwt gevoel
en de motor loopt ook soepeler door de powerband heen
jammer maar was ijgenlijk teleur gesteld had er meer van verwacht
en de proefrit was dan ook snel gemaakt :N

Tja, dat kan. Ik heb zelf ook 50.000 op een FZ1S gereden. Ook daar waren er veel trillingen in het frame.
De MT10 is toch echt de overtreffende trap. Zowel motorisch als het rijwielgedeelte
Je rijdt met gemak de letters van de banden af.😀
Veel succes met je toekomstige keuze
 
Waar zijn de tijden gebleven dat mensen het verschil tussen een "soft" en een "hard" ENTER nog kende? ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan na een dagje Eifel bevestigen dat (ook) de Metzeler m7rr prima bij de mt10 past. Superstabiel. Ik heb op zo'n Eifel dag tegenwoordig een lijstje bij me waar de tank stations op de route liggen. Geeft een wat geruster gevoel bij 1 op 12 (vreesde vorig jaar een keer of wat te moeten gaan duwen). 😁😁
 
Of je neemt deze mee ;)
full
 
Ik heb er ook eentje gekocht (zwart). Ben hem nog aan het inrijden :)

Het spul wat er al op zit:
2CR-14602-00 R1M uitlaatspruitstuk
B67-FRADC-00-00 Radiatorafdekking
B67-FEXPC-00-00 Radiator vuldop
B67-FCPTE-00-00 Oliekoelerbescherming
B67-FCLCP-00-00 Carterbeschermer links
B67-FCRCP-00-00 Carterbeschermer rechts
90798-34001-00 Akrapovic Slipon uitlaatdemper titanium
L-Y10SO15T Akrapovic titanium katvervanger
B67-23122-00-P3 Kapje MT10SP buiten
B67-23132-00-P3 Kapje MT10SP buiten
07YA23SC Brembo SC blokken
HERMANN Mechatronik navi steun zilver

Wat nog komt/in bestelling staat:
Brembo RCS 19 + smoke reservoir + koppelingshendel
HEL stalen remleidingen voor en achter
Flashtune + Activetune
Korte kentekenplaathouder
R1 RN32 schokdemper achter
Hyperpro veren voor en achter
 
Ik heb er ook eentje gekocht (zwart). Ben hem nog aan het inrijden :)

Het spul wat er al op zit:
2CR-14602-00 R1M uitlaatspruitstuk
B67-FRADC-00-00 Radiatorafdekking
B67-FEXPC-00-00 Radiator vuldop
B67-FCPTE-00-00 Oliekoelerbescherming
B67-FCLCP-00-00 Carterbeschermer links
B67-FCRCP-00-00 Carterbeschermer rechts
90798-34001-00 Akrapovic Slipon uitlaatdemper titanium
L-Y10SO15T Akrapovic titanium katvervanger
B67-23122-00-P3 Kapje MT10SP buiten
B67-23132-00-P3 Kapje MT10SP buiten
07YA23SC Brembo SC blokken
HERMANN Mechatronik navi steun zilver

Wat nog komt/in bestelling staat:
Brembo RCS 19 + smoke reservoir + koppelingshendel
HEL stalen remleidingen voor en achter
Flashtune + Activetune
Korte kentekenplaathouder
R1 RN32 schokdemper achter
Hyperpro veren voor en achter

Pics or it didnt happen.
 
2ylr9uf.jpg


Fototje van vorige week na het monteren van de uitlaat. Zal nog wel een paar nieuwe nemen, maar eerst moet dat achterspatbord eraf :)
 
Geluid is behoorlijk hard.

Had hiervoor een R1 met een Akrapovic katvervanger en twee stuks 5cm ingekorte dempers, beetje van hetzelfde.
 
Vandaag maar eens de motor "droog" schoongemaakt met Maxolen Quick Gloss. Gewoon op de motor spuiten en dan met een microvezeldoek de motor schoonmaken. Werkt super en er zit een wax in verwerkt dus de motor is gelijk beschermd en glimmt mooi!

Natuurlijk gelijk paar foto's geschoten, onder de foto een lijstje wat er allemaal is aangepast!

IMG_0218_zpsp6ojnysb.jpg


- Akrapovic slip-on, aangepast door Pajic R&D voor de MT-10 uitgevoerd met de originele klep.
- Katvervanger
- Yamaha MT-10 Wheelstriping
- Yamaha korte kentekenplaathouder
- Yamaha MT-10 tankpad
- Gilles tooling stuureindjes
- Gilles tooling rem- en koppelingshevel
- Comfort zadel
- 24v power outlet
- X-Grip rammount
- Tomtom Bandit stuursteun (zelf gemaakt)
 
Volgens mij heb ik nog op die gereden.
2vttahs.jpg


Als we elkaar zien hier in het dorp op de MT10: wel zwaaien hè :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan