Yamaha MT-10

Via de Yamaha My Garage App kan je de MT-10 naar wens aanpassen, accessoires worden binnenkort ingeladen, tot op heden alleen kleur en 360 view.

Op de Canadese site staat de QS al als accessoire voor 330 dollar, indicatie voor de prijs hier in €€.

Toevallig R1 15-16 eigenaren die hier meelezen? Ben benieuwd wat de mogelijkheden met het nieuwe blok zijn m.b.t. afstellen na een full system etc.
Bijvoorbeeld ECU reflash of enkel via powercommander etc
 
Laatst bewerkt:
2016-Yamaha-MT-10-EU-Tech-Black-AccessorizedStatic-003.jpg


2016-Yamaha-MT-10-EU-Tech-Black-AccessorizedStatic-006.jpg


2016-Yamaha-MT-10-EU-Tech-Black-AccessorizedAction-003.jpg


Je kan er met de accessoires een MT-10 Tracer van maken. Het ruitje maakt de voorkant wel mooier, maar wellicht is het ruitje net te hoog voor de looks. Een beetje te veel touring?
 
Laatst bewerkt:
acceleratie tot 250

vooral boven de 200 in zn 6 ziet er nog zeer prima uit voor een naked!


Dat ziet er inderdaad niet slecht uit.
Erg benieuwd naar de resultaten in een multitest met zijn concurrenten. In diverse testen hoor je met name de remmen als slechter dan de concurrentie maar zal dat werkelijk zo zijn of is het alleen de initiële bite die het wellicht anders doet beleven. Daarnaast las ik iets over de voetsteunen van de eventuele passagier, die zou te erg met opgetrokken knieëen zitten. Voor mij niet superbelangrijk maar mijn dochter wil vaker mee en die is al 1.70m inmiddels.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad niet slecht uit.
Erg benieuwd naar de resultaten in een multitest met zijn concurrenten. In diverse testen hoor je met name de remmen als slechter dan de concurrentie maar zal dat werkelijk zo zijn of is het alleen de initiële bite die het wellicht anders doet beleven. Daarnaast las ik iets over de voetsteunen van de eventuele passagier, die zou te erg met opgetrokken knieëen zitten. Voor mij niet superbelangrijk maar mijn dochter wil vaker mee en die is al 1.70m inmiddels.

De MT-10 wordt vergeleken met Europese super-nakeds, zoals de 1290 Super Duke R en de Tuono 1100. Beide motoren +/- 3000 euro duurder, hangen vol met exclusiever spul, zo heeft de Duke bijv. Brembo M50's, als je het daar mee gaat vergelijken dan zijn de remmen idd "minder". (Zoals ik het begreep doelen de recensenten voornamelijk op het gevoel bij het aanremmen. Overigens zijn er ook een aantal wel lovend over het remgedeelte!)

Vergelijk je het echter met de Japanse top of the line nakeds dan steekt de MT-10 er weer met kop en schouders boven uit.

Hoe dan ook verwacht ik dat de motor prima rijdt/remt.
 
Laatst bewerkt:
Gotsamme. 1 op 12 oid.......

Ja, dat is best fors.
Mijn 1190 is ook niet zuinig (1:13,5) maar heeft wel 23 liter aan boord, dat maakt het weer wat draaglijker dan de 17 liter van de MT.
 
Zit er zeer belovend uit.
Mijn vorige Tuono v4 ,had het zelfde gebruik.
Maar daar krijg je ook wat voor terug.
POWER
 
Inderdaad, er zijn ook leuke kanten aan een masjiene ;-)
Mij Tuono V2 was ook een dorstige, op langere trips soms toch wat onhandig.

ben benieuwd of de MT-10 ook voor mijn 193cm fatsoenlijk zit.
 
Gotsamme. 1 op 12 oid.......
:o

Volstrekt onbelangrijk bij mijn 4 a 5000 km/ jaar. Ten opzichte van 1 op 18 scheelt het bij 5000 km 140 liter, oftewel €210/ jaar. Is verwaarloosbaar tov de afschrijving.
 
Ik heb (geheel tegen mijn gewoonte in) vandaag de beslissing genomen om er een, zonder proef te rijden, te bestellen. Het wordt een zwarte. Vermoedelijke leverdatum 12 juni. Het is een zgn. introductie motor. Doet mee bij de dealer introductie op 4 juni. Vandaar de relatief korte leverdatum. De tweede serie, werd mij verteld, staat pas gepland voor augustus. Dat zou een showstopper zijn geweest voor dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Zal je geen spijt van krijgen denk ik zo. Ik twijfel nog even door tussen een xsr900 of mt10. De XSR900 vind ik ook een prachtige motor met ook een explosieve krachtbron. Voor fun zullen ze van mij waarschijnlijk beide een 10 krijgen maar de mt10 is vooral een meer praktische keuze met dat optionele windscherm moet het een heuse cruiser-powernaked zijn door de redelijke windbescherming. De XSR900 is de wolf in schaapskleren en vind ik ook erg leuk, het blok is ook gewoon sensationeel al vanaf 2000tpm, je zal je met de MT10 toch je best moeten doen om tot 160 voor te blijven.
 
Zal je geen spijt van krijgen denk ik zo. Ik twijfel nog even door tussen een xsr900 of mt10. De XSR900 vind ik ook een prachtige motor met ook een explosieve krachtbron. Voor fun zullen ze van mij waarschijnlijk beide een 10 krijgen maar de mt10 is vooral een meer praktische keuze met dat optionele windscherm moet het een heuse cruiser-powernaked zijn door de redelijke windbescherming. De XSR900 is de wolf in schaapskleren en vind ik ook erg leuk, het blok is ook gewoon sensationeel al vanaf 2000tpm, je zal je met de MT10 toch je best moeten doen om tot 160 voor te blijven.

De xsr 900, in "Kenny Roberts" kleuren, kent blijkbaar ook levering problemen. Hoorde bij een van de motorzaken dat ze al sinds eind 2015 op een levering wachten. Ziet er wel mooi uit in de praktijk (ik heb hem vandaag in een andere kleur zien staan).
 
Laatst bewerkt:
de ktm schijnt wat prijziger te zijn omdat deze minder onderdelen deelt met een ander model van het merk zoals een s1000rr dat met de s1000r en xr doet.
ducati is altijd redelijk prijzig geweest


KTM gebruikt duurdere componenten dan bv BMW of Yamaha, veel van die komen uit China!


:W
 
of ge kunt uw 'goedkopere' BMW of Yamaha achteraf uitrusten met die duurdere componenten die van in het begin al op een KTM zitten?

dingen die gemaakt worden in China zijn op zich niet slecht zolang ze maar aan de kwaliteitseisen voldoen van het moederbedrijf, zie naar Apple en diens concurenten, bijvoorbeeld.

(etisch gezien kan je een andere discussie opwerpen, arbeidsvoorwaarden etc)

Snap de verwijzing van "veel van die komen uit China" dus niet echt.
Tenzij je inzit met de arbeidsomstandigheden aldaar natuurlijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan