Yamaha MT-10

zouden dealers volledig 'tracer' uitgeruste MT-10's showen?
Eigenlijk is het een MT-10 met een 3 tal opvallende accessoires.

De 2 dealers in het Gentse geven geen duidelijk of een ronduit belacheliik antwoord ipv te antwoorden op de vraag zelf.
 
Geen last van mijn stuitje. Bij flink accelereren beetje schrap zetten op de steunen en tank klemmen.

Heb op de mt-09 en mt-10 gereden, maar die laatste voelde sneller aan. Tot de 100 zal het niet veel verschillen, daarna...... Ligt ook aan wie erop zit en hoe goed je kan schakelen.

Ik was bij van meel, nette dealer. Gereden op de grijs/gele, ze hadden er nog een paar onder een doek staan. Denk dat er voorraad genoeg is van alle modellen

Het zal me ook een worst wezen wat sneller is eigenlijk, plezier zit hem toch niet in snelheid an zich. Het 900cc cp3 blok is het bruuts als het om onmiddellijke acceleratie gaat vanaf de laagste toeren tot aan hoge toeren aan toe. Met de 700cc cp2 valt het leukst te spelen op welk soort weg dan ook en vooral in de stad. De CP4 heeft een opzwepende acceleratiegolf, super progressief vermogen en nog beheersbaar ook na enige gewenning. Voor alle Crossplane aangedreven Yamaha's een dikke 10 voor de funfactor, ik ben Yamaha fan geworden. Ik wil ze allemaal :+
 
@motorrmania: daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Heb de accessoires nog niet bij de dealer gezien (koffers, tourruit, zadel, etc.). Volgens mij staan ze wel op de Yamaha NL site. Je maakt er een soort Tracer / KTM superduke GT van. Nadeel is wel de kleine tank van de MT-10 en het verbruik. Er zit cruisecontrol op......... hadden ze beter op de Tracer kunnen bouwen.

De MT-09 Tracer vond ik soepeler rijden en schakelen. Deze zit hoger en minder contact met het voorwiel, vergeleken met de MT-10. Natuurlijk wel meer windbescherming en comfort op de Tracer. Met de MT-10 viel ook soepel op normale snelheden te rijden, pakte goed op in bijv. 5de versnelling bij bijv. 3500 tpm.
 
De oliekoeler was OK. De radiator zat met de lage km stand al vol steenslag. Was zelfs met pasta al gerepareerd, dus echt wel een zwak punt bij de MT-10. Tankpad is ook een aanrader, gezien je wat tegen de tank aanhangt. Je gaat er veel plezier aan beleven Theun!
 
Nadeel is wel de kleine tank van de MT-10 en het verbruik. Er zit cruisecontrol op......... hadden ze beter op de Tracer kunnen bouwen.

dat is inderdaad enorm spijtig, moest dat mee zitten, hadden we wel de quasi perfecte moto :)


Ik heb er daarom de radiator en de oliekoeler bescherming bij besteld. Had er zo te horen standaard al op mogen zitten.
proficiat alvast!

ik ben heel benieuwd naar foto's van je zwarte MT-10 :)


Ga je ze ook "ombouwen" tot tracer? (windscherm, handkappen, comfortseat, zadeltasjes)
 
Laatst bewerkt:
De oliekoeler was OK. De radiator zat met de lage km stand al vol steenslag. Was zelfs met pasta al gerepareerd, dus echt wel een zwak punt bij de MT-10. Tankpad is ook een aanrader, gezien je wat tegen de tank aanhangt. Je gaat er veel plezier aan beleven Theun!

Die tankpad had ik er ook bij :) :). Ik ben ervan overtuigd dat ik er veel lol mee ga beleven. Er komen ook bobbins op, ik ben niet van plan om haar elke keer 10 cm vooruit te duwen bij het ketting smeren en het poetsen. :$ :$ ik Heb er ook een achterdrager en top koffer bij besteld. Ondanks dat die achterdrager er perfect afgewerkt uitziet, ziet het geheel er natuurlijk echt niet uit. Maar je moet toch wat mee kunnen nemen als je er een weekend of langer mee weggaat. Een tanktas is geen echte optie want ik wil er in de bocht nog wel eens langs hangen. Een tanktas is dan hinderlijk.

Geen plannen voor handkappen of een hoog windscherm. Ik ben een woesie :) :) en rij alleen als,de temperatuur boven de 12 graden is en het droog is. Bovendien probeer ik zo weinig mogelijk autoweg (Autobahn) te rijden.
 
Laatst bewerkt:
geen scherm of handkappen dus? :)

ben wel benieuwd ook hoe de moto eruit ziet met de achterdrager, gemonteerd zijn daar geen fotos van te vinden spijtig genoeg.
 
heb hem goed bekeken bij de dealer maar vind het echt een zware tegenvaller
kan ik niet bijkomen dat ze die grijze..met gele velgen mooi vinden bij yamaha
zal wel aan mij liggen maar dit model gaat het niet worden
blijf nog fijn op mijn black edition fz1 toeren..
 
Ben geïnteresseerd in een MT10 en heb er zaterdag een bekeken bij Termaat in
Nijmegen. Vond 'm tegenvallen. Het was een zwart/grijze uitvoering.
Die grijze lak sprak me totaal niet aan. Veel te hoog tuperware gehalte. Die gele velgen zag er ook niet echt uit. Zwarte voorvork, stuurtje, velgen, afwerking etc.. oogt goedkoop.
Die scherpe prijsstelling (tov de concurrentie) is er echt aan af te zien.
Jammer. Viel me enorm tegen.

Denk dat ie veel mooier zou ogen als ie volledig zwart is en afgewerkt met een "gele/gouden" voorvork, stuurtje, rem- en koppelingshendel.

Voor de geïnteresseerden: als ik het goed begreep krijgen ze a.s. vrijdag een demo binnen waar op mag worden proefgereden.

Er stond ook een geel/witte R1, de jubileum uitvoering. Die was :9~ :9~
Maar ja.. die kost dan ook 6k€ meer....
 
Laatst bewerkt:
heb hem goed bekeken bij de dealer maar vind het echt een zware tegenvaller
kan ik niet bijkomen dat ze die grijze..met gele velgen mooi vinden bij yamaha
zal wel aan mij liggen maar dit model gaat het niet worden
blijf nog fijn op mijn black edition fz1 toeren..
is dan ook de meest banale kleursamenstelling dat je kan hebben....

de zwarte of zelfs die met blauw maken hem al helemaal anders
 
Ze is binnen. Wat een spectakel ding. Stuurt fantastisch en zonder moeite, superstabiele wegligging (kom van een Bandit 1250, dat is heel wat anders). Wel 8.3 liter op 100 km op de eerste 180 km (alleen secundair en met sterk wisselende snelheden).

full
 
Laatst bewerkt:
Super ! congrats... Nu even snel Nederland een paar keer rond voor de eerste 1000km inrijden. Daar zie ik wel tegenop bij de XSR, ik ben geen goede inrijder als ze zeggen dat je nooit niet over de eerste toerenhelft heen mag. Goed warmrijden daarentegen doe ik altijd, dat lijkt mij het aller belangrijkste.
 
Mag (eigenlijk) niet boven de 7000 rpm. Onder de 2500 rpm wil ze nog wel eens bokken. Dus binnen de bebouwde kom in 1 of max 2 de versnelling (eerlijk gezegt kon de Bandit dat beter). Bij 5000 begint er vaart in te komen. Bij 7000, ik ben er een paar keer overheen geweest, doet ze een serieuze poging om je schouders uit de kom te trekken. Wind bescherming valt overigens heel erg mee. Dat zuipen vind ik geen probleem. De ervaring in het verleden leert dat dat na de inloop periode iets beter wordt (zal uiteindelijk wel op 1 op 13 uitkomen). . Maar als je zo sterk bent mag je best goed gevoed worden...

Theun
 
Mag (eigenlijk) niet boven de 7000 rpm. Onder de 2500 rpm wil ze nog wel eens bokken. Dus binnen de bebouwde kom in 1 of max 2 de versnelling (eerlijk gezegt kon de Bandit dat beter). Bij 5000 begint er vaart in te komen. Bij 7000, ik ben er een paar keer overheen geweest, doet ze een serieuze poging om je schouders uit de kom te trekken. Wind bescherming valt overigens heel erg mee. Dat zuipen vind ik geen probleem. De ervaring in het verleden leert dat dat na de inloop periode iets beter wordt (zal uiteindelijk wel op 1 op 13 uitkomen). . Maar als je zo sterk bent mag je best goed gevoed worden...

Theun

Ik heb er al een mogen mishandelen, het ding trekt geweldig na die 7000 wordt het lachen. Het is moeilijk om je te beheersen op dit ding, zo aanstekelijk roept het blok je op gas te geven. Hij trekt als een dwaas naar 225kmu vanaf daar wordt het vermogen kunstmatig afgebouwd naar de begrensde topsnelheid. Windbescherming is echt geniaal, het kuipje snijd je als het ware door de lucht heen, geen turbulente windwervels niks! Het verbruik is best begrijpelijk inderdaad, hoewel mijn zzr1400 en vfr1200 ook rond de 1:13,2 deden/doen en die wegen zo'n 45kg zwaarder en een nog groter blok. De CP3 blokken vind ik dan weer verrassend zuinig. Het zadel vind ik echt retehard en heb van dat keiharde steunkussentje nog steeds korsten op mijn stuitje. Comfortzadel zou dus op mijn lijstje staan als ik er een had.
 
Ze is binnen. Wat een spectakel ding. Stuurt fantastisch en zonder moeite, superstabiele wegligging (kom van een Bandit 1250, dat is heel wat anders). Wel 8.3 liter op 100 km op de eerste 180 km (alleen secundair en met sterk wisselende snelheden).

[afbeelding]

hmm, met die bevestigingsplaat voor je topkoffer vraag ik me af of je eventueel nog die mooie zijtassen kan installeren?

als ik deze fotos zie van de bevestingsstukken voor die zijtassen, zou ik denken dat dat wel zou moeten lukken, neen?

Yamaha_MT10_053.jpg

13221125_10154170291009731_3644019606575483434_o.jpg
 
Hier vanmiddag 't oorspronkelijke plan voor een MT-10 in de "Night Fluo" kleurstelling laten varen en een "Racing Blue" versie af laten komen...... :+

"And now We Wait"

Voor de belangrijkste spullen ook meteen maar de accessoire-lijst afgewerkt:

  • Akrapovic Slip-On.
  • Quick shifter.
  • Radiateur Cover.
  • Oliekoeler Cover.
  • Kentekenplaat houder (welke lijkt te passen zónder dat geboute "verleng" deel).
  • ZIjtassen + Montage rek.
  • Tankpad.

De Gilles Rem/Koppelingshendel zijn schijnbaar nog niet als set te leveren maar volgens mij gaat een korte set van een R1 ook wel passen.
 
Laatst bewerkt:
hmm, met die bevestigingsplaat voor je topkoffer vraag ik me af of je eventueel nog die mooie zijtassen kan installeren?

als ik deze fotos zie van de bevestingsstukken voor die zijtassen, zou ik denken dat dat wel zou moeten lukken, neen?

[afbeelding]
[afbeelding]

Als ik dat bevestigings systeem van die zijkoffers zo zie, denk ik dat dat inderdaad past samen met de achterdrager. Ik vind die achterdrager niet echt mooi wat design betreft . Het ding is wel mooi afgewerkt. Ik heb er een 39 l topcase bij. Ook niet mooi maar wel handig. Je kunt er zelfs een 50 l koffer opzetten (nog lelijker :) :) )
 
aha dus jij gaat voor de zijtassen én de topkoffer?


ik ben heel benieuwd om de moto te zien met volledige kofferset :)

Ik ga in eerste instantie alleen voor de zij koffers.... Die top koffer komt esthetisch gezien gewoon té ver naar achteren :)

Voor de originele zijkoffers heb je ook het bijbehorende rekje nodig......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan