Dorna gaat door met de sloop van de Superbike

Waar zit de winst met deze wijziging?
Toch niet alleen dubbele entree neem ik aan?

Ja je hebt het in 1x goed: Dubbele entree. Maar met de wetenschap dat je de helft van de zondag al naar een lege track zat te staren, haak ik nu met nog een race minder op de zondag, af. Men bereikt dus het tegenovergestelde.
 
Ja je hebt het in 1x goed: Dubbele entree. Maar met de wetenschap dat je de helft van de zondag al naar een lege track zat te staren, haak ik nu met nog een race minder op de zondag, af. Men bereikt dus het tegenovergestelde.

Die reclame op de kuipen zijn interessanter voor de TV ...dus 2 dagen op de buis over heel de wereld......
 
2015 is qua circuitbezoekers en qua televisiekijkers het beste jaar ooit geweest voor het MotoGP kampioenschap sinds Dorna in 1992 de organisatie op zich nam. Het zal mij niet verbazen als Dorna zoekt naar een weg om zorgenkindje World Superbikes ter ziele te kunnen dragen en in 2020 of 2025 te besluiten dat het niet langer meer rendabel is het kampioenschap te organiseren, waarmee een argument kan zijn dat er toch niemand meer op afkomt...

Waarom zouden ze dat willen?
De kampioenschappen bijten elkaar niet.
 
Waarom zouden ze dat willen?
De kampioenschappen bijten elkaar niet.
Maar Dorna's uitgaven wel. Een kampioenschap minder te organiseren is meer mankracht voor de MotoGP, meer uitgaven voor de MotoGP (of een kostenbesparing, zo je wil) en daarmee een waardestijging voor de geldschieters achter het circus.
 
Maar Dorna's uitgaven wel. Een kampioenschap minder te organiseren is meer mankracht voor de MotoGP, meer uitgaven voor de MotoGP (of een kostenbesparing, zo je wil) en daarmee een waardestijging voor de geldschieters achter het circus.

En fabrikanten lijken er ook veel minder interesse in te hebben om in beide kampioenschappen deel te nemen, richten op de Motogp begint meer regel dan uitzondering te worden, waarbij kawasaki de uitzondering is.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er meer tv-kijkers op zondag van 12 uur tot 16 uur kijken, dan een uurtje op zaterdag en een uurtje op zondag.

Bovendien heeft Eurosport nu al moeite genoeg met het uitzenden van sbk op zondag, laat staan wanneer daar ook nog eens de zaterdag bij komt.

Dan krijg je dus minder tv kijkers ipv meer, en dus minder aandacht voor de sponsoren
 
Ik denk dat er meer tv-kijkers op zondag van 12 uur tot 16 uur kijken, dan een uurtje op zaterdag en een uurtje op zondag.

Bovendien heeft Eurosport nu al moeite genoeg met het uitzenden van sbk op zondag, laat staan wanneer daar ook nog eens de zaterdag bij komt.

Dan krijg je dus minder tv kijkers ipv meer, en dus minder aandacht voor de sponsoren

ja het moet je niet verbazen nu dat ze het pas een dag later uitzenden. Race 1 op zondag..
 
Blijkbaar is het WSBK voor Dorna een 'bijproduct', waar ze eigenlijk vanaf willen om zich op de MotoGP te kunnen richten.
Waarom ze het toen hebben overgenomen? Men 'dacht' synergie te zien tussen de kampioenschappen en uiteindelijk was er concurrentie, die men zo buiten spel heeft gezet. Zie je in de praktijk wel vaker dat een groot bedrijf een concurrent overneemt om het product uiteindelijk om zeep te helpen.

Maar het blijft wel doodzonde natuurlijk, vaak zijn de races bij de superbikes mooier dan de MotoGP.

Ik zou geen wereldwijd concern kennen dat op korte termijn een dergelijk kampioenschap zou kunnen en willen overnemen. -O-

Het blijft uit de hoek van de rijders erg stil

Tom Sykes heeft het wél begrepen


Freez
 
Jongens toch... Als Dorna van de SBK af wil dan hadden ze dat allang gedaan hoor, daar hoeven ze zich echt niet voor in allerlei bochten te wringen. De complottheorieën die hier nu de kop opsteken slaan echt nergens op. Na de puinhoop die Flamini heeft achtergelaten zoekt Dorna wanhopig naar manieren om de SBK wat meer in de belangstelling te zetten, maar ze weten niet goed hoe. Daar is dit besluit een voorbeeld van.
 
Laatst bewerkt:
Jongens toch... Als Dorna van de SBK af wil dan hadden ze dat allang gedaan hoor, daar hoeven ze zich echt voor in allerlei bochten te wringen. De complottheorieën die hier nu de kop opsteken slaan echt nergens op. Na de puinhoop die Flamini heeft achtergelaten zoekt Dorna wanhopig naar manieren om de SBK wat meer in de belangstelling te zetten, maar ze weten niet goed hoe. Daar is dit besluit een voorbeeld van.

Daar heb je ook een punt. Misschien een beetje ver gezocht inderdaad. Dat er veranderingen moeten komen is duidelijk. Maar men lijkt niet open te staan voor suggesties. Laat ze een wedstrijd organiseren zodat fans / klanten suggesties kunnen inleggen. Vaak komen daar verrassend goede ideeën uit. Maar organisaties als Dorna zijn zo gesloten dat dat er niet van zal komen. Men zoekt krampachtig naar oplossingen. Een ieder weldenkend mens kan bedenken dat een race uit het zondag programma halen, terwijl de zondag al geen vol dagprogramma had, niet de oplossing zal zijn. Integendeel.
 
Laatst bewerkt:
Maak van SBK een winter-kampioenschap en motogp zomer-kampioenschap. Klaar. Win/win.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Dat betekent dat een groot deel van het programma op het zuidelijk halfrond moet worden afgewerkt. Vind daar maar eens genoeg circuits en organisatoren die een SBK-race willen EN kunnen organiseren. Ze hebben al moeite genoeg om de MotoGP buiten Europa te laten rijden, zal met de SBK helemaal niet eenvoudig zijn.
 
Jongens toch... Als Dorna van de SBK af wil dan hadden ze dat allang gedaan hoor, daar hoeven ze zich echt niet voor in allerlei bochten te wringen. De complottheorieën die hier nu de kop opsteken slaan echt nergens op. Na de puinhoop die Flamini heeft achtergelaten zoekt Dorna wanhopig naar manieren om de SBK wat meer in de belangstelling te zetten, maar ze weten niet goed hoe. Daar is dit besluit een voorbeeld van.

Maar door het te verdelen over twee dagen is wel het meest vreemde idee wat ze hadden kunnen bedenken.

Alsof je de eerste helft van de wedstrijd nu op zaterdag krijgt en de tweede helft op zondag.

Als ze dit bij het voetbal doen steken die hooligans het (oude) kantoor van Blatter in de fik.

Heel bijzonder als dit gedaan is om het te verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Makkelijker gezegd dan gedaan. Dat betekent dat een groot deel van het programma op het zuidelijk halfrond moet worden afgewerkt. Vind daar maar eens genoeg circuits en organisatoren die een SBK-race willen EN kunnen organiseren. Ze hebben al moeite genoeg om de MotoGP buiten Europa te laten rijden, zal met de SBK helemaal niet eenvoudig zijn.

Waar een wil is...
De banen in Europa kunnen wel in oktober/november en maart/april ook vaak wel. Daartussen de banen in warmere landen. Het zal een beetje puzzelen worden, maar het lijkt me niet onmogelijk.
 
Waar een wil is...
De banen in Europa kunnen wel in oktober/november en maart/april ook vaak wel. Daartussen de banen in warmere landen. Het zal een beetje puzzelen worden, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Ik geloof dat er dan een toename in het aantal echtscheidingen te zien zal zijn. :+

Zonder gekheid, dat idee is al wel vaker geopperd en vind ik nog niet eens zo'n heel gek idee. Ik vind het AMA Supercross bijvoorbeeld fantastisch, mede omdat het in januari begint en in mei afloopt; net voordat alle andere kampioenschappen echt beginnen te lopen. Wat meer spreiding vind ik helemaal geen gek idee.

Of het haalbaar is of ooit gaat gebeurden is een tweede, en ik denk zelf van niet, maar het idee is niet verkeerd.
 
Ik geloof dat er dan een toename in het aantal echtscheidingen te zien zal zijn. :+

Zonder gekheid, dat idee is al wel vaker geopperd en vind ik nog niet eens zo'n heel gek idee. Ik vind het AMA Supercross bijvoorbeeld fantastisch, mede omdat het in januari begint en in mei afloopt; net voordat alle andere kampioenschappen echt beginnen te lopen. Wat meer spreiding vind ik helemaal geen gek idee.

Of het haalbaar is of ooit gaat gebeurden is een tweede, en ik denk zelf van niet, maar het idee is niet verkeerd.

Daar ga ik er volgend jaar eentje van bezoeken ...op zeker.

We gaan overwegen .... Daytona International Speedway.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan