GSX400F Brat/Caferacer Project!!

2 snelle photoshops gedaan om wat zicht op mijn twijfels te brengen
de lijnen e.d kloppen totaal niet maar het gaat me even om het idee en de grootte van de fiets

412052768.jpg

412052767.jpg
 
Ja ik zoek zoiets maar liever bruin, deze uit de Photoshop is niet welke ik mooi vind maar deze vond ik snel online ;)
En de meeste brads zijn zo n 60cm lengte, ik hoop er op een van rond de 50/55 zodat ik mooi half op het achterwiel eindig.

Waar heb je dat zadel gevonden?
 
Laatst bewerkt:
Waarom maak je dan niet zelf wat?
Heb ik ook gedaan met m'n bmw...
Dan kun je de plaat maken zoals je maar wilt, en dan laten bekleden.
 
Ja ik zoek zoiets maar liever bruin, deze uit de Photoshop is niet welke ik mooi vind maar deze vond ik snel online ;)
En de meeste brads zijn zo n 60cm lengte, ik hoop er op een van rond de 50/55 zodat ik mooi half op het achterwiel eindig.

Waar heb je dat zadel gevonden?

Ga je de tank laten in de kleur zoals hij is? Want daarbij vind ik zwart beter passen, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak :) Dit is een Biltwell zadel trouwens, maar 1 (laten) maken hoeft ook niet zo gek duur te zijn.
 
Waarom maak je dan niet zelf wat?
Heb ik ook gedaan met m'n bmw...
Dan kun je de plaat maken zoals je maar wilt, en dan laten bekleden.


daar zit ik aan te denken maar moet daarvoor nog een offertje laten maken wat dat gaat kosten

Ga je de tank laten in de kleur zoals hij is? Want daarbij vind ik zwart beter passen, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak

nee de tank ga ik in een andere kleur spuiten, iets in donkergrijs metallic of mat achtig, hou wel van die rouwe kleuren en dan de details in lederbruin of iets in die richting.
 
Voor mijn zadel was ik 165 euro kwijt.
Puur voor het bekleden en schuim.

het zal iets duurder uitvallen dan een "kant en klaar" zadeltje.

Er zijn hier op het forum ook wat bekleders actief.
Naar mijn weten HawkGT en Nopper, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen...
Zelf ben ik naar MJ Seats in Ten Boer (GN) geweest, dikke prima, maar vast dat er bij jou in de buurt ook wel wat zit.
 
Ga je de tank laten in de kleur zoals hij is? Want daarbij vind ik zwart beter passen, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak

nee de tank ga ik in een andere kleur spuiten, iets in donkergrijs metallic of mat achtig, hou wel van die rouwe kleuren en dan de details in lederbruin of iets in die richting.

By the way, ik zag dat je caferaceronderdelen.nl ook al tegen was gekomen. Nu was ik vandaag weer eens wat onderdelen aan het zoeken op eBay en zie:
http://www.benl.ebay.be/sch/m.html?..._armrs=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=seat&_sop=15

http://www.benl.ebay.be/sch/m.html?_ssn=stoney.shi&_armrs=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=seat&_sop=15

Precies dezelfde zadels als bij caferaceronderdelen.nl, maar dan incl. verzenden wel een 70 euro goedkoper. Het is maar dat je het weet ;)
 
Voor mijn zadel was ik 165 euro kwijt.
Puur voor het bekleden en schuim.

het zal iets duurder uitvallen dan een "kant en klaar" zadeltje.

Er zijn hier op het forum ook wat bekleders actief.
Naar mijn weten HawkGT en Nopper, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen...
Zelf ben ik naar MJ Seats in Ten Boer (GN) geweest, dikke prima, maar vast dat er bij jou in de buurt ook wel wat zit.

Ik zal ze eens benaderen of eventueel wat tips van ze vragen, en idd in de buurt nog wat rondvragen.
 
By the way, ik zag dat je caferaceronderdelen.nl ook al tegen was gekomen. Nu was ik vandaag weer eens wat onderdelen aan het zoeken op eBay en zie:
http://www.benl.ebay.be/sch/m.html?..._armrs=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=seat&_sop=15

http://www.benl.ebay.be/sch/m.html?_ssn=stoney.shi&_armrs=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=seat&_sop=15

Precies dezelfde zadels als bij caferaceronderdelen.nl, maar dan incl. verzenden wel een 70 euro goedkoper. Het is maar dat je het weet ;)

Bedankt man 👍🏻
Heb je er ook gevonden met een harde kont?
Ben zelf nieuw met eBay dus zoeken gaat nog niet zo heel gemakkelijk
 
zo daar zijn we weer,

helaas is de werkweek weer begonnen dus wat minder tijd om in het project te steken, maar gelukkig kwam m'n maat even langs met zijn cafe-kont :P om te kijken hoe het zou staan, en ik moet zeggen dat ik toch wel verkocht ben aan de kont samen met de tank zo.
de lijnen kloppen nog niet helemaal maar hier ben ik hard mee bezig,

412058432.jpg

412058434.jpg

klophamer komt weer goed van pas 8-)
412058435.jpg


zoals hierboven te zien moet mijn subframe 15mm omhoog om de lijn te laten kloppen, dus bam de slijptol erin en buigen die handel
412058439.jpg

412058438.jpg


hoe ga ik dit naar elkaar brengen
412058433.jpg


juist, sjorren dat frame
412058437.jpg



gisteravond was ik nog opzoek naar een werkplaatshandboek van de gsx400f, en kwam toevallig op deze site uit Handboeken GSX400F - GSX400F
waar ook wat handige info op staat, maar kon het bestand niet downloaden, dus de aardige man heeft hem mij via WeTransfer :? verzonden over de mail.
ideaal en nu weet ik gelijk de waardes momenten en alle instellingen e.d
mocht iemand er naar op zoek zijn, PM me even ik heb zijn mail adres en eventueel ook het handboek digitaal staan.

412058436.jpg
 
tijd voor een update,

aangezien ik thuis nog wat puntjes op de i moest zetten (pas verhuisd en grote verbouwing gehad) , heb ik toch nog wat tijd gehad om het een en ander aan de suzuki te doen.

we zijn begonnen met het lassen van het subframe. Het onder spanning zetten met een spanband en dan hechten was niet zo n succes dus toch maar een V er in geslepen en naar elkaar gezet en weer vastlassen. We hebben dit met electroden gedaan maar omdat het buizenframe zo dun is was dit best moeilijk en zijn we later verhuisd naar een kennis met een Tig apparaat
Hier staan ook de motoren van Stokfiss en Aatje van het forum,

412093129.jpg

412093130.jpg


412093140.jpg

412093141.jpg


mijn zwager heeft voor mij de manual uitgeprint en in een map gedaan *O*
412093131.jpg


De vrouw ging een zaterdagavondje met vriendinnen weg, wat resteerde in een avond Man-cave tot in de late uurtjes }) heel veel WD-40 en remmenreiniger verder is dit het resultaat:

412093132.jpg

412093133.jpg

412093139.jpg

412093155.jpg

412093156.jpg

412093157.jpg

412093158.jpg


Ook heb ik mijn onderplaat welke onder het zadel komt, op maat gemaakt en gelijk afgelast:
412093142.jpg

412093143.jpg

412093144.jpg



Bij het hol kloppen van mijn tank is er een scheurtje ontstaan welke mijn goede vriend via zn werk met mig-mag weer dicht heeft gebakken *D
412093145.jpg


En helaas bij transport is er iets niet goed gegaan :?
412093146.jpg


De onderplaat is bijna klaar, enkel het achterste deel van subframe ben ik nog met een ideetje voor bezig,
de beugeltjes voor het zadel zitten er op en ook mijn accubak aangepast voor een lichtere Li-ion accu.
412093147.jpg

412093148.jpg

412093149.jpg


Mn zadel plus achterkant zijn ook gearriveerd, ben er zelf zeeer tevreden over de kleur van het leder, er zitten van die nostalgische vegen overheen ( weet de benaming even niet |( )
412093150.jpg

412093151.jpg

412093152.jpg


De rest van het gedemonteerde spul zoals kroonplaten voorvork, achterbrug en dergelijke liggen klaar om gepareld en ge poedercoat te worden, dit zal nog een weekje duren aangezien ik van de week weinig tijd heb, en een parelkast heb aangeschaft welke we even moeten testen uiteraard.

aangezien ik niet iemand ben die avonden op de bank ligt heb ik nog even mijn werkplaatshoekje aangepast en wat gereedschap opgehangen, work in progress:
412093153.jpg


Dit is allemaal tijdelijk omdat ik van de zomer of volgendjaar toch mijn garage flink wil uitbreiden.
Alhoewel ik nog steets aan het ontwerpen ben, is dit het concept:

12487056_974222892657000_2057123191313812655_o.jpg

12469390_974222885990334_7529618485387100524_o.jpg

12513971_974222872657002_5336096987704680961_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor grotegeert!! En ja lijkt er zeker op! Custom made of via internet?

Nee hoor geen custom, deze komt gewoon van caferaceronderdelen.nl
Binnenkort laat ik er 1 door Roughneckk bouwen.
Hij is nu eerst nog druk met het hardtail maken van mijn CB750
 
Aha daar komt de mijne ook vandaan haha vandaar!

Je hebt nog al wat projecten als ik het goed begrijp?

Ben met een derde bezig nu. Een bobber dus.
Ik begon met een Triumph Sprint RS streetfighter project.
Daarna de Yamaha XS750 die in grote lijnen klaar is en nu een CB750.

Mijn volgmodus staat in ieder geval aan.
Ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat.
Begin ziet er al veelbelovend uit!
 
Zou leuk zijn als je wat foto's zou plaatsen....

Lekker bezig!! :+ Zien we graag hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan