SUZUKI GSX400E Project

Ja die velgen vind ik zwart ook mooier. Had het ergens op internet voorbij zien komen en meteen besloten dat ik dat ook wou. Net als het verwijderen van de kappen. Deze motor kon ik goedkoop kopen, maar ik was eigenlijk geen fan van het plastic en de grote achterlamp.
Er komt een plat (brat style) zadel op en een klein rond achterlichtje.
 
wat er met de schetsplaten gaat gebeuren heb ik nog niet helemaal bedacht. Ik moet nog even uitzoeken of een harde lak blijft zitten als je er constant met de voeten langs gaat.

Afgelopen week met vakantie geweest maar daarvoor heb ik kunnen starten op remmenreiniger. De tank is gemonteerd geweest maar daarmee kreeg ik hem niet gestart. Daar ga ik morgen mee verder. Mogelijke oorzaken zijn de kraan of de carbs.

 
Blegh! Vandaag de tank er op gezet maar de benzine goot uit het luchtfilter en ergens uit de carbs zelf drupte ook brandstof.

Daarnaast begon tijdens deze startpoging mijn startmotor te ratelen...

Alle tips en ideeen zijn welkom! Ik ga morgen de carbs maar eens demonteren om te kijken of de vlotters niet lek zijn
 
Vind die grote aluminium voetstep blokken nu wel erg afsteken. Gaan die er nog af?

Dat is een kenmerk / probleem van deze fiets. Ik heb hetzelfde, ik probeer ze erbij te laten horen door ze in kleur te spuiten (spatborden en tank worden ook deze kleur):

temporary_zpspapyt2lq.jpg


Verder; ga lekker door, leuk project om te zien!

Hugo
 
Ik heb de mijne er gewoon afgelaten. Had geen duo steps nodig en de uitlaat kan wel mooier worden opgehangen. In dezelfde kleur als het frame scheelt wel al veel.
 
HIJ RIJDT!

Na de startkoppeling losgehaald te hebben en er een veertje van de oude bij in te hebben gestopt start de motor in een keer. Al moet ik zoals te zien is wel zelf de startmotor contacten, het startrelais heeft helaas de geest gegeven...


Next up:
-remleiding voor
-zadel (de plaat is gezaagd maar moet nog geplaatst en daarna bekleed worden)
-licht aan de achterzijde en plaat
 
full



Nou, ik ben er wel achter dat ik niet zo consistent ben met het online bijhouden van de vorderingen.
Ik ben in de afgelopen tijd gelukkig wel een stuk opgeschoten en de eerst 500 a 750 kilometers zitten er op.

full



Ik heb een nieuwe remleiding gemonteerd en een zadelplaat gemaakt. Ook een nieuw achterlicht gemonteerd, een led-strip met ingebouwde knippers! Het schuim zit gemonteerd onder een vuilniszak en duct tape omdat bij de stofhandel het kunstleer was uitverkocht. Inmiddels is dat binnen en is de hoes door mijn moeder :} in elkaar gezet! Die moet ik nog even monteren.

full



De tank spuiten en het kenteken monteren op een elegantere manier komen deze winter wel. Van december tot en met februari mag ik vanwege de overgangsregeling oldtimers niet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Hee Hallo, ...

MOOI dat ie het doet👍!

(Heb je nog wat nodig? GA mijn blok slopen, komt een ander blok in.)
 
Hee Hallo, ...

MOOI dat ie het doet👍!

(Heb je nog wat nodig? GA mijn blok slopen, komt een ander blok in.)

Nu je het zegt, mijn blokdeksel aan de ontstekingskant heeft een scheur (in het droogstaande deel) dat ik eigenlijk aan wil pakken, maar als jij je blok in onderdelen weg doet kan ik die sowieso wel gebruiken.

Overigens startte ik afgelopen de motor, wat al zeer moeizaam ging, en toen knalde mijn koppelingsdeksel los. De schroefdraad is compleet uitrekt dus dat deksel heeft niet goed vast gezeten. Het heeft wat tijd gekost om de stoep weer toonbaar te krijgen! Nu dus eerst de stukken draad in het blok vervangen. (ik vervang ze door inbusboutjes, dus geen onderdelen daarvoor nodig ;) )

Dat moeizame starten kan weleens met de afstelling/temperatuur te maken hebben. daar moet ik maar eens goed naar kijken. Iemand een idee wat ik met de stelschroeven kan bereiken als hij op koude dagen slecht start?
 
Het wordt weer eens tijd voor een update!

De ophokplicht ging in en ik liep stage. Bleek voor de motor geen goede combinatie.
Maaar, inmiddels is er weer het een en ander gebeurd. Ik woon weer in Zwolle op kamers en dan moet die motor binnenkort toch echt rijdend mee die kant op!

afgelopen weekend de draadstuk van het oliefilter-deksel er uit getrokken. De gemiddelde tandarts trekt je halve bek leeg in de tijd die dat kostte. Na 30 jaar lag de draad er compleet af en dus lekte de soes olie. Maar zonder draad kan je geen moertjes tegen elkaar draaien en het draad eruit schroeven. Na mislukte pogingen met tangen en ander gereedschap een paar moeren opgelast. De ruimte was beperkt maar het is prima gelukt.

De voorrem deed, maar loopt aan en echt hard was hij ook niet. Afgelopen weekend de master cilinder uit elkaar gehaald. Nu is de druk weer prima! sterker nog, met de staalomhulsde leidingen is ie waarschijnlijk harder dan ooit. Hij loopt nog wel wat aan, dat moet komend weekend maar eens uitgezocht worden. (het zou wel eens kunnen dat ik wat ringetjes mis waardoor hij te ver naar buiten staat)
 
Terug
Bovenaan Onderaan