co2 meter / mengverhouding controleren

hotmusic

MF'er
28 jun 2013
35
0
Eindhoven
Ik ben al een tijdje bezig met het uitzoeken wat een praktische manier is om zonder testbank tot een goede mengverhouding te komen op mijn cafe racertjes. Ik ben in de onderstaande links co2 air/fuel meters al tegen gekomen. Hebben jullie hier ervaringen mee?

gevonden dusver:

- http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=article&aid=291&group_id=71&lang=nl

- KEDO - KOSO Lambdamessgerät m. LCD-Anzeige inkl Lambdasonde M18, 1St. Einschweißmuffe (H=18mm), 1St. M18 verschlusstopfen, Kabelsatz inkl. Abzweigverbindern

- Wideband Commander 2

- in de verschillende APK stations kom je 4 gastesters tegen. Is dit ideaal?

Tx!
 
De 4 gastester is alleen te gebruiken voor stationair mengsel af stellen.

Enige alternatief voor een testbank is een een wideband lambda sensor in de voorpijp van de uitlaat en een af/uitlees unit daarvoor en dan gaan rijden.

Haha links niet bekeken maar je bent al op de goede weg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een wideband controller nodig.

Eén die de mogelijkheid heeft om naast het mengsel ook de tps stand en rpm uit te lezen.

Omdat je op de motor zit kan je dus niet uitlezen terwijl iemand rijdt (zoals in de auto) en er naast zitten met jouw laptop om bijvoorbeeld de Power Commander of andere module bij te stellen (als je injectie hebt).

Dus.... naast bovenstaande functionaliteiten is het handig als het ding ook kan loggen zodat je achteraf de logbestanden kan uitlezen en zo je afstelling kan aanpassen.

Ikzelf ben niet zo van de Dynojet module omdat je dan andere Dynojet crap nodig hebt (het is niet universeel). Je kan enkel loggen met hun wideband controller als je het achterlijk dure display koopt (en op de motor wil je\ik geen display) en je hebt een Power Commander 5 nodig voor de rpm en tps.

Je hebt er ook 1 voor de Power Commander 3 maar die kost 500 euro en dan heb je daarnaast nog de PC3 nodig. Zwaar overpriced als je het mij vraagt.

Innovate en Zeitronix hebben mooie modules. Ikzelf wil graag die van Zeitronix omdat die module zelf bijna al het bovengenoemde kan (enkel voor het loggen heb je een aparte logger nodig). Bij Innovate kan je allerlei modules aan elkaar verbinden wat opzicht naar mijn mening ook mooi is.

Al met al is die van Zeitronix wat goedkoper.

Innovate Motorsports Wideband Air/Fuel Ratio Tuning
De LC-2 met PL-1 Pocket logger en SSI 4 kan al het bovengenoemde.

Zeitronix Zt-2 : SEMA Award Winning Wideband Engine Datalogging System
De ZT-2 met black box logger kan al het bovengenoemde.

Je hebt nog veel meer fabrikaten (AEM, PLX etc.)
 
Laatst bewerkt:
TS heeft het over zijn cafe racers dus ik vermoed dat het allemaal niet zo uitgebreid hoeft. Wordt waarschijnlijk steeds stukje rijden, waardes aflezen en vervolgens sproeiers wisselen.
 
Ik niet, die van mij vonkt niet als hij in het blok zit :') Daarbuiten doet hij het wel. Verder geen problemen met bougies of ontsteking of wat dan ook.


Maak de elektrode afstand eens kleiner. Ik heb vroeger bij carburateur auto's de colortune veel gebruikt en nooit last gehad van niet vonken. Ik heb hem indertijd ook nog in mijn cb 750 kz gebruikt. De huidige airfuel meter is overigens makkelijker in het gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan