Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ga ik straks i.i.g. wel een paar centjes voor opzij leggen :/ :



full
 
t.z.t. maar effe met Willem Been babbele om dat er over een poossie netjes voor me in te timmeren :Y
 
Laatst bewerkt:
zelfde lullige ketting-type ( maar dan langer ) zit in die nieuwere VW en Audi motorblokken ,....

..... ook ellende.....
 
Laatst bewerkt:
ik heb me d'r nog niet in verdiept in wat voor "bolt in cams" het 't beste kunnen worden.
 
je koopt een HD ,....maar je ligt al meteen weer wakker voor wat 'r allemaal an tebarste ken gaan ...

:+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig nieuwjaar aan allen hier en iedereen veel en veilige kilometers toegewenst!

Ik heb mijn bobine verplaatst naar de zijkant van de motor. Nu is echter bij het opnieuw aansluiten van de bekabeling de schroefdraad aan 1 kant van de bobine afgebroken. Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen zonder daarom een nieuwe bobine te moeten kopen? Draad eraan vast solderen, lijmen, ...? Iemand een idee? Alvast bedankt.
Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is.

full
 
Ik zou een andere/nieuwe bobine met goeie kabelset kopen, en die weer op z`n originele plek zetten ..(hier wordt de boel onnodig heet )........
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Superduc en johan. Ik begon me al af te vragen hoe het komt dat ze bij de meeste custom harleys op die plek hangen. Ik heb ze zelf daar geplaatst omdat je dan een mooiere doorkijk onder de tank krijgt (onder de kerstboom lag een mooi chopper tankje ;-)) Hitte komt toch vooral van binnenin de bobine, dacht ik. Ook is er nog 5 centimeter stromende lucht en dus luchtkoeling tussen de bobine en de cilinders.
Maar mijn vraag ging dus vooral over het mogelijk herstellen of oplossen van de afgebroken aansluiting.
Is solderen ofzo, de draad rechtstreeks aan de aansluiting, echt geen optie? De aansluiting is nog zo'n 2 à 3 mm. Een nieuwe kopen kan altijd nog, maar is wel een duurdere oplossing.
 
~
Dankjewel Superduc en johan. Ik begon me al af te vragen hoe het komt dat ze bij de meeste custom harleys op die plek hangen. Ik heb ze zelf daar geplaatst omdat je dan een mooiere doorkijk onder de tank krijgt (onder de kerstboom lag een mooi chopper tankje ;-)) Hitte komt toch vooral van binnenin de bobine, dacht ik. Ook is er nog 5 centimeter stromende lucht en dus luchtkoeling tussen de bobine en de cilinders.
Maar mijn vraag ging dus vooral over het mogelijk herstellen of oplossen van de afgebroken aansluiting.
Is solderen ofzo, de draad rechtstreeks aan de aansluiting, echt geen optie? De aansluiting is nog zo'n 2 à 3 mm. Een nieuwe kopen kan altijd nog, maar is wel een duurdere oplossing.~



:')
 
Laatst bewerkt:
~Vyvyan schreef op 03 januari 2017 @ 07:34
Is solderen ofzo, de draad rechtstreeks aan de aansluiting, echt geen optie? De aansluiting is nog zo'n 2 à 3 mm. Een nieuwe kopen kan altijd nog, maar is wel een duurdere oplossing.

Aangezien je niet echt de meest trillingsvrije motor hebt, lijkt het mij niet ideaal....
Maar je kan het proberen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je hier of daar stil komt te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan