Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
first-love.jpg
 
Dankjewel. Ik wilde nog eens zien hoe jij het had 'opgelost'. Gaat het slangetje gewoon naar onder / de grond? Of wordt de olie ergens opgevangen?

Vandaag olie van het blok, oliefilter en primaire olie vervangen. Versnellingsbak olie moet ik nog doen.

Met nieuwe accu en bougies wil hij nog niet echt starten. De startmotor draait te traag rond. Als ik de bougies er uit haal, draait hij wel sneller rond. Ik vermoed dat de startmotor eens toe is aan een beurt. Kan zeker geen kwaad, denk ik. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Ik had het zelfde probleem , bleken de ringetjes te zijn waar de pool door de startmotor naar buiten gaat , ringetjes waren verpulverd , dus geen isolatie meer
Mike heeft het gratis op gelost
 
Laatst bewerkt:
En toen ? een zootje` of niks afwijkends aan te zien ?
full


Vuile boel. Ik ga nu alles schoon maken. Hoe kan ik dit best doen? Mag dit met remmenreiniger??

De koolborstels lijken me redelijk afgesleten, maar in het werkplaatshandboek vind ik daar geen minimum lengte/dikte van.
De pool waarop de kabel van de solenoide zit aangesloten zit een beetje los en de isolator waarin deze doorheen loopt inderdaad verpulverd/versleten.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Vuile boel. Ik ga nu alles schoon maken. Hoe kan ik dit best doen? Mag dit met remmenreiniger??

De koolborstels lijken me redelijk afgesleten, maar in het werkplaatshandboek vind ik daar geen minimum lengte/dikte van.
De pool waarop de kabel van de solenoide zit aangesloten zit een beetje los en de isolator waarin deze doorheen loopt inderdaad verpulverd/versleten.


collector vertoond wel wat slecht contact spoor van de koolborstels , collector even weer
mooi poetsen met niet al te grof schuurlinnen, en zou ik er een paar nieuwe borstels/ stiften in gooien .
de ene ziet er wat gaar uit ..
 
Zal ik doen. Dankjewel.


collector wel goed schoon maken tussen de contactstrips van koperschuursel (anders kortsluiting !)
(lagerboel een beetje smeren met een heel klein likje koperslib .
en ik zou de boel even een beetje onbelast in laten draaien in de bankschroef.
(niet te lang achtereen en met bakken toeren laten draaien)

Succes ..
 
Laatst bewerkt:
Onbelast draaien in de bankschroef deed die van mij prima maar de motor ronddraaien was een ander verhaal
Dus vervang de isolatie ringetjes dan is het probleem waarschijnlijk op gelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan