Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Wat voor verkorte kentekenplaathouder hebben jullie onder de motor hangen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een houder waarbij ik de originele knippers en sleutelgat cover kan gebruiken en plug en play is zonder dat ik moet gaan zagen en boren.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de dealer eindelijk de nieuwe software erin laten zetten.

Daar even op een Tracer gezeten.
Voelt hoger,groter en ook een stuk zwaarder aan dan de MT 09.
Ik weet niet hoe zich dit verhoudt met rijden,maar het spreekt mij niet zozeer aan.
 
Vandaag bij de dealer eindelijk de nieuwe software erin laten zetten.

Daar even op een Tracer gezeten.
Voelt hoger,groter en ook een stuk zwaarder aan dan de MT 09.
Ik weet niet hoe zich dit verhoudt met rijden,maar het spreekt mij niet zozeer aan.

De Tracer stuurt nochtans heel licht, als een fiets!
 
Ikzelf vond het verschil kwa rijden tussen de naked MT-09 en de Tracer erg klein. Ik wilde in eerste instantie een Tracer maar puur vanwege de looks ben ik uiteindelijk voor de Sport Tracker gegaan. Tracer is wel praktischer, grotere tank, makkelijker om bagage mee te nemen.

Vind het wel netjes dat Yamaha bij de MT-10 wat extra's biedt om er een sporttoer van te maken, zodat je makkelijk kunt switchen tussen naked en toer. Jammer dat, volgens de tests en eerste gebruikservaringen op het net, het benzine verbruik van dat ding zo belachelijk hoog is :N Die idiote looks kom ik nog wel overheen, maar iedere 160km een pomp zoeken is niet bepaald handig voor een sporttoer fiets.
 
ros201: k heb mijn besteld bij mlm-parts en het is mogelijk om alles te behouden.

Ik dacht dat zij 3 soorten aanbieden en heb de goedkoopste of de middelste genomen (weet het niet meer juist)
 
Wat voor verkorte kentekenplaathouder hebben jullie onder de motor hangen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een houder waarbij ik de originele knippers en sleutelgat cover kan gebruiken en plug en play is zonder dat ik moet gaan zagen en boren.

Ik wilde ook eerst alles orgineel behouden, uiteindelijk voor de R&G gegaan, er zit nu een rubber voor het sleutelgat en daardoor heen kan ik mijn sleutel steken. Dus handiger dan zo'n klepje .. Maar ja gebruik het niet veel.. Alleen met schoonmaken het zadel
Eraf.
 
Wat zijn de ervaringen met verschillende (comfort) zadels?
Ik heb geprobeerd het terug te vinden maar helaas...

Bij langere ritten krijg ik toch best wel last van m'n reet/zak.

Is het originele comfortzadel van Yamaha bijvoorbeeld aan te raden?
 
Ik heb het comfortzadel van Yamaha zelf maar deze zat er al op toen ik hem kocht dus heb het origineel nooit ervaren.
Maar deze bevalt mij prima. Na een paar uur krijg ik ook wel last van mijn kont maar dat heb ik op elke motor :P
 
Wat zijn de ervaringen met verschillende (comfort) zadels?
Ik heb geprobeerd het terug te vinden maar helaas...

Bij langere ritten krijg ik toch best wel last van m'n reet/zak.

Is het originele comfortzadel van Yamaha bijvoorbeeld aan te raden?
Bij tests op internet en gesprekken die ik zelf had met eigenaars blijkt dat het originele comfort zadel ook niet veel waard is.
Het verhoogde en vlakkere zadel van een Sport tracker vonden de meesten beter,ik zelf vond ook dat het beter zat maar heb er niet mee gereden.
Ik heb mijn zadel laten aanpassen:breder,hoger,vlakker.
 
Ik rij al 2 jaar met het originele vlakke zadel van de Sport Tracker,voor mij perfect ik zit graag wat verder naar achteren en heb nooit meer een zere kont.
 
Mezelf hier even voorstellen, :W
ik ben Bart, vanuit Belgie, ik heb dit topic net gevonden maar rijd al iets meer dan een jaar op mijn MT. *O* Heb er al mee in Italie (Dolomieten), in Spanje (Pyreneeen), eifel, ardennen, op circuit en waar weet ik nog allemaal gezeten. :] Prachtige motor en ik ben er super tevreden over. Hiervoor met een FZ6 gereden en daarvoor met een FZS 600 fazer. Dan is dit toch wel iets heel anders. Ik hoop hier regelmatig wat toffe verhalen, tips enzo te lezen en te delen met jullie. Tot in de bocht. :Y ;)
13781842_10210247948461414_2910797045951545433_n.jpg

13770434_10210247971581992_1604237652121000374_n.jpg

13872932_10210330365601791_3311459111891924541_n.jpg
 
Leuk stukje en goede recensie voor de MT 09.

Maar 20.000 met een kettingset is wel weinig toch?
Ik heb nu 17.000 op de teller en heb niet het idee dat de ketting sleets aan het raken is
Heb hem pas voor de 1e keer wat moeten spannen.

Achterbanden vreet hij wel,ben nu aan de 2e Pilot Road 4 begonnen.

Ik zit momenteel op 21.000 [km] met de 1e set. Heb wel onlangs het voorkettingwiel verwisseld met een nieuwe originele. Ik smeer zeer regelmatig met een OSCO.

Reed laatst even een stukje zonder helm (30 km/u, wat niet mag :P en natuurlijk een andere beleving geeft dan met helm en oordoppen), maar schrok een beetje van het geluid van de ketting.

Heb daarop de ketting maar eens wat strakker gezet. Hield altijd minimaal 20 [mm] op het strakste punt aan, heb nu 15 [mm] aangehouden. Hmmm, zit me toch nog niet lekker.
 
Ik zit momenteel op 21.000 [km] met de 1e set. Heb wel onlangs het voorkettingwiel verwisseld met een nieuwe originele. Ik smeer zeer regelmatig met een OSCO.

Reed laatst even een stukje zonder helm (30 km/u, wat niet mag :P en natuurlijk een andere beleving geeft dan met helm en oordoppen), maar schrok een beetje van het geluid van de ketting.

Heb daarop de ketting maar eens wat strakker gezet. Hield altijd minimaal 20 [mm] op het strakste punt aan, heb nu 15 [mm] aangehouden. Hmmm, zit me toch nog niet lekker.

De mijne vorige week laten checken door de dealer. Die houdt ook 20 mm aan.

Ik smeer ook regelmatig. Denk dat het ook wel aan de rijstijl te maken heeft. Veel wheelies en stoplicht sprints kost nu eenmaal wat meer geld :)

Denk dat mijn kettingset nog wel even meegaat
Voortandwiel ziet er ook nog redelijk ok uit

 
Laatst bewerkt:
De verbouwing van mijn MT-09 is eindelijk klaar.
Niet iedereen zal het mooi vinden,maar ik ben er zeer tevreden mee. :)

2re3877.jpg
 
Qua kettingset weet ik niet precies hoe het zit, heb de motor met 5'k km bij de dealer gekocht, maar lijk nu bijna helemaal op het einde van de stelnokjes te zitten. (Die streepjes op de brug). Ketting ziet er nog prima uit, zelfs geen strakke punten. Vrijdag de 10.000 km beurt...we zullen het wel merken....

Weet iemand wat een 10.000 beurt kost en wat er dan op het programma staat?
 
In de handleiding staat wel wat er bij 10.000km allemaal gedaan moet worden. Geen idee of de dealer dit ook allemaal doet of meer/minder :P
 
De verbouwing van mijn MT-09 is eindelijk klaar.
Niet iedereen zal het mooi vinden,maar ik ben er zeer tevreden mee. :)

[afbeelding]

Mooi dat het af is, maar niet mijn smaak. Heb je de kont zelf gespoten of laten spuiten?

Is ie afkomstig van een R1 of R6? Heb je nog moeten boren/zagen/slijpen in/aan het subframe?
 
Hey, was dat voor een zadel?
Een ingekort,verhoogd en verbreed standaard zadel.

Mooi dat het af is, maar niet mijn smaak. Heb je de kont zelf gespoten of laten spuiten?

Is ie afkomstig van een R1 of R6? Heb je nog moeten boren/zagen/slijpen in/aan het subframe?
Van een 2003 R6,het spuitwerk heb ik laten doen,de rest heb ik zelf gedaan.
Het originele subframe is ingekort en er is een stuk van een R6 subframe aan gezet,zodat ik het afdekkapje er gewoon met de contactsleutel kan afhalen zoals standaard.
Ik heb nu tevens een redelijk grote bagageruimte voor wat gereedschap en een regenpak. :)

Heeft er hier al iemand ervaring met de Dunlop Roadsmart III op zijn MT ?
 
Laatst bewerkt:
Een ingekort,verhoogd en verbreed standaard zadel.Van een 2003 R6,het spuitwerk heb ik laten doen,de rest heb ik zelf gedaan.
Het originele subframe is ingekort en er is een stuk van een R6 subframe aan gezet,zodat ik het afdekkapje er gewoon met de contactsleutel kan afhalen zoals standaard.
Ik heb nu tevens een redelijk grote bagageruimte voor wat gereedschap en een regenpak. :)

Heeft er hier al iemand ervaring met de Dunlop Roadsmart III op zijn MT ?


Ik twijfel tussen metzler roadtec 01 en de rs III , heb denk ik nog een kleine maand voldoende rubber om het legaal te noemen....daarna even langs bij afs motorparts. Ben dus ook benieuwd naar ervaringen hier.
 
Een ingekort,verhoogd en verbreed standaard zadel.

Waar heb je dat zadel laten aanpassen? Ik wil namelijk mijn originele zadel laten aanpassen, ik rij nu met een street ralley zadel, maar na lange zittingen gaat het toch niet helemaal goed....
 
Beurt was 131 euro, olie, filter wat dingetjes afstellen, uitlezen en verder niets geloof ik.
Uurtje daar geweest al met al.
Helaas voor bregtje, niet hetzelfde lijstje als in de handleiding of het officiële werkplaats handboek staat... blijkbaar is dat lijstje door dezelfde persoon geschreven als die de ketting speling en de aanhaalmomenten van de achter as heeft bedacht
 
Terug
Bovenaan Onderaan