Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Open carbon racing line

Anderen zeggen juist weer vermogen en soeplesse te missen met die uitlaat op de mt9/xsr9. Iemand heeft hem op de xsr en heeft er een Powercommander op afgesteld omdat hij in plaats van een 5,5tpm dipje een grote dip ervoer als eerste toerenhelft.

Ik zou zeggen tegen iedereen met andere uitlaat kom de boosterplug uittesten, zit er bij de xsr althans binnen 2minuten aan. Helpt het naar je idee niet halen we hem er weer af.
 
Vandaag ff de 20 k beurt laten doen. Even goed opgelet op vermogensverlies of andere dingen maar moet zeggen dat hij loopt als een kogel met de carbon Akra. Ik heb geen aanpassingen nodig. Het volgende stukje is ook positief over deze Akra

Motorcyclethrottle.com
 
Laatst bewerkt:
Kan nooit hard genoeg zijn. :}
Rij al 17 jaar met open uitlaten,nooit problemen gehad.
Db killers.... Wat zijn dat :P :+
 
Anderen zeggen juist weer vermogen en soeplesse te missen met die uitlaat op de mt9/xsr9. Iemand heeft hem op de xsr en heeft er een Powercommander op afgesteld omdat hij in plaats van een 5,5tpm dipje een grote dip ervoer als eerste toerenhelft.

Ik vernam juist extra koppel doordat de carbon een langer uitlaat traject heeft door de krul in het systeem.

akrapovic_exhaust_system_yamaha_fz09_fj09_carbon_fiber_zoom.jpg
 
Dat slijten schijnt de Tracer ook te hebben. Is t van plastic ofzo!?!

Lijkt mij een garantie dingetje, maar iedereen schijnt het te accepteren.... ?
 
Voor de mensen welke rijden met een Hyperpro streetbox kit onder hun Mt09, wat is jullie afstelling hiervan? Puur voor mijn nieuwsgierigheid.
Met name hoever de poten door de kroonplaat steekt.
Houden jullie verder het boekje aan qua rebound en preload?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier xenon of led als koplamp? Ik zit nu te kijken naar xenon 90 euro incl. inbouw en led voor 80 euro incl. inbouw. Ben benieuwd naar ervaringen specifiek voor de mt...

Heb nog wel een xenon setje liggen als u interesse heeft
 
Waarom niet de dealer?

Kan duurder zijn, ik kijk zelf altijd even op Ebay.

Voor de mensen welke rijden met een Hyperpro streetbox kit onder hun Mt09, wat is jullie afstelling hiervan? Puur voor mijn nieuwsgierigheid.
Met name hoever de poten door de kroonplaat steekt.
Houden jullie verder het boekje aan qua rebound en preload?

Hyperpro houd 1.5cm doorsteek aan. Achterschokbreker stond de preload iets te hard dus die heb ik zachter gezet (moest de schokbreker er wel weer voor onderweg). Verder standaard.
 
Zijn heelplates,die beschadigen altijd. Enige remedie is booklon folie erop plakken als ze nieuw zijn.
Inderdaad.
Het is gelakt aluminium,dus als je daar constant met je (race)laars tegenaan zit schuurt de lak er af.
Bij de meeste motoren is dat gewoon blank aluminium,ik ben van plan de lak er gewoon af te schuren,dan is het probleem ook opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan