Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vrijdag 31 maart mijn nieuwe fiets opgehaald bij Motoport Leek..!
Tot nu toe erg content mee, vooral met de quickshifter! :p

full


full
 
Nice :9~

Heb vandaag de dealer gebeld,krijg de mijne pas eind April,dezelfde kleur :}

Welke as beschermers heb jij er op zitten?
 
Voor de mensen welke rijden met een Hyperpro streetbox kit onder hun Mt09, wat is jullie afstelling hiervan? Puur voor mijn nieuwsgierigheid.
Met name hoever de poten door de kroonplaat steekt.
Houden jullie verder het boekje aan qua rebound en preload?

Mijn fiets staat nu bij de dealer voor de montage van de streetbox... ben benieuwd :Y

Ze zullen hem wel volgens het boekje of afgestemd op mijn rijstijl afstellen.

Gr. Peter
 
ik heb nu een mt 09 street rally met een voledig hoog gemonteerde akra.
ook heb ik een EJK module toegepast waardoor de motor beter loopt icm. de akra.
nu zit ik er aan te denken om er ook andere vering er onder te zetten. ik was bij hyperpro geweest en daar zijden ze dat het echt heelveel scheelt en er een totaal andere fiets er door werd.

komt dit of is dit alleen een leuk verkoop praatje? het klopt wel dat de vering redelijk slap is maar word het door het toevoegen van een streetbox echt een stuk beter? wil in de voorvork alleen de veren vervangen en achter de complete demper.

hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. of er zelf ervaring mee heeft.
 
Ik heb een ander veer element voor en achter. Geen andere dempingselementen.
De veer mag je lenen om te testen, ik heb nu een zx veer met ohlings veer gemonteerd, maar jelmer..vergeet je die xenon niet?!
 
nu zit ik er aan te denken om er ook andere vering er onder te zetten. ik was bij hyperpro geweest en daar zijden ze dat het echt heelveel scheelt en er een totaal andere fiets er door werd.

komt dit of is dit alleen een leuk verkoop praatje? het klopt wel dat de vering redelijk slap is maar word het door het toevoegen van een streetbox echt een stuk beter? wil in de voorvork alleen de veren vervangen en achter de complete demper.

hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. of er zelf ervaring mee heeft.

Ik heb vrij snel na aankoop van mijn MT-09 ook de streetbox laten monteren en ja! het is een wereld van verschil! Het deinen van de achterkant verdwijnt wat zeker in lange snelle bochten een enorme verbetering is. Je kunt daardoor veel beter je lijn vasthouden/het zwabberen van de voorkant verdwijnt. Al met al was het voor mij een investering waar ik veel plezier van heb gehad.
 
ik heb nu een mt 09 street rally met een voledig hoog gemonteerde akra.
ook heb ik een EJK module toegepast waardoor de motor beter loopt icm. de akra.
nu zit ik er aan te denken om er ook andere vering er onder te zetten. ik was bij hyperpro geweest en daar zijden ze dat het echt heelveel scheelt en er een totaal andere fiets er door werd.

komt dit of is dit alleen een leuk verkoop praatje? het klopt wel dat de vering redelijk slap is maar word het door het toevoegen van een streetbox echt een stuk beter? wil in de voorvork alleen de veren vervangen en achter de complete demper.

hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. of er zelf ervaring mee heeft.

Je herkent je motor niet terug! Zo'n streetbox is zeker aan te raden en zou het zelfs verkiezen boven een ander uitlaatsysteem. :}
 
Gisterenmiddag mijn 2016 model met 1200km ik denk total loss gereden.
Auto kwam af parkeerhaven en kon geen kant op. In de zijkant en via de motorkap eraf gestuiterd. Ben zelf zo stijf als een hark. Straks ff naar huisarts voor nek aangezien helm redelijk wat schade had.

Maar goed....ben al even aan het denken wat er weer moet komen; weer nieuwe 2016(die nog genoeg als nieuw in de showrooms staan)of voor de 2017 versie. Zijn er mensen die kunnen zeggen of het een echte verbetering is qua model.

Bvd
 
Ik zou zeker voor de 2017 versie gaan. Zeer veel technische verbeteringen, extra's en daarnaast naar mijn mening een stuk betere looks.

Verbeteringen 2017 t.o.v. daarvoor:
- Verbeterde vering voor & achter + instelbaar
- Verbeterde en verfijndere gasrespons/handling
- Verbeterde zitpositie

Extra's:
- Slipper clutch
- Quickshifter standaard
- LED verlichting

Ben vast nog wel e.e.a. vergeten.
 
Qua uiterlijk is het heel persoonlijk.... ik vind de eerste serie veel mooier en meer in verhouding dan de nieuwe. In het bijzonder de 2017 koplamp, welke in mijn optiek te plat gehouden is, en daarmee te hoog gemonteerd.

Qua techniek vind ik de 2017 wel een gave motor. verwacht van het verbeterde rijwielgedeelte niet een complete omslag, want ik denk dat je dan bedrogen uitkomt.

Lees deze test maar eens: http://motorfreaks.nl/artikel/test.../middenklasse-nakedsports/37083/artikel.html

Als je een goed sturende motor wilt (en je dus qua rijwielgedeelte wat hogere eisen stelt), zul je al snel bij een andere schokbreker en voorveren uitkomen.

In het verhaal van Motorfreaks valt mij op dat ze niet echt heel erg te spreken zijn over de quickshifter. Ook iets om over na te denken.
 
Laatst bewerkt:
Oja, en natuurlijk mist de o zo gave 2014 kleur 8-) (op de fletse foto)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker voor de 2017 versie gaan. Zeer veel technische verbeteringen, extra's en daarnaast naar mijn mening een stuk betere looks.

Verbeteringen 2017 t.o.v. daarvoor:
- Verbeterde vering voor & achter + instelbaar
- Verbeterde en verfijndere gasrespons/handling
- Verbeterde zitpositie

Extra's:
- Slipper clutch
- Quickshifter standaard
- LED verlichting

Ben vast nog wel e.e.a. vergeten.

Slipper clutch heeft het 2016 model ook.
 
ik heb nu een mt 09 street rally met een voledig hoog gemonteerde akra.
ook heb ik een EJK module toegepast waardoor de motor beter loopt icm. de akra.
nu zit ik er aan te denken om er ook andere vering er onder te zetten. ik was bij hyperpro geweest en daar zijden ze dat het echt heelveel scheelt en er een totaal andere fiets er door werd.

komt dit of is dit alleen een leuk verkoop praatje? het klopt wel dat de vering redelijk slap is maar word het door het toevoegen van een streetbox echt een stuk beter? wil in de voorvork alleen de veren vervangen en achter de complete demper.

hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. of er zelf ervaring mee heeft.

Dat is zeker geen verkooppraatje, met andere voor en achtervering kun je zelfs met een 240cm lange chopper de bocht door beunen.

Of koop een willekeurige oude of simpele motor, gooi de beste banden eronder en betere vering (hoeft niet eens gelijk peperdure verstelbare race hightech te zijn) en je hebt soms nog een betere motor als een nieuwe sportieve motor.

Zie het als de gewrichten, pezen ruggenmerg en evenwichtsorgaan van je motor. Stabiliteit, comfort, feedback en ook remmen wordt allemaal opmerkelijk beter. Je kunt immer gewichtheffer of voetballer zijn maar dat maakt je nog geen atleet.
 
Laatst bewerkt:
Genoeg meningen.

Zelf vind ik qua voorkant de 2016 ook mooier.

Heb de test gelezen.

Zoals ik het nu lees kan ik beter weer een 2016 model nemen en dan geld wat overblijft tov de 2017 de vering upgraden.

Ook ff kijken wat verzekering gaat doen van de tegenpartij.
 
Jongens (en meisjes) laat je nou niet gek maken over die vering!! Zo slecht is de originele vering nu ook weer niet, zeker niet voor normaal gebruik waarvoor de MT ontworpen is.
Yamaha is toch immers niet gek... Zelfs het laatste model is qua hardware niet veranderd, echter wel qua afstelling. (behoudens de toegevoegde afstelbare demping in de linkervoorpoot dan) Stel, indien je de vering echt te slap vindt, de zaak eens wat strakker af (of laat het doen door iemand die weet hoe het moet) (staat een mooi duidelijke Engelse handleiding van op Youtube)en het stuurt al stukken beter. Heb ik ook gedaan. Zeker voor op de straat is dit echt voldoende strak en al een hele andere motor. En ik ben bepaald niet vies van een stukje sturen... (Er hoeft echt niemand op mij te wachten zeg maar...) Plus je houdt ook nog een beetje comfort over, zo'n stuiterfiets op de weg is ook niet geweldig. Op het circuit geef ik iedereen gelijk en voldoet de originele vering niet, deze is dan inderdaad te slap, ook wanneer alles op z'n strakst staat. Maarrrr ook dan gaat het gewoon nog steeds, al 'beweegt het wel een beetje'. Je gaat toch ook niet elke auto van stuiterende sportvering voorzien voor die enkele circuitdag af en toe om in het dagelijkse gebruik alle drempels mee over te butsen? Voor het circuit maakt Yamaha ook andere fietsen die daar beter voldoen, kwestie van een ander concept. Het MT concept is zoals het is: PRIMA!

Liefhebbers van sportvering; laat het ff bezinken voordat je bagger over mij uit gaat storten aub. Tís maar mijn mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan