Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Kans is klein...maar is er nog iemand op het midlands circuit vandaag? Ik ga daar vandaag een dagje supermotoschool doen....zin in, ondanks het weer!!
 
Welk merk banden heb je erop liggen?
Lijken mij niet de standaard Bridgestone of dunlops banden.
Klopt inderdaad, ik heb de standaard Bridgestone S20's laten vervangen voor Michelin Pilot Road 4 banden. Ik wilde gewoon van begin af aan "de beste rubbers", dus heb dit erbij onderhandeld :)
 
Yep, dit is de verhoogde idd. Bevalt goed! Scheelt behoorlijk veel t.o.v. geen screen en dus erg fijn voor langere ritten en/of hogere snelheden.

Dan eigenlijk nog 2 vragen;) 1 wat is je lengte.. kan toch een verschil maken en geen turbelentie bij je helm?

Thanks
 
Dan eigenlijk nog 2 vragen;) 1 wat is je lengte.. kan toch een verschil maken en geen turbelentie bij je helm?

Thanks
Ik ben 1.90m en best breed, dus vang sowieso altijd veel wind. Het is en blijf een naked bike natuurlijk dus wind vangen hoort er eenmaal bij, maar ik heb tijdens testrijden gemerkt dat dit scherm een groot genoeg verschil heeft gemaakt om deze optie dus mee te bestellen. Met name prettig op de snelweg.
 
Hmm weinig reactie hier -O-

Helaas heb ik mijn MT09 nog niet in bezit, omdat deze in aanmerking komt voor de terugroepactie. ;(
Moet helaas tot 6 mei wachten.
 
Klopt inderdaad, ik heb de standaard Bridgestone S20's laten vervangen voor Michelin Pilot Road 4 banden. Ik wilde gewoon van begin af aan "de beste rubbers", dus heb dit erbij onderhandeld :)
Hahaha de beste banden en dan kies je mpr4..? Bandjes... blijft persoonlijk . .
 
met warm weer... de straat en in de regen zijn de pilot road 4 best goed.....maar met koud weer :N heb er een paar dagen op gereden en snel de vertrouwde pilot power er weer om gelegd :]
 
Hahaha de beste banden en dan kies je mpr4..? Bandjes... blijft persoonlijk . .
Yep, van de verschillende banden die ik gereden heb en gekoppeld aan mijn gebruik zijn dit veruit de fijnste banden (persoonlijke ervaring uiteraard). Kan voor iedereen anders zijn.

Jij vind het crap banden?
 
Nee, maar toch redelijk gebalanceerde tests (motoplus) laten zien dat de mpr inmiddels geëvenaard zo niet gepasseerd is door de metzler en dunlop's. Als het voor je werkt, knallen!
 
Ik ben 1.90m en best breed, dus vang sowieso altijd veel wind. Het is en blijf een naked bike natuurlijk dus wind vangen hoort er eenmaal bij, maar ik heb tijdens testrijden gemerkt dat dit scherm een groot genoeg verschil heeft gemaakt om deze optie dus mee te bestellen. Met name prettig op de snelweg.

Dan zal ik met mijn 1.80 ook wel wat verbetering hebben. Dank je wel voor je reactie.
 
Zonet de stuurstroppen bij Motoport opgehaald en ze zelf vervangen. De oude zijn aan de onderzijde gelakt, de nieuwe niet.

full

full


APK 8-)
 
Waarom ga je het zelf doen?

Ach wat zal ik zeggen. Ik mag graag zelf sleutelen, en heb de tijd momenteel. Bovendien heb ik er zelf navigatie en handvastverwarming opgebouwd, en weet ik precies hoe ik dat gemaakt heb ;). Welke kabels waar aan vast zaten (tywraps) etc. etc.

Dacht eerst nog dat de tank eraf moest (om de kunststof 'luchtinlaten' te verwijderen), en daar heb ik weer een relais voor de HVW zitten, maar dat was achteraf niet nodig.

Doe alles zelf, dus dit ook (i.p.v. de stagiare bij de motorzaak).
 
Laatst bewerkt:
Hey Andy,

Ik wil deze zomer Thuringen inruilen voor oostenrijk en o.a. de Stelvio met m'n maatje rijden.

tips? :}

Gr. Peter

Hey Peter,

Stelvio ga ik in juni doen,dus die ervaring kan ik nog niet delen :)

Oostenrijk is echt een mooi land. Overal is het uitzicht adembenemend.
Richting Brennerpas is een mooi gebied
Aanrader is echt de Grossglockner!
Italie zou ik zeker aandoen. Erg leuk rijden over de passen richting de Dolomieten :)

Gaan jullie op de motor heen rijden?
Ik had en heb in juni de mazzel de motor op een trailer te zetten en op de achterbank plaats te nemen :)

Veel plezier!
 
Ach wat zal ik zeggen. Ik mag graag zelf sleutelen, en heb de tijd momenteel. Bovendien heb ik er zelf navigatie en handvastverwarming opgebouwd, en weet ik precies hoe ik dat gemaakt heb ;). Welke kabels waar aan vast zaten (tywraps) etc. etc.

Dacht eerst nog dat de tank eraf moest (om de kunststof 'luchtinlaten' te verwijderen), en daar heb ik weer een relais voor de HVW zitten, maar dat was achteraf niet nodig.

Doe alles zelf, dus dit ook (i.p.v. de stagiare bij de motorzaak).

Wat is jouw mening Kees?
Lopen we nu echt een groot gevaar met de oude stuurdoppen?
 
Hey Andy,

Ik wil deze zomer Thuringen inruilen voor oostenrijk en o.a. de Stelvio met m'n maatje rijden.

tips? :}

Gr. Peter

Ik heb zowel de Stelvio als in Thüringen gereden. Ik ben van mening dat het in Duitsland veel lekkerder motorrijden is. Oostenrijk is leuk, maar ook extremer. Neem bijvoorbeeld de Stelvio, extreem veel haarspelden (48 geloof ik), maar zo krap dat je er niet met goed fatsoen hard kan rijden. Leuk om eens geweest te zijn, maar niet meer dan dat. En natuurlijk een broodje worst op de top ;).

In de middengebergtes in Duitsland heb je in mijn optiek veel mooier slingerende wegen, met vloeiende bochten waar je lekker met je knietje over de grond kunt. Schwarzwald is mijn favoriet. Komende zomer ga ik het Erzgebergte in het Oosten verkennen :) .
 
Wat is jouw mening Kees?
Lopen we nu echt een groot gevaar met de oude stuurdoppen?

Ik denk persoonlijk dat dat wel meevalt (de mijne zaten nog als een huis), al zag ik bij 1 van de doppen wel een beetje dat de lak 'verweerd' was. Was het niet een combi van lak aan de onderzijde en eventueel lossende tapeinden? De tapeinde zitten in de alu blokken gelijmd met schroefdraadborgmiddel. Ik werk in de machinebouw (constructeur), en wij passen bij contactvlakken tussen bewerkte onderdelen (draaien, frezen etc.) nooit een lakbewerking toe. Daar wil je de zuivere vlakken op elkaar aan laten sluiten.

Maar mocht de lak iets loslaten, zal er speling ontstaan (door motortrillingen) en zal deze steeds groter worden. Omdat het een item is die de veiligheid bij falen direct in gevaar brengt (met mogelijk de dood als gevolg), neemt Yamaha geen risico.

Was eigenlijk van plan om dit van de winter te doen (zegt al iets over hoe druk ik me erover maakte), maar toch maar ff nu gedaan.

Disclaimer: bovenstaande tekst geldt uitsluitend voor mijn eigen motor. 8-)
 
Ik heb zowel de Stelvio als in Thüringen gereden. Ik ben van mening dat het in Duitsland veel lekkerder motorrijden is. Oostenrijk is leuk, maar ook extremer. Neem bijvoorbeeld de Stelvio, extreem veel haarspelden (48 geloof ik), maar zo krap dat je er niet met goed fatsoen hard kan rijden. Leuk om eens geweest te zijn, maar niet meer dan dat. En natuurlijk een broodje worst op de top ;).

In de middengebergtes in Duitsland heb je in mijn optiek veel mooier slingerende wegen, met vloeiende bochten waar je lekker met je knietje over de grond kunt. Schwarzwald is mijn favoriet. Komende zomer ga ik het Erzgebergte in het Oosten verkennen :) .

Het overweldigende natuurdecor in de Alpen draagt ook veel bij aan de totale ervaring t.o.v. Thuringen. Als je de Stevio gaat doen dan zeker ook de in het verlengde liggende Gavia pass; die is nog veel moeilijker/ruiger/mooier

 
Terug
Bovenaan Onderaan