Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik ga inderdaad een brug bestellen. ik wacht nog op een bevestiging of de B90-22110-00 hetzelfde is als de B90-22110-01 wat volgens de Yamaha Online Catalogus op de MT09 2017 zit.
Normaal zijn de laatste 2 cijfers bij Yamaha de kleur.
Als je bvb. wielen vergelijkt van een zelfde bouwjaar in een andere kleur,verschillen alleen de laatste 2 cijfers.
 
Normaal zijn de laatste 2 cijfers bij Yamaha de kleur.
Als je bvb. wielen vergelijkt van een zelfde bouwjaar in een andere kleur,verschillen alleen de laatste 2 cijfers.

Ik betwijfel of deze aanname klopt. In de techniek werken ze namelijk met revisienummers. Had laatst een koppelingskabel die geknapt was, toen kreeg ik revisie 01 ipv 00 welke ik in de catalogus opgezocht had. Daarvan was de kleur toch echt niet anders. Maar wel het stalen pijpje aan de zijde van het koppelings hendel.
Denk zelf dat de kleur versleuteld zit in het eerste gedeelte van de code, of helemaal niet. In het laatste geval legt Yamaha de kleur op een andere plek in de logistieke keten vast.
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of deze aanname klopt. In de techniek werken ze namelijk met revisienummers. Had laatst een koppelingskabel die geknapt was, toen kreeg ik revisie 01 ipv 00 welke ik in de catalogus opgezocht had. Daarvan was de kleur toch echt niet anders. Maar wel het stalen pijpje aan de zijde van het koppelings hendel.
Denk zelf dat de kleur versleuteld zit in het eerste gedeelte van de code, of helemaal niet. In het laatste geval legt Yamaha de kleur op een andere plek in de logistieke keten vast.
Ik zeg niet dat het altijd zo is,maar ik heb dat eerder ontdekt en net nog eens opgezocht voor MT-09 wielen.
Andere kleur wielen voor een zelfde bouwjaar heeft volledig dezelfde code,behalve de laatste 2 tekens.
Maar daar zit een letter bij,dus in het geval van 00 en 01 zal dat niet het geval zijn.
Nu kan het bij een MT-09 wel zijn dat er een klein verschil is om de kentekenplaat te kunnen bevestigen,en dat er verder geen verschil is.
Maar dat zal je moeten meten/bekijken om het te weten te komen.
Remschijven passen dikwijls ook op verschillende types/bouwjaren,terwijl alleen het alu hart een ander design heeft en dus ook een ander onderdeel nummer.

Persoonlijk zou ik in dit geval toch alle moeite doen om uit te zoeken of ik een tweedehands exemplaar kon gebruiken.
 
Hebben er meer mensen een ejk module onder zijn/haar mt 09 zitten?zoja op welke waardes hebben jullie hem ingesteld? En rij je met openuitlaat en sportfilter of origineel?

Alvast bedankt
 
Van ..LSL.. heb ik een vlakker stuurtje en cockpit houder en dat bevalt mij heel goed ... *D
full
 
Wat is er anders aan dan? iets sportievere houding? Ziet er wel een beetje chooper-achtig uit op de foto :P Komt was doordat het vlakker is en van dichtbij getrokken.
 
Net mijzelf en de motor verwend door een setje sw motech zadeltassen/ houders te bestellen. Ben benieuwd!
 
De tassen heb ik nog, moet alleen nog een beugelset hebben. Gelukkig hebben ze die ook van Yamaha en die passen ook op de sw motech tassen.

Yamaha Motor Europe

Heeft iemand deze toevallig liggen die er vanaf wilt?! :)

Ze bevallen me prima, je hebt ze er heel snel op/af en wanneer je ze er niet op hebt, zie je er bijna niets van.

Nadeel is dat ze niet op slot kunnen (zoals mijn vorige koffers), je kan dus geen waardevolle spullen er in laten zitten als je de motor in een stadje parkeert.
 
Ze bevallen me prima, je hebt ze er heel snel op/af en wanneer je ze er niet op hebt, zie je er bijna niets van.

Nadeel is dat ze niet op slot kunnen (zoals mijn vorige koffers), je kan dus geen waardevolle spullen er in laten zitten als je de motor in een stadje parkeert.

Dat klinkt goed en bevestigd dat ik ze wil hebben.

Maar kijkend naar jouw bericht ga ik er niet vanuit dat jij er vanaf wilt? :+
 
Waarom zou een achterwiel van een motor met ABS door een dealer moeten worden verwijderd (volgens de manual) denken jullie?
 
Waarom zou een achterwiel van een motor met ABS door een dealer moeten worden verwijderd (volgens de manual) denken jullie?

Geen idee, de mijne is er al tig keren uit geweest. Wel zorgen dat de ABS sensor weer netjes terug gemonteerd wordt.
 
Geen idee, de mijne is er al tig keren uit geweest. Wel zorgen dat de ABS sensor weer netjes terug gemonteerd wordt.

Enige reden die ik kan bedenken is dat Yamaha uit voorzorg met de ABS sensor in het achterhoofd aangeeft dat een dealer dit moet doen. Kwetsbaar onderdeel, maar zoals Kees zegt, prima zelf te doen maar (net als alles bij het zelf doen..) enige voorzichtigheid is geboden.
 
Bedankt! Komt lekker zeker over hè :) Word voor mij de eerste keer zo'n "grotere" klus dus wil er zeker van zijn dat ik niets verder stuk maak als ik het toch zelf ga doen terwijl ze adviseren dat het door de dealer moet gebeuren.
 
Als je de mogelijkheid hebt is het altijd fijn om iemand met wat meer ervaring om je heen te hebben zodat je kunt leren terwijl je bezig bent, zo leer ik het ook!

Als dat echter niet kan, voorzichtig stap voor stap dingen uit elkaar halen en op een logische manier wegleggen zodat je nog weet hoe je het in elkaar zet, helpt mij altijd enorm.

Ik neem aan dat je je nieuwe achterbrug binnen hebt? :)

Succes!!
 
Dat is vaak ook wel hoe ik het zelf probeer inderdaad. Stap voor stap en van te voren zoveel mogelijk informatie inwinnen over de klus.

Nee dat nog niet, levering staat op 1 augustus...helaas nog even wachten dus.
Met een beetje geluk zit hij er nog net dit motor seizoen onder ;)
 
Dat is vaak ook wel hoe ik het zelf probeer inderdaad. Stap voor stap en van te voren zoveel mogelijk informatie inwinnen over de klus.

Nee dat nog niet, levering staat op 1 augustus...helaas nog even wachten dus.
Met een beetje geluk zit hij er nog net dit motor seizoen onder ;)

Zonde dat het wat langer duurt, kan je er nu wel nog mee rijden of uitgeschakeld voor het seizoen?
 
Dat is vaak ook wel hoe ik het zelf probeer inderdaad. Stap voor stap en van te voren zoveel mogelijk informatie inwinnen over de klus.

Nee dat nog niet, levering staat op 1 augustus...helaas nog even wachten dus.
Met een beetje geluk zit hij er nog net dit motor seizoen onder ;)
Heb je al verder onderzoek gedaan naar de ophanging? Zonde om een brug te laten aanrukken als die toch niet gaat werken omdat het frame of de ophanging ik stuk is...
 
Heb je al verder onderzoek gedaan naar de ophanging? Zonde om een brug te laten aanrukken als die toch niet gaat werken omdat het frame of de ophanging ik stuk is...

Niet geheel onbelangrijk inderdaad.. Zonde om nog zo'n smak geld er tegen aan te gooien en erachter te komen dat het daarmee niet verholpen is? Helemaal als alles dan net weer in elkaar zit :o
 
Zijn er hier mensen met een MT-09 t.e.m. 2016 die ook al met een 2017 gereden hebben?
Ik ben benieuwd naar het verschil.
Ik kan wel testen lezen,maar die testers rijden met zoveel verschillende motoren,en als ze dan met het nieuwe model rijden is het waarschijnlijk een jaar of meer geleden dat ze met een oudere versie reden.
Iemand die zelf een MT-09 heeft en met een nieuw model gaat rijden,voelt volgens mij de verschillen veel beter.
 
Zijn er hier mensen met een MT-09 t.e.m. 2016 die ook al met een 2017 gereden hebben?
Ik ben benieuwd naar het verschil.
Ik kan wel testen lezen,maar die testers rijden met zoveel verschillende motoren,en als ze dan met het nieuwe model rijden is het waarschijnlijk een jaar of meer geleden dat ze met een oudere versie reden.
Iemand die zelf een MT-09 heeft en met een nieuw model gaat rijden,voelt volgens mij de verschillen veel beter.

Ik ben kort geleden bij de MT tour geweest in Amsterdam. Daar heb ik gereden op de nieuwe MT09.

Ik was hier zo van gecharmeerd dat ik mijn vorige motor (z750r) toen heb verkocht en opzoek ben gegaan naar een "oude" MT09, puur omdat ik een nieuwe motor het geld niet waard vindt.

Mijn zoektocht heeft mij geleid langs een 2013,2014 model. Deze vond ik motorisch behoorlijk rauw. Toen liep ik tegen een 2016 model uit januari dit jaar. Deze heb ik uiteindelijk gekocht.

Moet zeggen dat ik tijdens de testdag omdat er met een voor/achter rijder in een grote groep gereden werd de nieuwe niet echt goed aan de tand kon voelen. Maar hetgeen wat mij het meeste bij is gebleven is de quickshifter (geweldig!) en de nog soepelere vermogens afgifte. Vering kan ik weinig over zeggen door het redelijk tamme karakter van de rit.

Al met al een hele fijne motor, moet echter zeggen dat ik geen moment spijt heb van de aanschaf van het 2016 model! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan