Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Bedankt voor je uitgebreide toelichting en de gedane moeite hier op. Heb aan de hand van je informatie al het een en ander onderzocht, Ik blijf neigen naar de Hyperpro. Denk dat ik dan ook voor een Streetbox ga (natuurlijk met zwarte veer). Ook qua wat ik er aan uit wil geven vind ik die het meest aantrekkelijk. Vanavond nog even verder researchen. Bedankt voor de informatie Kees, blij mee :-)
 
Hyperpro koop je bij Hyperpro in Werkendam/Alphen aan de Rijn of bij één van de servicecenters. Ik heb zelf een Hyperpro Streetbox!, maar dan wel met een hydraulische voorspanner als optie. Ik geloof dat ik er totaal €774,- voor betaald heb, zelf ingebouwd. Het leuke van Hyperpro vind ik de traploos progressieve veren, ook op de schokbreker. Ik geloof wel dat daar een kern van waarheid in zit. Bij rustig rijden comfort, bij sportief rijden worden de veren steeds stugger (veerconstante wordt groter bij inveren).

Wilbers (Duits) koop je bij HK suspension in Tiel. De kwaliteit en opbouw van Wilbers materialen is in mijn optiek gelijk aan die van Hyperpro. Ik vind de Hyperpro materialen gewoon beter smoelen dan de Wilbers materialen (Hyperpro met zwarte i.p.v. lelijke paarse veer).

Vroeger had je nog Technoflex, ook die schokbrekers leken exact op die van Wilbers (of andersom). Alsof een constructeur van veringmerk is gewisseld en tekeningen gekopieerd heeft.

Öhlins koop je bij HK Suspension. Persoonlijk vind ik het merk overgewaardeerd. Iedereen zegt dat het helemaal ge-wel-dig is (incl. Rossi en consorten). Ik vraag me af of je, buiten de meerprijs, het verschil gaat merken. Laat ik aan jou over :)

Hagon (Engels) koop je bij Morren Import. Ik weet niet of ze zo een oplossing hebben voor de MT-09, maar het deed mij altijd een beetje goedkoop aan. Daar was de prijs ook naar. https://www.hagon-shocks.co.uk/catalog/partdetail.aspx?partno=M62093

Dan heb je nog YSS (uit verre oosten), maar weet zo niet waar je dat koopt.


De meeste merken zullen je een complete achterschokbreker en een set voorveren aanbieden. Je kunt ook nog de cartridges in de voorvork vervangen. Merken zijn Öhlins, Andreani en K-Tech.

Ik heb vorige week de instellingen uit het boekje toegepast. Veervoorspanning voor nog 1 ring zichtbaar en de demping 2 klikken terug van maximaal. Achter de veervoorspanning op 6 en de demping 3/4 slag van maximaal. Ik vind het voor zo wel prima, en achter zelfs iets aan de stugge kant. Hierbij moet ik wel opmerken dat het geheel wel iets beter stuurt :] . Alleen dat inrijden... :r :r ik word er gek van. Nog maar 400km op de teller en ik heb me braaf aan de max 5600 toeren gehouden. Je kan er trouwens nog best mee gummen bij 4.000-5.000 toeren :} vraag me af of de achterband (Bridgestone S20) het 6.000km vol gaat houden '( En de hele vering setup zal wellicht nog aangepast moeten worden als eindelijke het volle vermogen gebruikt kan worden. Zijn er al mensen die ervaring hebben met het ingrijpen van de tractioncontrol? Ik ben er eigenlijk best tevreden over :)

Gr. Peter
 
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het ingrijpen van de tractioncontrol? Ik ben er eigenlijk best tevreden over :)

Gr. Peter

Zeker. Ik heb m altijd gewoon op 2 staan, en gezien dat de machine in kwestie toch wel degelijk de indruk wekt als eenwieler ontworpen te zijn vind ik de TCS een vrij onmisbaar iets eigenlijk. Die TCS werkt tegelijkertijd ook als een soort wheelie control en dat vind ik wel fijn.
 
Ik heb Hagon achterschokbrekers op mijn Hawk GT en Magna (voor Promoto/Wilbers). De hagon shocks zijn echt gewoon van goede kwaliteit en zorgen al voor een enorme verbetering. Voor straatgebruik is dit in mijn optiek echt voldoende voor de meeste, een goede prijs betekent niet altijd dat het van slechte kwaliteit is.
 
Hier nog een fototje.
20160604_123504.jpg
 
@Peter_G,
ja, dat had ik dus ook, ik vind het wel erg veel.
oké zit je gauw aan de veilige kant qua snelheid *D *D , maar fijn vind ik het niet.

@Ros201,
Nice bike, heb de zelfde :)
 
Heeft er hier iemand een witte me-09 en heeft die persoon hem vandaag meegenomen naar zijn werk en recht voor het "PAC" geparkeerd?! Mooie motor!
 
Hoi,

Laatst heb ik een scherm gekocht via motea omdat ik richting italie ga en een groot stuk snelweg moet pakken. Met dit scherm kan ik nu makkelijk met 150+ cruisen. Zeker een aanrader!

13405477_10157012703495346_1208231868_o.jpg


mooi is waarschijnlijk anders maar ik vind het helemaal niet verkeerd staan :).
 
Hoi,

Laatst heb ik een scherm gekocht via motea omdat ik richting italie ga en een groot stuk snelweg moet pakken. Met dit scherm kan ik nu makkelijk met 150+ cruisen. Zeker een aanrader!

[afbeelding]

mooi is waarschijnlijk anders maar ik vind het helemaal niet verkeerd staan :).

Mooi functioneel voor als je lange afstanden aflegt :)

Ik ga in de zomer vaak een week met een vriend van me weg. Motoren op de trailer, 500km snelweg richting het hotel (Thüringen), motoren van de trailer en gas op die lolly! :]

Vandaag mijzelf in m'n leren raceoveral gehesen en even gekeken of deze machine, net zoals m'n vorige GSR600 ook geschikt is voor kneedowns... :} :} Links en rechts weer even mooi bijgeschaafd.

Zelfs met de knie aan de straat heb je voldoende grondspeling om nog te corrigeren en/of gas bij te geven! wat een fiets 8-)
 
Zo nieuwe koppeling er in en weer gaan met die banaan, zo fijn als dit heeft hij nog nooit gewerkt dus miss dat er een fabricage fout is geweest met die van mij? Iemand eventueel nog belang bij een healtech quickshifter. Ik hoef hem niet meer maar als er toch iemand is die hem hebben wilt
 
Zo nieuwe koppeling er in en weer gaan met die banaan, zo fijn als dit heeft hij nog nooit gewerkt dus miss dat er een fabricage fout is geweest met die van mij? Iemand eventueel nog belang bij een healtech quickshifter. Ik hoef hem niet meer maar als er toch iemand is die hem hebben wilt

Gelukkig opgelost! Ik mag sinds afgelopen week weer op de motor i.v.m. een blessure. Quickshifter is natuurlijk wel gaaf, maar de MT-09 heeft zo'n lekker middengebied dat de 'terugval' vlak na het schakelen meteen door het koppel wordt gecompenseerd. Heerlijk!
 
Hoe doen jullie het met het spannen van de ketting? Zoals de handleiding beschrijft 5-15mm speling (op de zijstandaard) ? Of wat losser? Die 5-15mm voelt zo enorm strak aan vind ik.
 
Hoe doen jullie het met het spannen van de ketting? Zoals de handleiding beschrijft 5-15mm speling (op de zijstandaard) ? Of wat losser? Die 5-15mm voelt zo enorm strak aan vind ik.

Ikzelf houd 20 [mm] aan als absolute ondergrens. 5 - 15 [mm] is ook erg weinig. Dan maar wat vaker controleren, geloof dat in de handleiding staat dat de speling max 25 [mm] mag zijn?
 
De handleiding liegt. :P
20 - 25 mm werkt prima.
De ketting gaat strakker als je van de zij poot afgaat en of strakker als je er op gaat zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan