Verlichting, xenon look

Rob-z

Die hard MF'er
1 nov 2015
665
67
Ik wil een nieuw bolletje (H7) in mijn koplamp zetten. Zo'n xenon look lijkt me leuk, mooi en functioneel.
Een echte xenon set lukt naar alle waarschijnlijkheid niet omdat dat niet past.

Nu lees en hoor ik dat die xenon look lampen ook een leuk en functioneel alternatief kunnen zijn.

Welke raden jullie aan?

Zie hier een setje van Philips

En welk getal 3000k of 4000k of anders is goed aan te raden? Ik heb nu dat standaard halogeen verlichting.

btw, ik heb een BMW F800R
 
Laatst bewerkt:
Deze verlichting
full
 
Als je een beetje blauw licht wil ga je al gauw naar 6000 tot 8000K, normaal xenon wit is dacht ik 5400K.

Er zijn idd ook lampjes met zo'n blauwe coating, effect is best leuk, informeer eens bij een automaterialenzaak })

Let er op dat je lampjes van hetzelfde wattage terugzet, als je hogere wattage kiest heb je uiteraard meer licht, maar ook meer warmetontwikkeling, en dat kan schade geven aan je koplamp, boel kan smelten/verbranden.
 
Het is allemaal 12V en 55Watt dus dat komt goed.

Je hebt de X-treme Vision Moto en de Bluevision Moto

X-treme is meer licht (+100% meer licht) en Bluevision de blauwe look (+30% meer licht).

Wat is wijsheid?
 
Laatst bewerkt:
In mijn koplamp moeten 2 x een H7. Maar voor grootlicht lijkt mij het onzin om direct te vervangen. Zo veel/vaak rijd ik niet met grootlicht.

full
 
Je rijdt F800R, daar past echt wel een fatsoenlijk xenon setje in hoor. Je moet de omvormer alleen onder het middenpaneel of aan de zijkant van de airbox leggen met een verlengkabel. En gebruik een fatsoenlijke set van Pilot of retrofitlab met een lamp met kwartsglas, de reflector is erg kieskeurig qua UV licht.
 
Je rijdt F800R, daar past echt wel een fatsoenlijk xenon setje in hoor. Je moet de omvormer alleen onder het middenpaneel of aan de zijkant van de airbox leggen met een verlengkabel. En gebruik een fatsoenlijke set van Pilot of retrofitlab met een lamp met kwartsglas, de reflector is erg kieskeurig qua UV licht.

Je bedoelt bij het luchtfilter.

Een idee. Maar als ik dit zo lees, wat komt er verder allemaal bij kijken bij zo'n xenon setje? (kwartsglas?? reflector?? de lamp zelf?? omvormer?? etc...)

Totaal prijs??
 
Laatst bewerkt:
http://www.pilotxenonshop.com/motor-xenon-h7-pilot

Daar ga ik eens in verdiepen. Scheelt nog geens eens zoveel als je meerdere bolletjes moet kopen á400 uur.

Weet niet exact hoe t werkt maar dat zal vast op die site staan. Want waar sluit je de omvormer bv aan? Externe voeding? En aansturing via normale bedrading?
 
Pilot Xenon doet het in mijn 800GS al 20.000 km uitstekend en de ballast is echt klein. Wel erop letten dat je de CAN-bus geschikte ballast bestelt.
Ik heb de 5000 K kleur, dat is mooi helder wit met een klein beetje blauwe gloed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan