Stotteren net voor powerband (Injectie)

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Na 4 a 5k toeren, net voordat de motor in zijn powerband komt, begint hij te stotteren en haperen en gaat hij stotterent door naar hoge toeren. (Hoop dat jullie mij begrijpen, is moeilijk uit te leggen)

Iemand enig idee wat dit precies is?
Onder 4 a 5k toeren geen probleem, maar wil zo nu en dan toch wel is volgas :X
Gaat om een Aprilia Shiver, injectie dus.

Geen foutmeldingen op het beeldscherm.


Mvg,

alex
 
Hier dan, uit het werkplaatshandboek van de Shiver:
yDm5fZn.png


Nog steeds maar 1.
 
Laatst bewerkt:
Rest de vraag, kijken we hierboven wel naar een Shiverblok, of is het een 1200 cc v90, van bv de Dorsoduro of een Caponord?

De Dorsoduro 750 heeft i.i.g. géén Twinspark voor zover ik heb kunnen vinden.
 
bij mij zit er een remschijf aan de koppelingskant en bij jou een remschijf.

Aprilia SL Shiver 750

hier staat dat er 4 bougies inzitten.

ik herinner me dat de mille van 2 naar 4 bougies is gegaan, maar op het moment durf ik niks meer met zekerheid te zeggen.

viva italie :P :+

alles ter lering ende vermaeck niet dan :)
 
De Shiver heeft gewoon 1 bougie per cilinder. Totaal 2 stuks dus. De beide bougies zijn gewoon bovenin de kop te vinden en niet aan de zijkant. De info op internet klopt niet. Rij zelf al 5 jaar met een Shiver rond en weet hoe het blok er uitziet.

Het blok op de foto (dus niet de Shiver in spiegelbeeld) klopt meer niet aan. Ik zie daar geen bevestiging voor de koppelingscilinder (hydraulische koppeling). Op de plek waar de koppelingcilinder hoort te zitten, zit wat anders.
Heb dus sterke twijfels of dit een Shiver blok is.

Het blok van de Dorsoduro/Caponord 1200 is identiek van opbouw. Dus daar is het blok ook niet van.

Hoe is de uitgang van de demper. Is deze vettig of mooi droog? Wanneer deze vettig is, is je blok versmeerd en gaat het beroerder lopen
Toevallig een 25 of 35kw uitvoering? Afgeknepen Shivers blijken hiervoor gevoelig te zijn.
Hoe functioneert je ontsteking?
 
Terug
Bovenaan Onderaan