KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Of je sloopt het _O-

Tja, uww ja :$
Maar dan wordt het gefixed en hebben we weer wat geleerd. Je blijft leren, jammer dat dat zo duur is...

Daarom ga ik ook naar cursussen toe om nog harder te kunnen rijden (crashen). Iemand moet de clown van het circus zijn. Maar waarom nu ikke vraag ik mij steeds af. Ik zeg iedere keer tegen mijzelf, gewoon rondjes rijden en als het goed gaat dan wat gaan uitproberen. Dat rustig houd ik nooit langer dan de eerste jump vol |(


Bedankt voor je reactie. Blok wat nu in de 640Lc4 (adventure) blijft er lekker in zitten. Het 620 blok laat ik over een poosje nakijken, lijkt me super fijn om dat blok ook weer lopend te hebben als spare.

Lijkt me grappig op wereldreis gaan, dat je desnoods een ander blok per courier kan verzenden }) :]


Kijk een aantal bladzijden terug. Daar zijn fotos gepost van een 620 die door Marrokko is gebanjert. Het kan gewoon!


:W
 
Even 2 vraagjes.
Mijn startmotor is zo goed als door de koolborstels heen en nu ben ik dus opzoek naar nieuwe koolborstels, wie wert welke koolborstels ik het beste kan gebruiken?

En vraag 2.

Nummer 7 op het plaatjes heeft zo'n veerring die ook in keeringen zitten, nou heb ik op advrider gevonden waar ik die in Amerika vanaf kan halen maar zoek er eigenlijk 1 die ik in nederland kan kopen
full
 
Over de koolborstels, de oude meenemen en gelijkvormige zoeken. Merk type maakt niet uit, als ze maar de zelfde vorm hebben.

FREE-WHEEL FWD 332008 BLS
58440026000 1 $91.19

Das wel een belangrijk dingetje. Daar zou ik niet mee gaan lopen kuttuh. Kun je alles weer loshalen en dan alsnpg een nieuwe kopen.

Wel duur geintje, maar dat is de prijs voor een e start :P
 
Is dat het vrijloop lager?

Heb ik van eBay uit Polen voor 40 euro gekocht. En ook origineel is trouwens goedkoop. Precies hetzelfde lager (alleen andere draairichting) kost bij de RSV 230 euro :X Daar kan je echter die uit de KTM ook inzetten, je moet alleen even de tandjes omdraaien :)
 
Ja had dus een topic gezien op advrider waarbij ze dus alleen die veer vervangen omdat die maar een maar dollars kost en het hele ding een stuk duurder was, en is dus ook echt alleen die veer die uitgerekt is dus vind het zelf ook wel een beetje zonde om daar veel euro's tegen aan te gooien als ik het ook voor een paar cent kan maken
 
Kun je niet gewoon een aandrijftechniek bedrijf bellen en vragen of zie die keerring hebben?

Het zal deze zijn toch? I finally managed to get a seal made by a company called "ERIKS” whose measurements are 50 x 72 x 7.

Wellicht zelfs via Eriks zelf, die verkopen ook wel losse onderdelen, doe ik vaker met keerringen en o-ringen op het werk ;)

Anders een Duursma, Kuil Nicos of een soortgelijke.
 
ERIKS Oliekeerring NBR R 50x72x8
ERIKS Artikelnr: 10006109

Je zou zeggen dat dit moet werken ;)

Voorraadartikel enkelstuks prijs 4,46, nu nog kijken of je het als consument zo kunt kopen per stuk, maar anders kan dat dus vaak wel via tussenhandel.
 
Nummer 7 op het plaatjes heeft zo'n veerring die ook in keeringen zitten, nou heb ik op advrider gevonden waar ik die in Amerika vanaf kan halen maar zoek er eigenlijk 1 die ik in nederland kan kopen [afbeelding]

Rijd jij op mijn motor? Mijn borstels zijn ook op, en heb paar maanden terug ook die veer moeten vervangen.

SKF oliekeerring CR 50X72X8 HMSA10 RG bij lagertechniek.nl

SKF oliekeerring CR 50X72X8 HMSA10 RG 50X72X8 HMSA10 RG SKF 50x72x8

€ 6,70

Goede zaak, heb daar ook mijn krukaslagers vandaan, scheelde een hoop geld vergelijken met de lagerboer hier op de hoek (Ebele, Rotterdam).


Als je passende borstels hebt gevonden hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag beste mensen,

Ik ben beter bekend op het exc ktm forum maar ben hier tegenwoordig ook te vinden heb sinds kort een lc4 640 in mijn bezit.

Kan iemand mij misschien helpen aan een repair manual ?

Kan alles van andere motoren vinden en van de lc4 alleen van 1998-2005.

Ik heb bj 2007 en die kan ik nergens vinden..

Iemand? Alvast hartelijk dank!!
 
Goedemiddag beste mensen,

Ik ben beter bekend op het exc ktm forum maar ben hier tegenwoordig ook te vinden heb sinds kort een lc4 640 in mijn bezit.

Kan iemand mij misschien helpen aan een repair manual ?

Kan alles van andere motoren vinden en van de lc4 alleen van 1998-2005.

Ik heb bj 2007 en die kan ik nergens vinden..

Iemand? Alvast hartelijk dank!!

Is 2006 niet het laatste bouwjaar? Na dat model kwam de 690 smc dacht ik...
 
Waarschijnlijk overjarig model geweest, ik heb ook een 640 van 2007 gehad, terwijl het eigenlijk gewoon een 2004 was.

Was onderstaande, altijd een showroommodelletje geweest die ze toen de 690's kwamen hadden aangekleed met wat over was en verkocht.

4767294649_091e566857_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oké ik baal dus als een stekker momenteel, mijn voet pakking lekt als een vergiet aan de voorkant van jet blok ;( en het ergste is nog dat ik morgen eigenlijk de motor wel nodig heb
 
Iemand nog geïnteresseerd in een achter-tandwiel (42 tandjes / €25,-).
Ik heb er maximaal 100km mee gereden. Gekocht voor meer power maar ik mis toch de snelheid als ik met wat vrienden onderweg ben :')

Passend voor de KTM 640 modellen en er werd gezegd dat die ook op de 690 past.

Als je interesse hebt zie ik wel een berichtje tegemoet :W
 
Goedenavond,

Sinds kort ben ik een trotste bezitter van een oude degelijke KTM 620 LC4, zonder elektrische start :) Echter door de vorige eigenaar is er een andere carburateur op gezet, helaas niet van een LC4 blok... Op het zicht komt het een eind overeen met het originele exemplaar alleen heb ik er toch een vraag over:

Wat zijn de verticale pijpjes aan de linker en rechterkant op de carburateur? Links zit hij tussen de stationair en lucht schroef in, rechts loopt het precies voor het Dellorto logo langs.. Zitten er bij jullie slangetjes op? Of zijn deze afgestopt?

Ik heb namelijk het probleem dat hij niet stationair blijft lopen.. Vandaar ik dus wil weten of het aan m'n carburateur kan liggen. Ik heb wel de juiste sproeiers gemonteerd, 195 en 45. Ook staat mijn lucht schroef 1.5 omwenteling open en de stationair schroef volledig dicht. Hij zou met deze afstelling dus veel toeren moeten maken stationair.

De voorgeschreven carburateur is een Dellorto PHM40MS en ik heb een Dellorto PHM40SD. kunnen jullie wat met deze informatie?

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet!
 
Bedankt voor het meedenken, heeft er iemand een Dellorto PHM40MS carburateur te koop? Ik wil het toch het liefst origineel maken.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan