KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Gisteren bezig geweest met nieuwe pakkingen te monteren en toen ik de boel eindelijk weet in elkaar had zitten maakte hij een raar geluid. Het lijkt vanaf de kickstarter te komen want als ik dat geluid hoor voel ik het in de kickstarter. Heb voor het gemak even een filmpje gemaakt en je hoort het het best vanaf de 8 seconden

Iemand enig idee? Hij heeft gewoon nog volle bak compressie maar durf hem niet echt te starten
 
Laatst bewerkt:
Is het niet de "terugtrek veer" van de kickstarter die je niet goed hebt gezet en tegen tandwiel/casing aan klappert? Als je het over en over kunt doen dan lijkt het mij niet catastrofaal...
 
Inmiddels heb ik de juiste carburateur op m'n KTM 620, hij loopt dus al een stuk beter! Gelukkig blijft hij nu stationair lopen alleen heb ik nog wel een flinke dip in het midden gebied.

Ik denk dat het komt door een te kleine sproeier, ben namelijk begonnen met een 195 vervolgens een 200 gestoken en liep hij al een stuk beter. Helaas blijf ik nog steeds een dip houden dus wil er nog een grotere sproeier in. Zijn er hier meer die met een 205 of grotere sproeier rijden? Ik vind het namelijk wel erg groot..

Ik ben benieuwd naar jullie sproeier maten en/of andere suggesties om mijn dip in het middengebied er uit te krijgen.
 
Nee dat deden ze in Aruba voor ons. Wij hadden maar 80 mm gekregen. Vandaag alweer bijna heledag geregend. Soms kneiter hard soms motregen en meestal er tussen in. Morgen maar eens heel voorzichtig op de crossbaan kijken. Dat zal wel een water/modder festijn zijn.

In 2010 hadden wij een Aruba buitje,


Dat was 250 mm in een nacht tijd...
 
Bedankt👍 Als hij netjes loopt zet ik hem te koop.. Ik ga dan toch op zoek naar iets kleiners en met elektrische start.
 
Als hij netjes loopt dan wil ik er rond de €1950.- voor hebben.. Is dat reëel? En als dat te veel is kan ik er misschien op blijven rijden.. Heb er namelijk ook een setje supermotard wielen voor gekocht, moer die nog passend krijgen. Die zitten er dus niet bij voor dat geld😉
 
Wel een mooie bike. Oef bijna 2000, maar ja ze blijven geld waard. Zijn geen jappuh.

Maar waarom een kleinere dan? Die zijn niet lager, wel lichter en veel giftiger op het gas?

*D
 
Laatst bewerkt:
Als hij netjes loopt dan wil ik er rond de €1950.- voor hebben.. Is dat reëel? En als dat te veel is kan ik er misschien op blijven rijden.. Heb er namelijk ook een setje supermotard wielen voor gekocht, moer die nog passend krijgen. Die zitten er dus niet bij voor dat geld😉
Ja als ie goed loopt is ie dat zeer zeker waard. Misschien wel meer omdat t op de foto een zeer net exemplaar is.

Maar dat wil ik niet uitgeven, ik zoek een XR 250 of zo
Om met baggerweer toch lekker rond te kunnen rossen.
Dat vind ik echt zonde van deze KTM.
Zeker met pekel op de weg enzo

Succes!!!
 
Zou het te veel zijn? Deze week steek ik er nieuwe koppelingsplaten in, nieuwe olie + filters en nieuwe remvloeistof. Door dat te vervangen zal hij niet meer waard worden, maar altijd fijn als je iets koopt wat wel onderhoud heeft gekregen.

Vorig jaar een keertje les gehad van Marcel van Drunen, op een Yamaha en dat was toch wel iets wendbaarder. Dat is de reden waarom iets kleiners wil.
 
Zou het te veel zijn? Deze week steek ik er nieuwe koppelingsplaten in, nieuwe olie + filters en nieuwe remvloeistof. Door dat te vervangen zal hij niet meer waard worden, maar altijd fijn als je iets koopt wat wel onderhoud heeft gekregen.

Vorig jaar een keertje les gehad van Marcel van Drunen, op een Yamaha en dat was toch wel iets wendbaarder. Dat is de reden waarom iets kleiners wil.
Nee hoor, ik denk niet dat je snel moet denken dat t te veel is
Want hij ziet er gewoon erg goed uit.
Die van mij is jonger, maar wie zegt dat die beter loopt en dan dus meer waard zou zijn???
 
Zou het te veel zijn? Deze week steek ik er nieuwe koppelingsplaten in, nieuwe olie + filters en nieuwe remvloeistof. Door dat te vervangen zal hij niet meer waard worden, maar altijd fijn als je iets koopt wat wel onderhoud heeft gekregen.

Vorig jaar een keertje les gehad van Marcel van Drunen, op een Yamaha en dat was toch wel iets wendbaarder. Dat is de reden waarom iets kleiners wil.

.

Tis idd wel lekker als je iets koopt met goed werkend spul erin. Ach de waarde is wat de gek er voor geeft. Vragen kun je altijd *D

Bij MVD heb je ook op enduros gereden, alleen die zijn 30 jaar jonger... Sm/Enduro/Mx rijden is gewoon gaaf! Met nieuwer spul gaat het wat gemakkelijker. Waarschijnlijk blijft het wat langer heel. Ook niet onbelangrijk :P
 
Welke bandenmaat adviseren jullie om te monteren op supermotard velgen? Ik heb een setje 17 inch velgen. Het is voor in mijn 620 uit 1995.. Achterbrug is dus niet zo heel breed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan