Silly Season 2017

Maar goed dat ik die tweede optie dan toch maar toevoegde! :+Ik denk dat het meer om het rampenscenario gaat, dan om wat de 'ideale' lijn is zeg maar. Als het mis gaat op Mugello, is er niet veel uitloop: check Marquez z'n crash in free practice Mugello 2013 maar eens. Van elke bocht moet je je afvragen: wat als de coureur het niet goed doet, wat dan?



Hahha ja ben er blij mee ;)

Ja ik weet die crash nog heel goed maar dan zou toch het circuit aangepast moeten worden ?? Daarbij vind ik nog steeds dat de risico s bij de rijders liggen.. Vroegah was het veel gevaarlijker ondanks dat het veel minder snel ging !
 
Als we dan maar niet naar een situatie gaan waarin in het ene jaar de GP op Spa plaatsvindt en in het andere jaar op Assen, onder de noemer Grand Prix der Lage Landen of zo... Rij afstand blijft voor veel mensen gelijk, en Dorna kan ergens anders weer een race kwijt op een ander werelddeel. :/

Of is dat een doemscenario?
 
gaat nooit gebeuren.. al krijgen ze het veilig. die baan is veel te lang voor de motogp.
Als ze echt de MotoGP naar Spa willen halen, gebeurt dat gewoon. Waar een wil is, is een weg. Veiligheid is een groter issue dan wat jij noemt.

Catalunya heeft (had, na de dood van Luis Salom niet meer) bijvoorbeeld een andere lay-out voor de MotoGP dan voor de F1. Dit zouden ze in Spa ook toe kunnen passen. Zou echt niet het eerste circuit zijn waar ze voor motorsport een andere baan lay-out gebruiken dan voor autosport.

Op lager niveau zie je steeds meer circuits die multi-purpose acteren. Ons Assen bijvoorbeeld heeft op bepaalde plekken de kerbstones aangepast, ten behoeve van de autosport. Dit hebben ze zo neergelegd dat het voor motoren niet loont om daar de motor wijder te laten lopen (5 cm verval tussen de al aanwezige kerbstones en de uitloop kerbstones voor de autosport). Hockenheim gebruikt diverse lay-outs. Daar is voor de veiligheid bijvoorbeeld halverwege de Parabolica een dubbele rechter neergelegd, hier gaan wij in het NK met de motoren al rechtsaf, omdat anders de snelheid voor de hairpin VEEL te hoog ligt en niet meer veilig is voor motorfietsen (zeker met de snelheiden in de MotoGP, mochten die daar rijden, van vol 6 terug naar 1 voor een zowat-stilstaand-door-de-bocht hairpin)
 
Goed nieuws :Y Goede zet om zo'n jongen een kans te bieden op een te ontwikkelen machine.

Z'n teamgenoot Taylor Mackenzie heeft inmiddels al getest/promo dagen gereden op de 2017 Gixxer1000.

Ik had hem toch veel liever in het WSBK gezien als teamgenoot (wederom) van MvdM.
Wel mooi veld nu in het BSB met Haslam, Guinters, Giugliano
 
Als we dan maar niet naar een situatie gaan waarin in het ene jaar de GP op Spa plaatsvindt en in het andere jaar op Assen, onder de noemer Grand Prix der Lage Landen of zo... Rij afstand blijft voor veel mensen gelijk, en Dorna kan ergens anders weer een race kwijt op een ander werelddeel. :/

Of is dat een doemscenario?

Als de TT niet de langstlopende Grand Prix was geweest, had ik jouw 'doemscenario' juist een droomscenario genoemd. :X

Can we still be friends? :+

(In realiteit zou ik liever Le Mans inruilen voor Spa.)
 
Laatst bewerkt:
Waarom een droomscenario?

Het is toch veel leuker om zowel naar MotoGP Assen als naar MotoGP Spa te kunnen gaan?
Nu ook nog de Nurburgring erbij en ik kan 3 MotoGP wedstrijden bezoeken.
Le Man zal voor de meeste Nederlanders toch te ver zijn om voor 1 of 2 dagen te gaan.
 
Ik had hem toch veel liever in het WSBK gezien als teamgenoot (wederom) van MvdM.
Wel mooi veld nu in het BSB met Haslam, Guinters, Giugliano

Ja had hem ook dat zitje in de WSBK gegund. Maar positief gezien, wordt de BSB er zo ook leuker op inderdaad. Dus heel erg vind ik het echt niet. Laat het BSB seizoen 2017 maar komen hoor :]
 
Guinters is ook super populair in Engeland, dus dit is mooi voor BSB. En er was geen goeie fiets voor hem of Guigliano in WSBK, mooi dat die mannen nu voor BSB kiezen. Brookes op Suzuki naast Guintoli zou echt een top lineup voor Suzuki zijn. Hoop wel dat Suzuki ook op WK niveau gaat mee rijden. Batta/Corona? Tessels op de stock fiets terug bij Hoegee?
 
Tessels rijd voor het Nederlandse Agro-on Benjan team op een Kawasaki volgend seizoen.

Ik begreep dat Hoegee er wel mee aan de gang gaat, de nieuwe GSXR1000 in 2017. Edit: volgens mij alleen niet in de Superstock1000 klasse.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat hij weer een zitje gevonden heeft. En terecht ook! Begrijp het nog steeds niet dat hij in de WSBK is "gedumpt". Maar begrijp dergelijke keuzes wel vaker niet. Gelukkig heb ik daar niet voor geleerd en kunnen we Guintoli volgend seizoen gewoon weer zien in de leukste klasse :Y *O*


op de r1 van dit jaar heef guintoli zich helemaal in de poeier gereden na de mege highsider.
vanaf dat moment is en heeft hij zelf ook tijd gehad om na te denken.
wsbk heeft de trent inderdaad om de rijders te "dumpen" .

echter doet bsb niet onder voor het wsbk :/ vindt ik
220 plus pk, standaard motec system en that's it komt dus meer aan op het handje draaien .

als de soes gelijk mee kan doen in de top 10 zou dat uber vet zijn.

ik gun het hem van harten :} *O*
 
Goed nieuws :Y Goede zet om zo'n jongen een kans te bieden op een te ontwikkelen machine.

Z'n teamgenoot Taylor Mackenzie heeft inmiddels al getest/promo dagen gereden op de 2017 Gixxer1000.


tja dit jaar kan hij echt afschrijven.

laten we hopen dat ze de soes in de juiste trim krijgen :Y :Y :Y
 
Tessels rijd voor het Nederlandse Agro-on Benjan team op een Kawasaki volgend seizoen.

Ik begreep dat Hoegee er wel mee aan de gang gaat, de nieuwe GSXR1000 in 2017. Edit: volgens mij alleen niet in de Superstock1000 klasse.
Ok, ik wist nog niet dat Wayne al een zitje had voor 2017. Hopelijk zien we hem wat verder voorin rijden volgend seizoen, hij moet volgens mij beter kunnen als wat ie dit jaar heeft laten zien. Er reden zoiezo weinig Japanse fietsen vooraan dit seizoen in de Stock 1000.
 
CyghQSlWIAAupoC.jpg:large
 
Terug
Bovenaan Onderaan