Honda Hornet Forum Deel 21

Zijn die originele niet zelf spannend?




Even een ander vraagje. Zijn er hier mensen met ervaring met Block 0ff plates op een 900 hornet? Dus de pairvalves boven op je blok afdekken met een "blanking plate". En dan met name voor fietsen met een andere demper maar met oem ecu.
Heb ik gedaan ja. Weet alleen niet meer precies waarom. Al ruimt het wat op wat altijd wel fijn is.
Rijd met andere dempers en de oem ecu rond, echter hangt er nog wel een PC3 aan :)
Gisteren de trotse eigenaar geworden van een CB900F :-)
Maar nu ben ik op zoek naar een onderdeeltje en hopelijk hebben jullie goede tips.

Doordat de motor een keertje is omgevallen is het chrome kapje van de snelheidsmeter beschadigd.
Nu zou ik deze graag vervangen voor een onbeschadigde versie. Waar is dit onderdeel te verkrijgen?

honda - CB900F - 2006 - METER - Parts

Ik heb een willekeurig jaartal gekozen... Denk niet dat je blij wordt van de prijs (onderdeeltje 16, kennelijk in twee kleuren :?)

16 37130-MCZ-601 COVER, METER OUTER 1 99.22

16 37130-MCZ-003 COVER, METER OUTER 1 99.22
Chroom en zwart denk ik.
Ik ben opzoek naar andere spiegels voor mijn hornet uit 2004 omdat ik altijd tege me elebogen aan zit te kijken en die standaart spiegels zijn nu niet de mooiste heeft iemand nog tips ??
Bar-end spiegels is wat je nodig hebt.
Respect nadat het oranje lampje begint te branden zsm tanken, mijn record voor de 900 staat op 15,3ltr
18,75 liter met de 900 8-)
Is er ook iemand die oude testen uit motorbladen digitaal beschikbaar heeft?
Ben wel nieuwsgierig wat er over de Hornet geschreven is.
Hoe is je Duits?
MOTORRAD | Tests und News zu Motorrädern, Bekleidung, Zubehör
of Engels? (kort stukje)
First test on full-power Honda Hornet 900

Heb ook ooit wel eens een magazine artikel gezien, maar kan dat zo 1,2,3 niet meer vinden...
 
Dat stukje in het Engels... "Interestingly, other engines will fit into this chassis with simple changes – even a VTR1000 engine for example".... :9~ Iemand die dat al eens gedaan heeft?....
 
Laatst bewerkt:
Denk dat dat meer een loze belofte van Honda was, of ene gek idee van marketing afdeling.
Is niet zo makkelijk als dat ze schrijven, zelfs een CBR blok erin vergt al behoorlijk wat aanpassingen - je kan de Engelse en Amerikaanse fora erop nalezen.

Sowieso beetje nutteloos om een sterker blok in dat spaghetti frame van de Hornet te hangen...

Kan je beter direct een VTR1000 kopen. (En eventueel de kuip eraf slopen als je per se Naked look wilt.)
 
Laatst bewerkt:
Bar-end spiegels is wat je nodig hebt.

Trillen die niet als een dolle?


18,75 liter met de 900 8-)

OK dan is dat nu mijn uitdaging...

Hoe is je Duits?
MOTORRAD | Tests und News zu Motorrädern, Bekleidung, Zubehör
of Engels? (kort stukje)
First test on full-power Honda Hornet 900

Heb ook ooit wel eens een magazine artikel gezien, maar kan dat zo 1,2,3 niet meer vinden...

Ik had idd beide al wel gevonden, ik hoopte meer op ingespande stukken uit Nederlandse bladen uit het verleden, wellicht iemand die ze heeft liggen? Even een foto per blz en posten...
Maak je veel mensen blij mee?

Herkende jij de motor niet lemarc had ik wel verwacht...
 
Laatst bewerkt:
Stel je wilt nog meer vermogen op je 900, je hebt al een dynojet, k&n filter, sportuitlaat en af laten stellen bij een dynocenter, groter tandwiel 45 achter, wat is dan de volgende stap?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat dat meer een loze belofte van Honda was, of ene gek idee van marketing afdeling.
Is niet zo makkelijk als dat ze schrijven, zelfs een CBR blok erin vergt al behoorlijk wat aanpassingen - je kan de Engelse en Amerikaanse fora erop nalezen.

Sowieso beetje nutteloos om een sterker blok in dat spaghetti frame van de Hornet te hangen...

Kan je beter direct een VTR1000 kopen. (En eventueel de kuip eraf slopen als je per se Naked look wilt.)

Ach, het is wel een mooie voor de marketing... :] Qua vermogen vermaak ik me op mn 600 al aardig hoor... *O* Alleen de snelwegen moet ik vermijden... Boven de 120 wapper ik alle kanten op B| , je zit zonder kuipen toch goed in de woei... :Y (Zeker op de A15/N15 richting de Maasvlakte.... _O- )
 
Ik had idd beide al wel gevonden, ik hoopte meer op ingespande stukken uit Nederlandse bladen uit het verleden, wellicht iemand die ze heeft liggen? Even een foto per blz en posten...
Maak je veel mensen blij mee?

Herkende jij de motor niet lemarc had ik wel verwacht...
Ik heb een tijd veel op Ebay gezeten voor de Hornet - toen zag ik wel eens wat van die aanbiedingen van een oud artikel - maar kan die dus even niet meer vinden. Wellicht iemand anders wel :)
Vorig jaar (?) wel een artikel in MOTOR magazine gezien van iemand die over zijn blauwe Hornet 900 verteld. Kan kijken of ik die nog thuis heb liggen.
Stel je wilt nog meer vermogen op je 900, je hebt al een dynojet, k&n filter, sportuitlaat en af laten stellen bij een dynocenter, groter tandwiel 45 achter, wat is dan de volgende stap?
Zou dan eerder de vering aanpakken, heb je meer aan dan PK's.
Als je die echt wilt, of een andere motor kopen, of het blok (intern) laten tunen.
Denk dat dat meer een loze belofte van Honda was, of ene gek idee van marketing afdeling.
Is niet zo makkelijk als dat ze schrijven, zelfs een CBR blok erin vergt al behoorlijk wat aanpassingen - je kan de Engelse en Amerikaanse fora erop nalezen.

Sowieso beetje nutteloos om een sterker blok in dat spaghetti frame van de Hornet te hangen...

Kan je beter direct een VTR1000 kopen. (En eventueel de kuip eraf slopen als je per se Naked look wilt.)

Ach, het is wel een mooie voor de marketing... :] Qua vermogen vermaak ik me op mn 600 al aardig hoor... *O* Alleen de snelwegen moet ik vermijden... Boven de 120 wapper ik alle kanten op B| , je zit zonder kuipen toch goed in de woei... :Y (Zeker op de A15/N15 richting de Maasvlakte.... _O- )
Een naked hoort inderdaad niet thuis op de snelweg :]
 
Laatst bewerkt:
hey mense

ik ben bezig met wat onderhoud aan mijn motor en nu kom ik bij het lucht filter uit.
deze is wat vuil geen idee hoe lang die er al inzit dus nu wil ik hem vervangen.
nu zag ik zo een k&n filter die je gewoon kan "schoonmaken"maar moet ik nog ergens rekening mee houden of kan ik deze er gewoon in doen zonder iets aan te passen ?
 
Hey Horneteers,

De kogel is door de kerk, de Hornet is verkocht :W
Twee motoren in de garage hebben staan heeft zo z'n nadelen.

Hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van heeft als ik heb had.
Zal vast nog veel aan die trouwe Hornet denken:

Hornet.jpg

Wens iedereen hier een top motorseizoen! :]
Zoals eerder gemeld rij ik nu een iets nieuwere Transalp, vanwege de super fijne zithouding en....Honda :}

IMG_20170221_154109.jpg
 
hey mense

ik ben bezig met wat onderhoud aan mijn motor en nu kom ik bij het lucht filter uit.
deze is wat vuil geen idee hoe lang die er al inzit dus nu wil ik hem vervangen.
nu zag ik zo een k&n filter die je gewoon kan "schoonmaken"maar moet ik nog ergens rekening mee houden of kan ik deze er gewoon in doen zonder iets aan te passen ?
Dat kan. (vind ik)
Iemand nog een set goede (voor) remschijven liggen voor een honda hornet cb600f uit 2002 ?
Kijk eens bij boonstraparts.com (of vergelijkbaar). Daar heb je meer kans een set te vinden dan dat er hier iemand wat aanbied denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hey Horneteers,

De kogel is door de kerk, de Hornet is verkocht :W
Twee motoren in de garage hebben staan heeft zo z'n nadelen.

Hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van heeft als ik heb had.
Zal vast nog veel aan die trouwe Hornet denken:

[afbeelding]
Wens iedereen hier een top motorseizoen! :]
Zoals eerder gemeld rij ik nu een iets nieuwere Transalp, vanwege de super fijne zithouding en....Honda :}

[afbeelding]
:W
Veel plezier met de Trans!
:]
 
Kijk eens bij boonstraparts.com (of vergelijkbaar). Daar heb je meer kans een set te vinden dan dat er hier iemand wat aanbied denk ik.


Ik heb het internet al wat afgespeurd, maarja niet geschoten is altijd mis. Ik ga er niet van uit, maar je weet maar nooit ;)

toch bedankt !!
 
Uiteraard, dat is ook zo.
En misschien even checken of zelfde schijven op andere modellen zijn gebruikt - kan je daar ook even buurten.
 
Zo. nieuw seizoen, nieuwe motor.
De Hornet900 is de deur uit en heeft plaatsgemaakt voor zijn grote broer, de CB1100 X-11.

Het was toch nog even een raar gevoel toen hij overgeschreven was.
Maar niet te lang over nadenken en nu lekker genieten.
 
Heeft iemand nog een stelplaat over om de ketting te spannen? Het gaat om alleen het plaatje op de kopse kant waar de 2 boutjes tegenaan zitten.
Het gaat om een PC34 hornet.

DSC_0462.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo. nieuw seizoen, nieuwe motor.
De Hornet900 is de deur uit en heeft plaatsgemaakt voor zijn grote broer, de CB1100 X-11.

Het was toch nog even een raar gevoel toen hij overgeschreven was.
Maar niet te lang over nadenken en nu lekker genieten.
Veel plezier met de X11 :]
 
Hoi beste mannen en vrouwen van het hornet topic.
Ik ben Alex. En ik kom uit de omgeving Eindhoven. En ik heb nu een klein jaar een Hornet 900

Wellicht kunnen jullie mij wat wijsheid verschaffen voor nieuwe banden voor de Hornet.
Er liggen nu BT020 op, maar deze kan ik nergens terug vinden. Ik verwacht dat de BT021 soortgelijke eigenschappen heeft.
Bij de lokale Motoport is mij verteld dat de BT016 (sportievere band) of de Michilin pilot Road goede opties zijn.

Wat is nou een goede sport/tour band voor een 900?
Ik ben zelf niet zo'n sportieve rijder.

Groeten, Alex
 
Zelf 1x de BT015 en toen 2x de BT016 onder de hornet gehad. Fijn bandje die veel grip geeft voor t geld. Heb ze iedere keer na ongeveer 6 a 7000km moeten vervangen.

Heb nu onder mijn Superduke de Dunlop sportsmart 2 liggen. Als ik moet kiezen tussen de Bridgestone of de Dunlop is mijn keuze snel gemaakt, de Dunlop Sportsmart
 
BT020 komt uit het stenentijdperk...
BT016 en Sportsmart vergelijken is ook niet helemaal eerlijk overigens, uiteraard is de Sportsmart de betere :)

Als je niet zo'n sportieve rijder bent zou ik kijken naar de tour(sport) banden;
Dunlop Roadsmart3
Michelin Pilot Road 4
Pirelli Angel (GT)
Metzeler Roadtec 01
Continental RoadAttack
Bridgestone T30

Aan alle bovenstaande banden zul je geen slechte koop hebben, de verschillen zijn onderling klein - maar eventueel wel belangrijk als je specifieke wensen hebt.
 

Filmpje over banden en wat advies over wat te kiezen bij welk soort gebruik.

moet bekennen dat ik zelf steeds ook voor te sportief rubber ga
 
Laatst bewerkt:
(Sport)tour banden zijn eigenlijk meer dan genoeg voor op straat... O-)
Behalve voor de Rossi's van de straat... :+
 
De Michelin pilot road 4 bevallen mij bijzonder goed. Geven genoeg vertrouwen om tot de rand te komen inclusief de rulletjes. In regen voldoen ze prima, zeker omdat ik geen regen-held ben
 
Laatst bewerkt:
Bridgestone T30, fijne band, slijt wel als een malle, en zo aso rijd ik nou ook weer niet. Iemand iets wat net zo lekker rijdt maar vooral wat meer meegaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan