Motor houdt in

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
844
154
Ridderkerk
Mijn motor heeft sinds vrijdag kuren :?.
Het lijkt hetzelfde als mn tank leeg is, eigenlijk over het hele toerengebied maar boven de 6000 is het erger.
Ik dacht zelf aan een verstopte sproeier maar mn uitlaat bochten zijn allemaal warm.
Mn benzinekraan op res zetten doet ook niks.
Hebben jullie een idee?
 
Sorry, het gaat om een GSX600F uit '91.
Maar als er een sproeier dicht zit dan heb je toch een cilinder die niet meekomt en dus een uitlaat die minder warm wordt als de anderen?
Valt de motor niet helemaal uit als de ontlichting dicht zit? Dat gebeurd nu niet, ze houdt in als ik gas geef.
 
Sorry, het gaat om een GSX600F uit '91.
Maar als er een sproeier dicht zit dan heb je toch een cilinder die niet meekomt en dus een uitlaat die minder warm wordt als de anderen?
Valt de motor niet helemaal uit als de ontlichting dicht zit? Dat gebeurd nu niet, ze houdt in als ik gas geef.

Je hebt in elke carburateur 2 sproeiers. Een stationaire tot+-5000 toeren, de hoofdsproeier komt erbij als de gasnaald gelift word in de hogere toeren.

Toch wel een beetje raar dan, over het hele toerengebied. Het zou natuurlijk kunnen dat ze beide in 1 of meerdere carburateurs gedeeltelijk verstopt zitten.

De tankontluchting kan ook gedeeltelijk dichtzitten. Stationeer is er dan geen vacuum, hoe hoger in toeren, hoe meer de tank vacuum trekt. En dan loopt het in de hoge toeren het slechts.
Ik heb het zelf gehad met verfslierten in de tank wat rond dwarrelde om de benzinekraan en benzinefilter. (met mijn vorige motor)
Het zou dus ook gewoon het benzinefilter kunnen zijn.


Edit: Is het ook merkbaar hoe hard je aan het gas zit te melken? Ik bedoel, als je heel rustig gasgeeft, heb je er dan ook last van, of een stuk minder?
 
Laatst bewerkt:
Vanaf je inlaatspruitstuk gaat een slangetje naar de benzinekraan.
Mogelijk is deze poreus of gescheurd waardoor de benzinekraan niet genoeg benzine door kan laten.

Probeer eens te rijden met de kraan op pri.
 
Ik zal mn ontluchting eens nakijken en de benzine kraan schoonmaken.
Als ik rustig mn gas opendraai of in een keer maakt weinig verschil.
Ik heb geen benzine pomp en mn tank er niet af gehad,zal zoizo mn leidingen nakijken.
K zie dat ik res heb getypt maar bedoelde pri, dat maakt dus geen verschil.
 
Mn leidingen na gekeken maar alles zat goed. Dus maar een test rondje gaan rijden en het probleem is nog hetzelfde. Halverwege mn tank open gezet en alle problemen zijn weg *O*. Morgen dus even mn tank ontluchting schoonmaken.

Bedankt voor de hulp allemaal :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan