Mijn kettingset is erg versleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamaha-xtx

Rookie
14 feb 2016
19
0
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag wat geks meegemaakt, toen ik op wou trekken bij het stoplicht hoorde ik de motor wel toeren maken, maar kwam ik bijna niet vooruit en hoorde tegelijkertijd ook iets slippen. Dacht eerst dat het mn ketting was omdat hij er nogal slapjes bijhangt maar les net in een andere topic dat je het heel bont moet maken wil je je ketting laten slippen.

Zou dit dan mijn koppelingsplaat kunnen zijn? en dit van de ene op de andere dag gebeuren? Gister trok ik nog hard op, reed in hoge toeren maar merkte ik er nog niks van? :?

Wie o wie kan mij verlossen :}
 
Op de foto's zitten er ook wat 'knikjes' in je ketting, dus die loopt volgens mij ook verre van soepel. Daarnaast zijn al die metaalschilfers overal ook geen goed teken (zullen wel van je tandwiel komen). Die had je denk al eerder kunnen opmerken..

Zoals hierboven al meerdere malen aangegeven. Ga alsjeblief zo snel mogelijk de ketting + tandwielen laten vervangen. (door een goed setje met een o / x-ring ketting)




Waar is die beurt uitgevoerd? Want die is niet zo lang geleden, dus het lijkt me dat de betreffende monteur dit wel had moeten zien aankomen? Hebben zij geen advies gegeven dat je beter alvast de ketting en tandwielen kon laten vervangen?
 
Bedankt voor de tips, ik vind echt dat je een toegevoegde waarde hebt voor dit forum! ;)

het waren geen tips, dat was mijn eerste en spontane reactie.
ik probeer wel vaker lollig bedoelde plaatjes te plaatsen, maar die van jou schijnen meer aan te slaan ;)

Overigens zijn alle volgende reacties ook niet allemaal even flatteus ,maar goed het is niet alsof je de foto's plaatste met de opmerking dat het volgens jou nog wel even kon met het voortandstomp wiel.

dat topic hadden we pas al met een ktm waar de ketting naast lag.

Overigens is niet iedereen even geïnteresseerd in de techniek van zijn of haar voertuig, dat is prima, maar dan vind ik wel dat het de verantwoording voor diegene is om uit te zoeken hoe vaak de motor onderhouden moet worden.

bovenstaand geneuzel zal een schilder misschien zeggen over een huis wat slecht in de verf zit, maar er zijn al genoeg malloten op de weg die ik moet ontwijken, rondvliegende ketttingen en kettingtandkettingwielen tanden kan ik dan missen als kiespijn.
 
Dat het voortandwiel totaal versleten is zal je inmiddels wel hebben begrepen. Als het probleem nu weg is, heb je de ketting veel te strak gezet.

Dat betekent dat bij elke keer inveren je ketting wordt opgerekt en feitelijk je ketting als demper gaat dienen. Met als gevolg slijtage van aslagers bij je kettingwiel en je achterwiel plus slijtage van de as van het kettingwiel. En met een beetje pech het breken van je ketting als je over een hobbel rijdt, wat zomaar kan betekenen dat de ketting een gat in je blok in in je been hakt.

Breng het ding zo snel mogelijk weg naar iemand die er verstand van heeft en laat de kettingset vervangen en alle ellende verhelpen die je inmiddels zelf hebt veroorzaakt met je gepruts, met name de lagers zijn waarschijnlijk al naar de kloten.
 
De topic titel die klopt niet meer :+

M'n broek is na het zien van de foto's nog nooit zover afgezakt als vandaag _O-

Ben sprakeloos en citeer .........................................

Ik heb vandaag wat geks meegemaakt, toen ik op wou trekken bij het stoplicht hoorde ik de motor wel toeren maken, maar kwam ik bijna niet vooruit en hoorde tegelijkertijd ook iets slippen. Dacht eerst dat het mn ketting was omdat hij er nogal slapjes bijhangt maar les net in een andere topic dat je het heel bont moet maken wil je je ketting laten slippen.

Dus je hebt altijd de zelfde broek aan :+
 
Laatst bewerkt:
Als ik de posthistorie van TS bekijk en dit topic... krijg ik steeds meer het idee dat het een nieuwe M-F troll is '( |(
De foto lijkt authentiek, tineye.com kent hem niet en de exif zegt dit:

Camera Make {0x010F}SAMSUNG
Camera Model {0x0110}GT-N7100
Picture Orientation {0x0112}rotated 90° (6)
Last Modified Date/Time {0x0132}2016:04:19 22:00:54


EXIF Sub IFD
Exposure Time (1 / Shutter Speed) {0x829A}1/17 second ===> 0.05882 secondLens F-Number / F-Stop {0x829D}26/10 ===> ƒ/2.6ISO Speed Ratings {0x8827}640Original Date/Time {0x9003}2016:04:19 22:00:54Shutter Speed Value (APEX) {0x9201}1039/256Shutter Speed (Exposure Time)1/16.66 secondAperture Value (APEX) {0x9202}276/100Apertureƒ/2.6Exposure Bias (EV) {0x9204}0/10 ===> 0Flash {0x9209}Flash did not fireFocal Length {0x920A}37/10 mm ===> 3.7 mmImage Width {0xA002}3264 pixelsImage Height {0xA003}2448 pixels
 
Laatst bewerkt:
De foto lijkt authentiek, tineye.com kent hem niet en de exif zegt dit:

Camera Make {0x010F}SAMSUNG
Camera Model {0x0110}GT-N7100
Picture Orientation {0x0112}rotated 90° (6)
Last Modified Date/Time {0x0132}2016:04:19 22:00:54


EXIF Sub IFD
Exposure Time (1 / Shutter Speed) {0x829A}1/17 second ===> 0.05882 secondLens F-Number / F-Stop {0x829D}26/10 ===> ƒ/2.6ISO Speed Ratings {0x8827}640Original Date/Time {0x9003}2016:04:19 22:00:54Shutter Speed Value (APEX) {0x9201}1039/256Shutter Speed (Exposure Time)1/16.66 secondAperture Value (APEX) {0x9202}276/100Apertureƒ/2.6Exposure Bias (EV) {0x9204}0/10 ===> 0Flash {0x9209}Flash did not fireFocal Length {0x920A}37/10 mm ===> 3.7 mmImage Width {0xA002}3264 pixelsImage Height {0xA003}2448 pixels

Klopt. En op Google kan ik de foto ook nergens anders vinden.

Maar... beweren dat je rondrijd met zo'n tandwiel ... dat kun je toch met geen enkel fatsoen serieus nemen :? |( '(
 
:^
Die ook nog geen db-killer hebben.

Niet :?


fopspeen-soother-2534964.jpg


Is dat een te recent bouwjaar ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan