Jorge Lorenzo deel 5;Time to tame the Desmo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij zal wel weer iets minder blij zijn.....

Laten we het voor de verandering positief bekijken, eerste top tien finish, 3 seconden dichter op de winnaar dan in race 1 en hij had een goede start, moet alleen tempo gaan houden tijdens de race, liefst uitbouwen, dat probleem heeft Dovi ook moeten overwinnen, was wel verbaasd dat Petrucci er ook voorbij was gekomen, jammer dat de regie die inhaalacties niet liet zien, zelfde als zarco vs crutchlow
 
Lorenzo reed op soft/soft banden. Grote kans dat de race dan meer een test is geweest (oefenen, zitten blijven, ervaring opdoen, puntjes pakken) dan een poging om zo goed mogelijk te scoren.
 
Lorenzo reed op soft/soft banden. Grote kans dat de race dan meer een test is geweest (oefenen, zitten blijven, ervaring opdoen, puntjes pakken) dan een poging om zo goed mogelijk te scoren.

Dan zou ie 's wat meer moeten testen tijdens de races, zo'n goed resultaat had ie dit seizoen nog niet !! :)
 
Fan of geen fan ,...ik dan wel van hem maar ik zie ze liever knokken voor een goeie positie en of dan mijn favo wint of zesde wordt met een mooie race maakt mij niet uit ....close racing wil ik zien.
Dat close racing mis ik eigenlijk (of heb ik altijd gemist) bij Jorge. Zijn kracht zit hem niet in de directe duels, maar er als een bezetene vandoor gaan en de ene scherpe ronde na de andere neerzetten. Of heb ik altijd ergens anders naar gekeken? :?
 
Dat close racing mis ik eigenlijk (of heb ik altijd gemist) bij Jorge. Zijn kracht zit hem niet in de directe duels, maar er als een bezetene vandoor gaan en de ene scherpe ronde na de andere neerzetten. Of heb ik altijd ergens anders naar gekeken? :?
Ligt er aan hoe lang je het gp circus al volgt .
Hij kan namelijk ook best wel een stukkie knokken
 
Ligt er aan hoe lang je het gp circus al volgt .
Hij kan namelijk ook best wel een stukkie knokken
Sinds 1992 ongeveer.
Tuurlijk, Catalunya 2009 was epic, maar in zijn 125cc en 250cc tijdperk was het meer een vechter. In de directe duels in de MotoGP laat hij wat vaak afweten in mijn ogen, of hij heeft dan de motor niet 100% goed staan oid, dat kan het ook zijn natuurlijk.
 
Sinds 1992 ongeveer.
Tuurlijk, Catalunya 2009 was epic, maar in zijn 125cc en 250cc tijdperk was het meer een vechter. In de directe duels in de MotoGP laat hij wat vaak afweten in mijn ogen, of hij heeft dan de motor niet 100% goed staan oid, dat kan het ook zijn natuurlijk.
Er was enkele jaren geleden ook wel een laatste race van het seizoen dat hij de nummers twee en drie zo controleerde dat hij zich terug kon laten vallen, in de weg rijden (was het niet Marquez tot een fout proberen te dwingen?) en er daarna weer voorbij te gaan.
Met twee vingers in de neus. :? :}
 
Er was enkele jaren geleden ook wel een laatste race van het seizoen dat hij de nummers twee en drie zo controleerde dat hij zich terug kon laten vallen, in de weg rijden (was het niet Marquez tot een fout proberen te dwingen?) en er daarna weer voorbij te gaan.
Met twee vingers in de neus. :? :}

Dat klopt,toen reed die met deze helm!
full
 
Heeft iemand mee gekregen waarom JL terug zakte op het einde?

Neem aan dat dat 'gewoon' een bandenkwestie was?
Heb er verder niks over gehoord maar ineens zaten Iannone en Petrux voor hem..
 
Heeft iemand mee gekregen waarom JL terug zakte op het einde?

Neem aan dat dat 'gewoon' een bandenkwestie was?
Heb er verder niks over gehoord maar ineens zaten Iannone en Petrux voor hem..

Soft front, soft rear. Dan kun je over het algemeen rekenen op een goede race, tot de laatste paar laps, en dan is het gedaan. Lorenzo denkt vooral veel rijtijd nodig te hebben, dan is het een prima keuze.
 
Zojuist de race gezien,best lastig om een dag later pas te kijken maar goed.
Vond zijn prestatie wel te pruimen,jammer dat het 2 rondjes te lang duurde _O-
In Jerez de juiste bandjes eronder en top 5 klasseringen rijden en in 2018 maar eens aan het WK denken :+
Ligt het aan mij of ziet het er allemaal wat stoerder uit op de duc.
 
Zojuist de race gezien,best lastig om een dag later pas te kijken maar goed.
Vond zijn prestatie wel te pruimen,jammer dat het 2 rondjes te lang duurde _O-
In Jerez de juiste bandjes eronder en top 5 klasseringen rijden en in 2018 maar eens aan het WK denken :+
Ligt het aan mij of ziet het er allemaal wat stoerder uit op de duc.

Kijk, moet ie gewoon zo blijven rijden, Lorenzo fans tevreden, Rossi fans tevreden, vrede op MF O-)
 
*D Ben zoals jullie weten een Rossi fan :P

Wat dit keer goed om te zien bij Lorenzo was ,dat hij de ducati net zo hanteerde als de Yamaha. Soepel door de bochten gooide ermee als of het vanzelf ging. :t
 
Maar jammer voor de races,vind het leuker als hij mee knokt.
Vond sowieso de races tam,en het is een rukcircuit.

Lorenzo stond netjes op de tweede startrij, maar ook al op dik 2 seconden, op dit circuit liggen de tijden imho te ver uit elkaar, viel me alles mee dat Marquez niet weg kon rijden... Lorenzo lijkt nu een set up te hebben gevonden waar hij mee verder kan, langzaam komt hij wel weer naar voren, mss al sneller nu ze weer naar Europa komen. Maar tot die tijd... })
 
Jerez en Ducati is nooit een super combinatie geweest (buiten Loris Capirossi), ook Stoner kende op Jerez altijd veel moeilijkheden. 't Zou mij verbazen als Lorenzo juist op dit circuit zich nog weer beter op de Duc zou voelen dan op Austin.
 
Zojuist de race gezien,best lastig om een dag later pas te kijken maar goed.
Vond zijn prestatie wel te pruimen,jammer dat het 2 rondjes te lang duurde _O-
In Jerez de juiste bandjes eronder en top 5 klasseringen rijden en in 2018 maar eens aan het WK denken :+
Ligt het aan mij of ziet het er allemaal wat stoerder uit op de duc.
Ducati en Jerez? :N
 
Bedoelde eigenlijk vanaf Jerez,dan komen de nieuwe bandjes en top 5 klasseringen

Kijk,hier verteld hij het Gigi.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan