Plaats van de motor op de trailer

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.315
306
Vraagje,

Maakt het uit dat de motor niet precies in het midden van de trailer wordt geplaatst? Heeft dit een negatieve invloed op het rijgedrag of iets anders??


Alvast bedankt voor het reageren :Y
full
 
Dat je de goot op de boom monteert aan de bouten waar die groene schanierdelen ook aan vast zitten, snap je, of kan dat niet ?,

Nee, volgens mij kan dat niet. Het moet in ieder geval makkelijker kunnen.

en volgens mij kun je die ogen waarmee je hem vastzet uitschuiven zodat ze aan beide kanten gelijk zijn

Nee, dat is niet mogelijk.
 
Na de eerste pagina afgehaakt met lezen.

Die AHW gaat never kantelen. Lekker laten zitten.
Ik ben chauffeur. Het zwaartepunt moet al bijna 2m BOVEN de motor zitten voor je kans hebt dat een motor van 200kg een ahw van 200 gaat omtrekken, en wss zelfs nog veel hoger.

Ik verwacht ook niet dat de boel bij de eerste de beste bocht op z'n kant ligt hoor ;) . Heb er ook al een keer mee heen en terug naar het circuit gereden...


Wil je met die aanhanger het circuit op?
Als die aanhanger zo bedoeld is zal het met dat omslaan wel meevallen.
Dat de kans op omslaan kleiner wordt staat buiten kijf, maar waar hebben we het over? 10cm uit het midden? Ik had een aanhanger waar er 2 op konden maar vaak stond er maar een motor op die veel verder uit het midden stond maar ik heb die aanhanger nooit op een wiel gekregen.

_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
normaal bij een foldy car zitten er 3 goten bij waarvan 2 een motor kan en 1 een oprijplaat is. Misschien had ik een model nieuwer of ouder, maar ik heb die excentrische beugels niet.. (misschien vorige eigenaar het gelijk "goed" gemaakt)

Verder de "experts" (bikefreak) lekker laten lullen (iets met klok en klepel), met dat ding naar assen gereden met 2 racers erop en geeft geen krimp.

Offroad en enduro tochten (richting staphorst ed) zelfs met 3 motoren erop (1 andersom) , perfect.. Geen probleem.

Hier ook dezelfde constructie als hierboven beschreven. Ik herken die beugel die jij hebt ook niet. Ziet er echter wel uit als een origineel onderdeel. Maar er zijn wel meer details anders dan diegene die ik heb.

Er werden 2 modellen geleverd. Een versie voor 2 motoren en een versie voor 1, die laatste heb ik dus
 
Laatst bewerkt:
Als je je zorgen maakt over de gewichtsverdeling kan je evt. ook een (al dan niet afneembare) bak uiterst links monteren. Een motor van 180kg die 15cm uit het midden staat staat gelijk aan bv. 45kg op 60cm.

Ik neem aan dat je genoeg ander spul meezeult naar het circuit iedere keer (paddockstand(s), extra set (regen)wielen voor de motor, reservewiel voor de aanhanger, gereedschapkist, brandstof, olie en smeermiddelen, enz. enz.)?

Het is niet mijn bedoeling nog een bak o.i.d. te monteren, maar bedankt voor de tip :Y
 
Laatst bewerkt:
Lees even de openingspost van TS nog een keer. De vraag is niet wie er mee gaat rijden maar of het erg is dat de motor iets uit het midden staat.

Heb ik gelezen en even verder zegt hij volgens mij ook dat hij m liever in t midden zou willen en daar reageer ik op ,de groeten :W

Wat v.d.v. zegt klopt. Dat was in eerste instantie mijn vraag. Later bleek dat het ook wel mogelijk is om de goot in het midden te plaatsen, als dit niet te veel werk (lees: geld kost) is dan wil de goot in het midden hebben.
Maar aan de andere kant, zo kan het blijkbaar ook :+
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb voor deze trailer gekozen vanwege het opvouwen en in een hoekje neer kunnen zetten (ruimte gebrek dus...).

Rij alleen maar van huis naar het circuit, ongeveer 80km. Lijkt me wel dat het goed gaat komen (rustig rijden in bochten).

De goot is niet makkelijk te verplaatsen naar het midden. Er zal dan wat geslepen en gelast moeten worden. Maar misschien is het voor de zekerheid wel een optie om te laten doen :Y Moet dan even kijken wat precies nodig is.


Laat ze maar lullen ik heb ook zo'n Foldycar gekocht ( voor 2 motoren dan wel ) die zijn aardig stabiel.Ga je met 1 motor rijden dan de goot in het midden leggen svp .Waarom zou je immers de kantel goden uitnodigen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wil je voor mij een foto maken van de bevestiging van de goot aan het chassis? Alvast bedankt!


Ik heb er twee balken erop liggen en daarin zitten 3 gaten aan weerszijde voor 2 oprij goten en 1 oprij plaat.

Zodoende kan ik kiezen maar met 1 motor zet ik hem in het midden.

Kan pas a.s zaterdag een foto voor je maken de kar staat nu op zijn kant in de hoek.

Jij komt toch ook op 9 mei naar Assen ? Zoeken we elkaar daar ff op kan niet missen toch :)

De mijne ziet er zo uit!

o8z9nbytipksv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er twee balken erop liggen en daarin zitten 3 gaten aan weerszijde voor 2 oprij goten en 1 oprij plaat.

Zodoende kan ik kiezen maar met 1 motor zet ik hem in het midden.

Kan pas a.s zaterdag een foto voor je maken de kar staat nu op zijn kant in de hoek.

Jij komt toch ook op 9 mei naar Assen ? Zoeken we elkaar daar ff op kan niet missen toch :)

De mijne ziet er zo uit!

[afbeelding]

Klopt, ik ben er dan ook :] Tot dan!
 
Het is gelukt *O*

Op onderstaande afbeelding is rood gearceerd wat er af is geslepen. Onderdeel A bleef hiervan over en dit zit nu vast gelast t.h.v B (dit is het precieze midden van de trailer!)

cXcwZ5S.jpg


De volgende foto's is het resultaat:

i5wqmBi.jpg


1rJB38K.jpg


De motor staat nu dus mooi in het midden.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt *O*

Op onderstaande afbeelding is rood gearceerd wat er af is geslepen. Onderdeel A bleef hiervan over en dit zit nu vast gelast t.h.v B (dit is het precieze midden van de trailer!)

[afbeelding]

De volgende foto's is het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

De motor staat nu dus mooi in het midden.


Ik kom morgen/maandag meten of dat dit wel zo is :+

Maar top netjes opgelost zo *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan