Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Haha, jij bent van plan om elke keer het kofferrek eraf te halen? Succes ;) Ik vind de koffers verdomd makkelijk als ik even een boodschap ga doen ofzo, maar om dan eerst een half uur tot een uur alles vast te moeten schroeven....

Zo ziet hij er overigens uit met kofferrek zonder koffers;
[afbeelding]

Mooie fiets :Y . Maar ik gebruik koffers alleen op vakantie, verder nooit. Dus om nou 10-11 maanden rond te rijden met een rek om het vervolgens niet te gebruiken is ook een beetje loos :P , tenzij het als valbeugel dient :+
 
Een rek is wat overdreven hoor. De oem adventure set MY2014 had geen rek maar 2 bovenbeugels en onderaan een swingarm die je nauwelijks ziet. En idd, raakt de grond voor de voetsteunen. :)
Op drie jaar tijd de zijkoffers maar 2 keer gebruikt. :N . Eigenlijk zou ik best de beugels demonteren en het boeltje verkopen. Ik krijg meestal alles in de tanktas, soft adventure topcase en een rol. Die blijven er meestal ook een heel jaar op staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind alleen een topkoffer ook lelijk, maar hey, het zat erbij en handig voor boodschappen en mijn jaarlijkse ritje naar de Eifel. Om dan nog eens te investeren in zijkoffers of een tanktas vind ik zonde..

Over investeren gesproken. Deze week komen de mistlampen erop en ook een nieuwe uitlaat..Genoeg uitgegeven weer. Mooi joh, zo'n hobby...Pffffff.....
 
Voor het zicht moet je geen koffers plaatsen.
Ik heb ze er ook maar bijgekregen.
Topkoffer heb ik toch al gebruikt.
Je merkt echter wel snel dat zo'n ding er op staat.
Al was het eerder dat het er niet op staat. Rijdt veel aangenamer. Had ik niet verwacht.
 
Iemand ervaring met de originele Triumph tankpad eraf halen?

Die dikke rubberen! Ik heb een nieuwe besteld en wil deze plaatsen.
Met een föhn eerst verwarmen en dan voorzichtig? Vervolgens met ontvetter schoonmaken en de nieuwe plaatsen?
 
Ik vind alleen een topkoffer ook lelijk, maar hey, het zat erbij en handig voor boodschappen en mijn jaarlijkse ritje naar de Eifel. Om dan nog eens te investeren in zijkoffers of een tanktas vind ik zonde..

Over investeren gesproken. Deze week komen de mistlampen erop en ook een nieuwe uitlaat..Genoeg uitgegeven weer. Mooi joh, zo'n hobby...Pffffff.....

Zon topkoffer is idd een lelijk ding,maar wel handig.Bij mijn tiger zat er een pizzakist van touratech zega op toen ik hem kocht. :r En je voelt het verschil in rijgedrag zonder dat hok.Dat hok komt er dus alleen nog op voor de grote trips.

Ik heb zelf een steun voor een zijtas gemaakt die ik nog had liggen,kosten 10 euro en een paar uurtjes werk :t
 
Je merkt echter wel snel dat zo'n ding er op staat.

Daarom dat ik de adventure softcase er altijd op heb staan. Die kan op de duozit staan. Zo heeft het geen noemenswaardige invloed op het rijgedrag en nog plaats zat om er achter een rol of 2 te plaatsen.
En al rijder zo tussen de tanktas en softcase geklemd is het best wel knus ;)
Gezien ik de Tiger dagdagelijks het jaar rond gebruik heb ik de tanktas dagelijks nodig en de softcase toch een keer of 2 per week. De moeite dus niet om ze er telkens af te halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Bumot koffers gemonteerd.
Linkerkant heeft een toolboxje aan de binnenkant van het frame. Totale breedte 94cm. Dat gaat ook nog prima in de file.
Happy chappy

Worthless without pics natuurlijk. Dus bij deze :)


full

full

full
 
Gefeli ! Mooie koffers voor een redelijke prijs. Kwamen bovendien bij Adventurebiketv als winnaar uit de test. Absoluut waterdicht. 30 seconden onder water en geen druppel binnen.
 
Zo! De mistlampen zitter erop en ook de demper kon gelijk vandaag! Foto's volgen uiteraard..

Nu vind ik de mistlampen supermooi licht geven en steekt mijn rijverlichting heel erg geel af..Je raadt het al, ik wil nu ook ledverlichting als normaal licht..Dit is volgens mij op de markt, plug en play?

Hoe doen mensen die hier ook mistlampen hebben dit? Of laten jullie het gewoon als 2 verschillende kleuren?
 
Zo! De mistlampen zitter erop en ook de demper kon gelijk vandaag! Foto's volgen uiteraard..

Nu vind ik de mistlampen supermooi licht geven en steekt mijn rijverlichting heel erg geel af..Je raadt het al, ik wil nu ook ledverlichting als normaal licht..Dit is volgens mij op de markt, plug en play?

Hoe doen mensen die hier ook mistlampen hebben dit? Of laten jullie het gewoon als 2 verschillende kleuren?
Ik heb hetzelfde probleem... Een goede oplossing lijkt Cyclops led lampen, betaalbaar en verdomd veel en goed (kwa lichtbeeld) licht. Heb alleen nog geen leverancier in EU/UK gevonden, en wil geen import kosten betalen :)
 
Ha de Tigers.

Eindelijk de weg nog eens terug gevonden naar het forum.
Reden is het afscheid van de TDM en de mogelijke komst van een Tiger 800 van februari 2013.
Zaterdag ga ik eens kijken en neem alvast wat centjes mee ...je weet maar nooit.

Heb me al goed ingelezen en hoop dat ik met m'n weinige technische kennis geen kater in een zak koop :)

Als de deal rond geraakt en van zodra hij thuis op m'n oprit staat, zal ik eens een foto posten...

Dus dames en heren, als jullie nog gouden raad hebben...'t is welkom :)
 
@ silver77 / theelepel: Informeer eens bij motorservice hoofddorp (voormalig triumph bollenstreek).
Wim verkoopt sinds kort nieuwste generatie led lampen voor dim/grootlicht.

Edit: staan ook op zijn website incl. foto's onder rubriek nieuws.
 
Laatst bewerkt:
@ silver77 / theelepel: Informeer eens bij motorservice hoofddorp (voormalig triumph bollenstreek).
Wim verkoopt sinds kort nieuwste generatie led lampen voor dim/grootlicht.

Edit: staan ook op zijn website incl. foto's onder rubriek nieuws.
Heb informatie opgevraagd welk merk het is, goed lichtbeeld is voor mij heel belangrijk, en cyclops heeft zich daarin al bewezen, ik wil niet mijn tegenliggers verblinden en alsnog van de motor gereden worden :)
 
Hierbij piccie van de demper! Ook een Tankpad geplaatst, uiteraard zwart/wit...

2j1a8gz.jpg



Edit..Heb ook info opgevraagd betreffende die leds..Wel weer 99,- euro, maar goede verlichting vind in het wel waard..
 
Ziet er goed uit!!

Ben wel benieuwd als dat cyclops zijn koop ik ze, maar wil geen rebranded China meuk :)
 
Ziet er goed uit!!

Ben wel benieuwd als dat cyclops zijn koop ik ze, maar wil geen rebranded China meuk :)

Thanx!

Ik lees op het Speed Triple forum iemand die ze ook heeft. Google is your friend. Komen ook bij Bollenstreek vandaan. 6 maanden garantie lees ik...Vandaag bij montage van de mistlampen zei de monteur ook dat deze lampen op de markt zijn. Zit genoeg ruimte in de kap om ze te plaatsen zei die...
 
Ze komen uit belgie, maar waarschijnlijk ook vanuit china, 6 maanden garantie(europees is 2 jaar dus bijzonder...) en hij heeft geen merk.... Ik sla dus over :)
 
Heb informatie opgevraagd welk merk het is, goed lichtbeeld is voor mij heel belangrijk, en cyclops heeft zich daarin al bewezen, ik wil niet mijn tegenliggers verblinden en alsnog van de motor gereden worden :)
Afs motor parts levert cyclops LED lampen. Na inkoopactie op BMW gs forum is hij maar meteen importeur geworden.

Zoeken - cyclops
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip. :t Eindelijk cyclops hier verkrijgbaar. Dus niet het geneuzel en de kosten van het zelf importeren van die dingen. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan