Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Ha, eindelijk. Morgen richting nabije Oosten waar Tigertje voor de eerste keer dit jaar weer vrij in de wei mag dartelen. En blijkbaar nog de droogste dag van de week ook. *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook weer eerste ritje van het jaar gemaakt! Was goed te doen!

30xdg76.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk de Leovince geinstalleerd.
't Was eindelijk warm genoeg voor een open garagepoort ;)
 
Ik zit toch ook nog te denken aan een nieuwe demper! Moet deze ook ingelezen worden na montage?
 
Ik zit toch ook nog te denken aan een nieuwe demper! Moet deze ook ingelezen worden na montage?
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb een Arrow, en de mapping niet laten aanpassen, omdat ik veel lees dat het brandstofverbruik drastisch zou toenemen. Daarnaast loopt het blok nu met de originele mapping rustiger dan voorheen met de stock uitlaat.
Voor een ander merk aftermarket uitlaat zoals de LeoVince is volgens mij ook niet perse een nieuwe mapping nodig.
 
Ok! In principe zou ik dus zelf de demper kunnen monteren. Gewoon plug en play lijkt me?
 
Ja plug and play maar koop wel vantevoren even een pakking bij een dealer. Want bij mij zat deze vast en brak in stukjes.
 
Nee, geen pakking bij. Ze zeggen wel dat je die moet installeren ALS ze er bij zit. :)

Installatie ging vlot.
Gekocht bij Bolski(?), maar rechtstreeks uit Italië geleverd.
 
Nee, geen pakking bij. Ze zeggen wel dat je die moet installeren ALS ze er bij zit. :)

Installatie ging vlot.
Gekocht bij Bolski(?), maar rechtstreeks uit Italië geleverd.

Wat voor demper heb je? :)

Ik heb bij de mijne overigens wel de Arrow mapping erop laten zetten door de dealer. Na het monteren van een andere demper (een carbon Scorpion Serket Parralel) liep ie niet helemaal lekker meer, deed ook niets anders dan knallen. Nu is hij wel iets onzuiniger dan voorheen (vergeleken met standaard demper en standaard mapping), maar de motor loopt veel beter. Hij klinkt ook lekkerder natuurlijk :9
 
Laatst bewerkt:
Leovince Evo one RVS.
Was aan 't twijfelen over zwart, maar dan wordt het geheel te zwart.
 
Hallo allemaal!..

Ik ben misschien geinteresseerd in een Tiger 800, nu viel me alleen op dat het nogal een erg kwetsbaar model is. Dit omdat de duo voetsteunen vastgelast zijn aan het frame..

Zijn er mensen die hier (negatieve) ervaringen mee hebben, in geval van een crash/schuiver, of is er iets voor te koop om dit te beschermen?
 
Gewoon de achterste voetsteunen inklappen bij niet gebruik.
Al verschillende keren op de zij gegaan (afgelopen vrijdag nog een keertje) en nog nooit schade gehad aan de voetsteunen. vooraan zijn de valbaren sowieso breder en achteraan steekt het opvangsysteem van de oem koffers veel verder uit dan de voetsteunen.
 
Gewoon de achterste voetsteunen inklappen bij niet gebruik.
Al verschillende keren op de zij gegaan (afgelopen vrijdag nog een keertje) en nog nooit schade gehad aan de voetsteunen. vooraan zijn de valbaren sowieso breder en achteraan steekt het opvangsysteem van de oem koffers veel verder uit dan de voetsteunen.

Dus jij rijdt standaard rond met een kofferrek? Persoonlijk vind ik dat nogal lelijk als ze niet gebruikt worden, maarja.
 
Dus jij rijdt standaard rond met een kofferrek? Persoonlijk vind ik dat nogal lelijk als ze niet gebruikt worden, maarja.
Haha, jij bent van plan om elke keer het kofferrek eraf te halen? Succes ;) Ik vind de koffers verdomd makkelijk als ik even een boodschap ga doen ofzo, maar om dan eerst een half uur tot een uur alles vast te moeten schroeven....

Zo ziet hij er overigens uit met kofferrek zonder koffers;
full
 
Dus jij rijdt standaard rond met een kofferrek? Persoonlijk vind ik dat nogal lelijk als ze niet gebruikt worden, maarja.

Inderdaad. Voordeel is dat koffers er idd met één beweging kunnen op- en afgehaald worden. Ik ga me echt niet bezig houden dat systeem iedere keer te monteren en te demonteren.
De onderbeugel van het oem systeem zie je trouwens bijna niet hangen en de twee bovenbeugels al helemaal niet. De meeste buitenstaanders hebben niet eens door voor wat die twee toppen dienen.
Een harde topcase heb ik niet, dat is pas lelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Een volledige kofferset vind ik nog wel gaan... alleen een harde top case daarentegen... afschuwelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan