Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

kijk wel even goed naar de sterkte klasse van de boutjes. op een plek waar origineel 8.8 klasse boutjes (of hoger) in zitten wil je geen 4.6 materiaal hebben ;) dan weet je zeker dat je problemen krijgt


Gelukkig zijn het relatief zwakke boutjes want de bout draaide zichzelf stuk en het schroefdraad vanwaar de bout in moest(de achterbrug?) is nog gewoon goed.
 
Weet ik niet... ik heb deze opgehaald met een viertal stalen staven als achterkant en een zadel dat bestond uit verwarmingsbuisisolatie, hebben we het dan over dezelfde?
Haha zoveel motoren? :9

Maar nee, zie nu ook dat het blok nog de originele kleur heeft (m'n broer had hem overgespoten naar wat lichter grijs). Maar gezien het zwarte frame en de uitlaat dacht ik dat het wel is kon zijn. :)
 
Haha zoveel motoren? :9

Maar nee, zie nu ook dat het blok nog de originele kleur heeft (m'n broer had hem overgespoten naar wat lichter grijs). Maar gezien het zwarte frame en de uitlaat dacht ik dat het wel is kon zijn. :)

Oooooooooooh, sorry, leg de link nu. Nee, die ben ik nog aan het opknappen. Laatste dingetjes en dan is die ook klaar. Hij wordt paars, daar heb ik nog een (redelijk) nette set van liggen.

5 stuks :X O-)
 
Loctite of gewoon verf.

Thanks. Loctite maar even kopen van de week. Vooral:welk nummer/kleur????

Overigens, als ik mijn achterwiel nu draai loopt de schijf wel iet aan, minder dan voor de revisie, maar evengoed een beetje. Hoort dat? -O-
 
Laatst bewerkt:
loctite: gewoon blauw. Dat krijg je ook weer los zonder gedoe.

Aanlopen: zuigers goed terug geduwd?

Ik heb loctite 248 besteld, de pritstift uitvoering van 243.
Ja de zuiger heb ik goed teruggeduwd, misschien moet ik er even mee rijden. Ik heb ook al gehoord dat het aanlopen van remmen bij motoren redelijk normaal is. Het is ook een zwevende remklauw(zwevend remblokje), misschien dat die ook wat makkelijker aanlopen. Het wiel kan ik met een flinke slag 2 slagen laten draaien als ie opgebokt staat, ook dat lijkt normaal, of nie? -O-
 
kan beter maar klinkt niet catastrofaal :+

remzuigers wel eerst goed schoongemaakt voor het terugduwen? anders druk je de aanslag juist naar binnen waardoor de rubbers kunnen beschadigen en waardoor de boel weer stroever gaat lopen.. Meestal pomp ik de zuigers eerst iets uit, dan met remmenreiniger en een tandenborstel de boel reinigen en daarna pas terugduwen.
 
Hallo,

Ik heb in het verleden een NTV Revere gehad en heb er spijt van dat ik deze weggedaan heb.
Ik heb nu een Aprilia Pegaso uit 1998 maar die bevalt mij niet. Heb al e.e.a. opgeknapt en laten repareren dus die is nu weer goed.
Ik zie echter deze NTV en wil gaan kijken om mijn motor in/om te ruilen hiervoor. Waar ik tegenaan hik is de km stand van 95.000. Nu kan een NTV die stand wel aan maar welke problemen/groot onderhoud kan ik verwachten hierbij?
http://www.swiftmotoren.nl/occasions/test#honda-ntv-650-revere-m1224796
 
@guntherrex;de zuigers zijn er helemaal uitgeweest en schoongemaakt en de cilinders voorzien van nieuwe rubbers.

@fendo;wat bevalt er niet aan de aprillia to.v. de reverre? De 11 pk? De aprillia is toch ook 40 kg lichter.
 
Wat mij minder bevalt aan de aprilia tov de ntv is de 1 cylinder. Veel meer trillen. Hij voelt zich minder thuis op de snelweg. Het gaat wel maar omdat de vering ook geschikt is voor bospaden (dat vind ik wel leuk. Af en toe een beetje ruig terrein pakken) is deze wat slapper en dus instabieler boven de 130km. Als er onderhoud ofzo gedaan moet worden moeten eerst de kappen eraf en vaak ook de tank. Voor meerdere zaken, zoals koppelingsplaten moet het subframe los. Verder vind ik hem eigenlijk een beetje te hoog voor mij. Ik ben nu 59 jaar en het wordt lastiger opstappen. Zeker omdat ik voor mijn werk (verkeersregelaarskleding etc.) zijtassen erop heb gezet.
Morgen en anders het weekend zal ik wat foto's em meer plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is de spanningsregelaar van mijn Hawk aan het overlijden.
Nu kan ik vervangen of OEM versies vinden van 13 tot 230 euro.

Lijkt me wel duidelijk dat de 13 euro exemplaren een niet zo goede investering zullen zijn, maar heeft er misschien iemand ervaring met after market spanningsregelaars?
Wat kan ik het beste doen
 
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is de spanningsregelaar van mijn Hawk aan het overlijden.
Nu kan ik vervangen of OEM versies vinden van 13 tot 230 euro.

Lijkt me wel duidelijk dat de 13 euro exemplaren een niet zo goede investering zullen zijn, maar heeft er misschien iemand ervaring met after market spanningsregelaars?
Wat kan ik het beste doen
Ik heb er nog een paar liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan